Wabant
Re: Wabant
Mooi werk, voor de Jikov carb. Welke carb zou jij aanraden Mel, en waarom?
Over +/- 2 weken ga ik trouwens bij de Wabant van Erik kijken.
Over +/- 2 weken ga ik trouwens bij de Wabant van Erik kijken.
Re: Wabant
Jikov is niet de beste, wel de mooiste carburateur ...
Moet je maar met 353 rijders bedisussieren... het is eigenlijk hetzelfde verhaal als de Sparvergaser bij de 601 ...
Soms dwingt de hoek waaronder de motor staat t.o.v. de ruimte met de bladveer je een bepaalde carburateur op .... (wordt bepaald door de adapterring, pas op !)
Ga je vanzelf wel zien (meten) als je zoiets bouwt....
Moet je maar met 353 rijders bedisussieren... het is eigenlijk hetzelfde verhaal als de Sparvergaser bij de 601 ...
Soms dwingt de hoek waaronder de motor staat t.o.v. de ruimte met de bladveer je een bepaalde carburateur op .... (wordt bepaald door de adapterring, pas op !)
Ga je vanzelf wel zien (meten) als je zoiets bouwt....
Re: Wabant
De Jikov is voor de gevorderde rijder, dwz moeilijker af te stellen. Rijdt dmv de 2 trappen wel prettig en "zuiniger", maar ook weer pingelgevoelig. De BVF is eigenlijk een no-nonsense vergaser, gewoon een bloemenspuit. Simpel en neemt iets meer.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: Wabant
Ik had inderdaad al zoiets gelezen op de Wartburgfora.
Reactie van de RDW:
Reactie van de RDW:
RDW schreef:U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto.
Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).
In gebruik genomen voor 1 juli 1999:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 juli 1999 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien van de geluidsproductie.
Kosten:
De kosten kunnen variëren van € 26,00 tot € 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen..
Re: Wabant
Als je dit zo leest...
Maar toch ik kan mij niet voorstellen dat in een Trabant nu opeens bijv. een V6 mag komen zonder verdere eisen ...
Maar toch ik kan mij niet voorstellen dat in een Trabant nu opeens bijv. een V6 mag komen zonder verdere eisen ...
Re: Wabant
Regeling is nog niet zo oud, 2 jaar denk ik. RDW is er zelf niet zo blij mee, als ik de verhalen op andere fora lees. Zolang het maar aan de apk en zekere geluids eisen voldoet, moeten ze het goedkeuren.
Heb ze nog even teruggemaild wat de geluidseisen inhouden. Een officiële meting is namelijk wel prijzig, maar ik las op andere fora dat de ervaring is dat als je een fatsoenlijke demper onder de auto hebt, ze hier niet eens naar kijken. Voor de omkeuring dus even het complete 353 uitlaatsysteem onder de auto hangen. Kan er daarna altijd nog een Cherry Bomb op het eind gezet worden.
Heb ze nog even teruggemaild wat de geluidseisen inhouden. Een officiële meting is namelijk wel prijzig, maar ik las op andere fora dat de ervaring is dat als je een fatsoenlijke demper onder de auto hebt, ze hier niet eens naar kijken. Voor de omkeuring dus even het complete 353 uitlaatsysteem onder de auto hangen. Kan er daarna altijd nog een Cherry Bomb op het eind gezet worden.
Re: Wabant
Het vreemde is dat in DLD de ombouw eigenlijk niet meer kan bij de officiele TUV....
En daar kon juist alles ...
Ik weet nu niet meer wat ik moet geloven ...
Nog gereageerd op die Duitse Wabant ?
En daar kon juist alles ...
Ik weet nu niet meer wat ik moet geloven ...
Nog gereageerd op die Duitse Wabant ?
Re: Wabant
Nee, heb op dit moment het geld nog niet bij elkaar. Pas over 2 maand heb ik m'n begroting rond (+ het potje onvoorzien) en dan gaat ook meteen (indien goede motor gevonden) het project van start.mel schreef:Nog gereageerd op die Duitse Wabant ?
Tenzij de Wabant tegen die tijd nog tekoop staat, maar dat verwacht ik niet.
Re: Wabant
Nou, dat verwacht ik wel ... er s erg weinig handel op dit moment... hij is er dan misschien nog wel.
Heb je wel contact gemaakt met de verkoper ? Da's altijd wel slim ....
Heb je wel contact gemaakt met de verkoper ? Da's altijd wel slim ....
