Pagina 23 van 28

Re: Wabant

Geplaatst: 14 feb 2013, 11:44
door eeuwige_student
Tegen de wielkast komen? Let wel op de veiligheid!

Re: Wabant

Geplaatst: 14 feb 2013, 15:14
door Evan_s
Da's dus ook mijn zorg.. Ik verzin er wel iets op.

Denk dat General er ook wel last van heeft:
Afbeelding

Re: Wabant

Geplaatst: 14 feb 2013, 15:26
door eeuwige_student
Volgens mij rijdt die auto alleen de trailer op en af :-)

Re: Wabant

Geplaatst: 15 feb 2013, 02:19
door tijs
das nog best een stuk ja... opzich zou ik me er niet te druk om maken (maar dat doe ik tochal niet snel) alleen met apk mag je loopvlak niet buiten de wielkast komen (kan dat niet zo goed zien of dat bij jou is)
een optie zou kunnen zijn een smallere band er om te trekken (maar daar moet je van houden)
of er met de apk een rubber strip aan de binnekant van je spatbord te poppen, zodat het loopvlak niet meer open is.

kun je geen bumpstop op de schokdemper leggen? zitten vaak op voorpoten van wat modernere auto's( even langs de sloop)
dan hoef je in elk geval niet meer bang te zijn dat het aanloopt. (of in elk geval minder snel) die kun je zo op de juiste hoogte afsnijden.

Re: Wabant

Geplaatst: 15 feb 2013, 18:55
door Evan_s
Goede tip van die bumpstop! Kende ik nog niet.

Smallere bandjes wil ik niet, want ik vind de whitewalls juist zo gaaf. Staat niet op smalle bandjes.

Terug naar de originele velgen is natuurlijk geen optie :mrgreen:

Re: Wabant

Geplaatst: 15 feb 2013, 19:07
door tijs
kijk wel nog even goed of je van bovenaf geen loopvlak kunt zien, daar doet de politie echt direct moeilijk over,
een beetje uitsteken is niet erg, als ik me niet vergis mag je 3cm per wiel naar buiten komen, alleen het loopvlak niet.
(en ze mogen niet aanlopen, maar dan kun je dus oplossen.

zijn dit soort dingen:
Afbeelding
weet niet hoe hoog je ze nodig hebt... maar je kunt ze gewoon in de lengte doorsnijden met een stanley mes om ze eraf te halen op de sloop ( dan hoef je niet de hele poot te demonteren) en vervolgen bij jou erop zetten, tywrapje in het dunne deel, en dan blijven ze prima zitten.
het is natuurlijk mooier om de poot gewoon te demonteren en dan de bumpstops eraf te halen... maar die veren zitten er onderspanning onder bij die auto's en die wil je niet zo op de sloop met je hand gereedschap uit elkaar halen.. moet je op zijn mist een goed setje veerspanners voor hebben (kun je misschien wel lenen op de sloop als je die zelf niet hebt
(misschien als je een behulpzame sloop hebt, dat ze ze wel gewoon voor je eraf halen, of je besteld ze nieuw... weet eigenlijk niet hoe duur zo iets is)

of wat meer negatief camber...

Re: Wabant

Geplaatst: 15 feb 2013, 19:17
door Andries
Klopt van die 3 cm. Heb zelf ook vaak genoeg bij de APK-keuring van de Bedford bus meegemaakt dat de keurmeester met de duimstok opmeette of de band niet te ver uitstak. Deze bus had nl dubbellucht achter terwijl hij standaard enkellucht was. Hierdoor kwamen de zijkanten van de banden net geen 3 cm buiten de carosserie.

Re: Wabant

Geplaatst: 15 feb 2013, 19:29
door Evan_s
Loopvlak is niet te zien gelukkig. Negatief camber heb ik ook aan zitten denken, door de bladveer in te laten korten.

Wat ik op interwebz aan bumpstops tegen kwam is gelukkig niet duur. Komt goed!

Re: Wabant

Geplaatst: 16 feb 2013, 12:36
door tijs
oohja, waar je misschien zelf al even na wil kijken (al ben ik er nooit voor aangehouden) is je spoorbreedte, die mag maar 2% afwijken(en dat is echt niet veel!).
zou in het ergste geval beteken dat je een boete krijgt, en even langs een rdw station moet op originele wielen omdat ze er een wok melding op kunnen zetten.

Re: Wabant

Geplaatst: 16 feb 2013, 15:02
door Evan_s
Och, daar maak ik me niet zo druk om. Living on the edge :D