Pagina 25 van 28

Re: Wabant

Geplaatst: 25 feb 2013, 13:12
door Erik
Voor een betere flow, kan je misschien toch eens een gepelde barkas uitlaat overwegen, met minimaal bochtenwerk in 1 keer rechtdoor naar de achterkant.

Dat hittedoek heb ik ook om het spruitstuk gedaan.

Re: Wabant

Geplaatst: 25 feb 2013, 18:29
door Evan_s
Die optie heb ik ook ooit overwogen, maar voor de bodemvrijheid toch voor de 353 demper gekozen. Voorlopig voldoet dit prima, maar daarna wil ik iig een spaghettispruitstuk maken en misschien een voorpot op basis van de Melkus reso . Ik kan echter weinig tot geen ervaringen vinden of dit laatste werkt bij de Serienmotor.

Net een stuk gereden met de verse uitlaattape, wat een LUCHT! Leek wel een rookmachine onder de motorkap bij de stoplichten :mrgreen: . Dat het zou stinken wist ik wel, maar zo erg had ik niet verwacht.

Re: Wabant

Geplaatst: 26 feb 2013, 00:02
door mel
Ik kocht indertijd een echte Melkus reso voor veel (te veel) centjes ... en heb hem later weggegooid .... werkte niet ...

Re: Wabant

Geplaatst: 26 feb 2013, 13:59
door Evan_s
Jammer.. Haiko, had jij niet een Wartburg-reso van Omoma? Al gemonteerd/geprobeerd?

Door de uitlaattape is het overigens wel een stuk stiller geworden onder de motorkap :( Maar scheelt ook een hoop warmte heb ik al gemerkt. Startmotor blijft bijvoorbeeld nu koel ipv gloeiend heet.

De volgende stap wordt de einddemper vervangen door eentje zonder allerlei tussenschotten en de vreemde verkleining van 45 naar 38mm. Net als bij Erik's Wabant komt er een Simons dempertje op. Compenseert ook weer wat gemis van herrie :D

Re: Wabant

Geplaatst: 26 feb 2013, 14:06
door Haiko
Die Reso ga ik tzt nog eens monteren. Nog geen tijd voor gehad, en de temperaturen zijn nog niet super sleutelvriendelijk...

Re: Wabant

Geplaatst: 07 mar 2013, 17:40
door Evan_s
Ik heb al wel gemerkt dat, als ik de Wartburg temperatuurmeter mag geloven, de motor nu een stuk koeler blijft dan met de Trabant einddemper.

Filmpje komt een andere keer. Geluidsopname met de telefoon is waardeloos. Of je moet volgend weekend naar de rit in Zandpol komen.

Re: Wabant

Geplaatst: 29 mei 2013, 21:57
door Evan_s
Erik, weet jij of de vbak te wisselen is zonder de motor uit te bouwen?

Re: Wabant

Geplaatst: 30 mei 2013, 01:23
door ruton
Niet zonder zagen, lijkt me.

Re: Wabant

Geplaatst: 30 mei 2013, 13:25
door Erik
Evan_s schreef:Erik, weet jij of de vbak te wisselen is zonder de motor uit te bouwen?
ja dat kan. Assen los halen, alle steunen los, blok iets liften met een wig o.i.d. en dan de bak er af trekken.

Re: Wabant

Geplaatst: 30 mei 2013, 14:55
door Evan_s
Ok, ga ik proberen!