Pagina 27 van 28

Re: Wabant

Geplaatst: 03 jul 2013, 15:33
door mel
We hebben het niet om meters maatje, gewoon stukkie van 10 x 10 cm ...

Re: Wabant

Geplaatst: 16 nov 2013, 21:17
door Evan_s
Trabantwelt heeft nu goed passende spruitstukken: https://www.trabantwelt.de/Trabant-Tuni ... :1603.html. Hier dezelfde: eBay.

Re: Wabant

Geplaatst: 16 nov 2013, 21:21
door Haiko
Djeez, voor dat geld zou ik de uitlaat zelf gaan aanpassen....

in hoe verre verschilt deze met een originele 353 of b1000 versie?

Re: Wabant

Geplaatst: 16 nov 2013, 21:23
door Evan_s
Is korter dan de veelgebruikte Framo Krümmer, dus hoeft er niet een stukje blik uit de motorzijde van de bril. En een 2-gaats flens voor aan de 353-uitlaat.

Re: Wabant

Geplaatst: 12 apr 2014, 18:31
door Evan_s
Gisteren de koolstof-kern bougiekabels vervangen door koperkern bougiekabels. Daarna leek de motor een stuk minder last te hebben van het schokkerige rijden bij 30 en 50 km/u. Vlotter heb ik ook vervangen door een nieuwe, dus zou net zo goed daar aan gelegen kunnen hebben, hoewel het schokkerige rijden er ook al (in lichte mate) was met intacte vlotter.

Vandaag verder gesleuteld: een aangepast Trabant-luchtfilter geplaatst met dubbele aanzuigbuis (lastig te zien op de foto), met de sproeierbezetting gespeeld en zit nu op HD150 (ipv 125) en LKD100 (ipv Leerlaufkraftstoffdüse 90). Motor rijdt erg fijn nu! Bougiebeeld is nu ook een stuk beter t.o.v. met het K&N open filter.

Afbeelding

Afbeelding

Ja, ik had nog een kekke K&N sticker liggen :D

Re: Wabant

Geplaatst: 13 apr 2014, 13:21
door De Boskabouter
Ik lees dit onderwerp nu voor het eerst. Wat een geweldig verhaal. En wat klinkt het toch lekker, zo'n snel in toeren klimmende tweetakt.

Re: Wabant

Geplaatst: 13 apr 2014, 13:29
door Haiko
maar ik vraag me af hoelang de originele trabant bak het volhoudt met die sterkere motor... zit zelf ook wel eens te denken om de ombouw te maken.

Re: Wabant

Geplaatst: 28 apr 2014, 20:59
door Evan_s
Het heeft een weekendje lassen, passen en slijpen gekost: een nieuwe uitlaat gebouwd voor mijn Wabant. Ditmaal op basis van een originele BVF voordemper.

Mijn vorige voordemper kon de drempeltjes niet meer aan, en is afgebroken. Het werd toch al hoog tijd voor een nieuwe. Dit betrof tevens een Hongaarse demper die beduidend lichter was en van veel dunner materiaal. Na een jaar rammelde er al wat binnenin de demper, echt troep dus. Voor hetzelfde geld (!) een originele BVF-demper gekocht om aan te passen.

De resultaten:

Afbeelding

De tussenpijp wat verder aangepast met een scherpere bocht aan het begin:
Afbeelding

Een nieuw 'Wabant' spruitstuk, o.a. tekoop bij Trabantwelt:
Afbeelding

Ophanging:
Afbeelding

Met dank aan een 'lascursus' op Youtube :ugeek: :D
Afbeelding

Re: Wabant

Geplaatst: 28 apr 2014, 21:38
door trabant601
Dat ziet er goed uit .

Re: Wabant

Geplaatst: 31 mei 2014, 16:41
door Evan_s
Vanmiddag nog met de Trabant staande gehouden door de politie, men wilde even onder de motorkap kijken want ik was toch wel vrij rap weg bij het stoplicht :mrgreen: