Het is nu 17 dec 2018, 18:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 mei 2012, 23:07 
Offline

Geregistreerd: 16 jan 2011, 00:16
Berichten: 80
Woonplaats: Veendam (Groningen)
Hallo,

Ik heb een probleem/uitdaging met mijn Trabi.
Mijn Trabant uit 1990 heeft last van benzine lekkage.
Nu ziet het er naar uit dat de carburateur de lekkage veroorzaakt.
Als ik de luchtslang(vanaf het luchtfilter) er af haal dan kan ik de voorverstuiver zien.

Net voor de voorverstuiver zit een klein gaatje in de onderzijde van het metaalwerk. Dit gaatje loopt met een slangetje recht naar beneden en eindigt in het luchtledige.
Nu komt er uit dit slangetje druppels met benzine.
Nu zag ik dus dat er benzine in het metaalwerk zit net voor de voorverstuiver.

Heeft iemand enig idee hoe ver ik nu moet gaan om deze lekkage te verhelpen?
En heeft iemand enig idee wat van type carb ik toevallig in de auto heb hangen.

Groeten Snijboon


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 mei 2012, 23:19 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 17:35
Berichten: 4177
Woonplaats: Oudehorne, Fryslân
Check even ofdat je vlotternaald wel afdicht...

_________________
Trabant 601, Barkas B1000KB, HP750, Simson S51
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 17 mei 2012, 00:22 
Offline

Geregistreerd: 16 jan 2011, 00:16
Berichten: 80
Woonplaats: Veendam (Groningen)
Oké ik heb de vlotter deksel los gehad Die waar die benzine slang de carb in gaat. Hier onder een tonnetje die op benzine drijft met een soort boutkop met daarin 2 gaten en een soort naald. Ik heb geblazen op benzine toevoer buisje en er kwam lucht uit beide gaatjes. Toen de naald behulp van het tonnetje dicht gedrukt en weer geblazen, dit maal kwam er een heel klein beetje lucht er langs maar dat was echt minimaal, kon het net vernemen.

Is dit.wat.jij bedoelde?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 17 mei 2012, 09:17 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2010, 13:23
Berichten: 3975
Woonplaats: Herten
ja, dat is de vlotternaald. De slang die jij in het eerste berichtje bedoelt is de overloop. Deze eindigt gewoon op een moment. Als er dus benzine uitkomt, is of de vlotterhoogte te hoog, of lekt de vlotter een beetje!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 17 mei 2012, 17:44 
Offline

Geregistreerd: 16 jan 2011, 00:16
Berichten: 80
Woonplaats: Veendam (Groningen)
Maar hoe kan er dan waar het lucht in de carb wordt gevoerd benzine komen?
Daar behoort toch geen benzine te zitten?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 17 mei 2012, 18:04 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 17:35
Berichten: 4177
Woonplaats: Oudehorne, Fryslân
als de naald niet afsluit stroomt de vlotterkamer over, waardoor er door de vlotterkamer-ontluchting benzine de vergaser instroomt... Bekijk maar eens een dwarsdoorsnedetekening...

_________________
Trabant 601, Barkas B1000KB, HP750, Simson S51
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 17 mei 2012, 22:58 
Offline

Geregistreerd: 16 jan 2011, 00:16
Berichten: 80
Woonplaats: Veendam (Groningen)
Oké duidelijk maar hoe herstel ik deze vlotter eigenlijk. Beetje bij buigen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 mei 2012, 17:35 
Offline

Geregistreerd: 20 maart 2012, 23:47
Berichten: 33
Pas bij Trabant Dordt geweest, die zei dat alle Trabantjes lekken bij de carburateur.
Niets om je druk over te maken. :mrgreen: (maar nu een andere oorzaak denk ik ;) )


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 mei 2012, 17:46 
Offline

Geregistreerd: 18 nov 2010, 19:07
Berichten: 1566
Woonplaats: Enschede
Snijboon schreef:
Toen de naald behulp van het tonnetje dicht gedrukt en weer geblazen, dit maal kwam er een heel klein beetje lucht er langs maar dat was echt minimaal, kon het net vernemen.


Volgens mij heb je hier het probleem al gevonden. Vlotternaald uit vlotterdeksel schroeven en dan kun je het sproeiertje er uit schroeven (sproeier 25 heeft Trabant volgens mij) en kijken of er een vuiltje bij de naald zit.

Had ik bij m'n Wartburg carburateur ook. Zat een vuiltje bij de naald waardoor deze niet helemaal afsloot en dus lekte.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 mei 2012, 17:53 
Offline

Geregistreerd: 16 jan 2011, 00:16
Berichten: 80
Woonplaats: Veendam (Groningen)
Evan_s schreef:
Snijboon schreef:
Toen de naald behulp van het tonnetje dicht gedrukt en weer geblazen, dit maal kwam er een heel klein beetje lucht er langs maar dat was echt minimaal, kon het net vernemen.


Volgens mij heb je hier het probleem al gevonden. Vlotternaald uit vlotterdeksel schroeven en dan kun je het sproeiertje er uit schroeven (sproeier 25 heeft Trabant volgens mij) en kijken of er een vuiltje bij de naald zit.

Had ik bij m'n Wartburg carburateur ook. Zat een vuiltje bij de naald waardoor deze niet helemaal afsloot en dus lekte.


Ik zal binnenkort even kijken
bedankt alvast


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling