Wabant

Alles over motorisch tunen van trabi's, wegligging verbeteren etc.
Gebruikersavatar
TrabiFreak
moderator
Berichten: 614
Lid geworden op: 14 nov 2010, 23:59
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Wabant

Bericht door TrabiFreak » 02 feb 2012, 09:57

.... En als het allemaal écht niet lukt, kun je altijd nog naar engeland.... Daar krijg je typegoedkeuring op alles, als de auto maar werkt, en hoef je hem niet eens op gb kenteken te zetten, invoeren en klaar...... Als ik de verhalen Moet geloven.....
Afbeelding

Gebruikersavatar
mel
Berichten: 1007
Lid geworden op: 12 dec 2010, 20:22

Re: Wabant

Bericht door mel » 02 feb 2012, 23:26

Kost wel de reis erheen, overnachten, invoerwerk etc ... ben je zo € 1000 kwijt ...

Waarom dan niet een bestaande in Dld kopen zou ik zeggen... heb je papierwerk + de ombouw ...als dat aanbod klopt... :)

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Wabant

Bericht door Evan_s » 05 feb 2012, 11:43

mel schreef:Nou, dat verwacht ik wel ... er s erg weinig handel op dit moment... hij is er dan misschien nog wel.

Heb je wel contact gemaakt met de verkoper ? Da's altijd wel slim .... ;)
Het eindbod op eBay was ongeveer 1850,- volgens mij. De bouwer kreeg de boel niet aan de praat.

Zojuist de eerste onderdelen besteld, namelijk de Trabiteile Wabant adapterplaat en Sachs Wabant koppeling. Beide via Pappenforum. Een meevallertje :)

De adapter is bij Trabiteile de afgelopen week overigens afgeprijsd van 250,- naar 200,- euro.

Gebruikersavatar
mel
Berichten: 1007
Lid geworden op: 12 dec 2010, 20:22

Re: Wabant

Bericht door mel » 05 feb 2012, 16:54

Hoe was het bezoek aan de enige Nederlandse Wabant ?

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Wabant

Bericht door Evan_s » 05 feb 2012, 16:55

Je loopt een week voor ;)

De 11e ga ik kijken.

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Wabant

Bericht door Evan_s » 06 feb 2012, 17:37

Evan_s schreef:Ik had inderdaad al zoiets gelezen op de Wartburgfora.

Reactie van de RDW:
RDW schreef:U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw personenauto.

Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).

In gebruik genomen voor 1 juli 1999:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 juli 1999 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien van de geluidsproductie.


Kosten:
De kosten kunnen variëren van € 26,00 tot € 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen..
Over het geluid:
RDW schreef:De maximale geluidsproductie wordt gemeten bij de helft van het maximum toerental van de motor bij een stilstaand voertuig. De sonde op een halve meter afstand.

De kosten van een wijziging motor bedragen maximaal 80,- euro.
Geluidsmeting zit dus al inbegrepen.


Nu nog in de praktijk brengen.

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Wabant

Bericht door Evan_s » 26 feb 2012, 19:52

Afgelopen week de eerste onderdelen opgehaald:

Afbeelding

Dit is de adapter die Trabiteile te koop heeft, waarmee het Wartburg blok +/- 22 graden naar voren gekanteld wordt om de carburateur + aanzuigdeel te laten passen in de Trabant.

Gebruikersavatar
Haiko
moderator
Berichten: 4195
Lid geworden op: 12 nov 2010, 17:35
Locatie: Oudehorne, Fryslân

Re: Wabant

Bericht door Haiko » 26 feb 2012, 21:18

Lijkt meer op de adapter voor Wartburgmotor - Trabant versnellingbak?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Evan_s
Berichten: 1566
Lid geworden op: 18 nov 2010, 19:07
Locatie: Enschede

Re: Wabant

Bericht door Evan_s » 26 feb 2012, 21:29

Is het ook.

tijs
Berichten: 492
Lid geworden op: 15 nov 2011, 12:07
Locatie: geldrop (bij eindhoven)

Re: Wabant

Bericht door tijs » 21 mar 2012, 00:06

als je zorgt dat hij niet te gek veel geluid maakt, dan doen ze helemaal geen geluidstest, en vinden ze het al snel goed (althans, hier in het brave zuiden ;))

heb al eens een motor ombouw gedaan van een c kadett 1.2 (50 pk ofzo) naar een 2L met 110pk.. rvs 63mm uitlaat, (wel een nieuwe, met goeie dempers) en is er zo doorheen gerold, al met al 10 minuten binnen gestaan bij de rdw.

als je zorgt dat het gewoon goed is, dan krijg je het zo op kenteken, ze zijn niet zo gemeen als iedereen denkt, er zijn al veeeeeel gekkere dingen goed gekeurd!

Plaats reactie