Vloermatten

Hoeveel keer moet je nu je remmen nakijken? Hoe smeer je een Trabant? Vraag het hier !
Frank

Re: Vloermatten

Bericht door Frank » 23 jul 2013, 09:59

Haiko schreef:gewoon zorgen dat je Trabant waterDICHT is... dat scheelt ook
Ik ben heel benieuwd hoe je een Trabant helemaal waterdicht krijgt. Volgens mij lukt dat nooit.

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 23 jul 2013, 12:23

Hiermee kom je een heel eind:

- raamrubbers afdichten met ruiten/ramenkit
- alu-sierstrips goed afdichten met bijv. kit
- ruitenwisserdoorvoeren afdichten
- goede deurrubbers, achterkleprubbers gebruiken

100% lukt waarschijnlijk nooit, maar de mijne is toch echt droog, ook na hevige stortbuien. Wellicht een beetje condens in de winter van de sneeuw die je evt naar binnen baggert, maar verder niet. De tijd van ijs aan de binnenkant van het raam is niet meer..
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Maurits

Bericht door Maurits » 23 jul 2013, 12:56

Aan welke zijden en met welke kit en hoe precies kit jij de ramen af? Ik heb heel veel manieren gezien die de lekkage en roestvorming alleen maar verergeren, dat laatste omdat het vocht niet weg kan. Een goede manier is dus heel handig om te weten!
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 23 jul 2013, 13:23

Ik kit de ramen af, tussen rubber en karosserie en tussen rubber en ruit. De kit had ik bij ferwerda in heerenveen gekocht, is speciale ramen/ruitenkit. Meende in een zwarte koker van 3M. Een betere automaterialenzaak kan je hierover informeren. Kosten ca. 12euro per koker ofzo.
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Frank

Bericht door Frank » 23 jul 2013, 15:40

Ik heb het probleem dat de rubberrand rond de voorruit wat is gekrompen. Het resultaat is een kleine opening midden boven (achter het spiegeltje).
Hoe kan ik dat dicht krijgen? Volgens mij is dat gaatje te groot om er kit in te doen.

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 23 jul 2013, 16:09

Die gleuf, die heb ik gewoon dichtgekit met kit van het werk (Bostik), daar plakken ze streekbussen mee in elkaar dus houdt dat rubber ook wel op zijn plek. :mrgreen:

trabart
Beheerder
Contacteer:

Bericht door trabart » 23 jul 2013, 16:25

Je kunt, mits je beschikking hebt over 'n reserve rubber ofzo, dit stukje hier mooi mee opvullen. Gewoon de breedte van de naad, plus een beetje, zodat ie klemt.

Als je 't mij vraagt, hoef je een goed rubber overigens niet af te kitten (met uitzondering van de naad inderdaad dan).
Afbeelding

ruton
moderator

Bericht door ruton » 23 jul 2013, 16:45

Frank schreef:Ik heb het probleem dat de rubberrand rond de voorruit wat is gekrompen. Het resultaat is een kleine opening midden boven (achter het spiegeltje).
Hoe kan ik dat dicht krijgen? Volgens mij is dat gaatje te groot om er kit in te doen.
Vetvrij maken en zwarte Gaffertape erover.

Frank

Bericht door Frank » 23 jul 2013, 19:50

Dat lijkt me wel een goed idee.
Waarmee kun je trouwens de rubbers zelf het beste behandelen om ze in goede staat te houden?

ErikvG

Bericht door ErikvG » 23 jul 2013, 20:03

Het spleetje boven mijn voorruit heb ik vorig jaar met gewone bruine siliconenkit dichtgemaakt en zit nog steeds. Een zelfde kier boven de achterruit (5 mm of zo) heb ik gelaten voor wat het was omdat daar toch de dakrand boven zit en het niet inregent.

We af-en-toe een beetje nat in de kofferbak... moet ik eens naar kijken (er schijnt een flinke onweersbui aan te komen dus dat is een mooie test :) )
Valves! Who needs Valves?

Plaats reactie