Het is nu 17 dec 2018, 18:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Schone Motor
BerichtGeplaatst: 11 okt 2013, 18:58 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 17:35
Berichten: 4177
Woonplaats: Oudehorne, Fryslân
een originele DDR Wartburg motor (ik ben nog geen imitatie tegengekomen) zuipt echt niet zo veel hoor. In mijn 353 neemt ie 1:10-1:12 (langere stukken is hij zuiniger). Bovendien hoef je die niet op te voeren, die 50ps in een Trabant is denk ik voldoende om sportief te rijden, vraag Evan maar eens.

_________________
Trabant 601, Barkas B1000KB, HP750, Simson S51
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schone Motor
BerichtGeplaatst: 11 okt 2013, 19:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 sep 2013, 13:17
Berichten: 332
Woonplaats: Eindhoven
Wartburg is echter wel origineel DDR, vandaar.
Zal er nog eens over na denken, maar het blijft zonde om originele DDR zaken te verliezen.

_________________
Afbeelding
Bedankt voor de mooie auto, DDR.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schone Motor
BerichtGeplaatst: 11 okt 2013, 21:19 
Offline

Geregistreerd: 18 nov 2010, 19:07
Berichten: 1566
Woonplaats: Enschede
Het leuke aan de Wartburgmotor is dat je auto de tweetaktcharme behoudt. Ik rij vrij sportief, wat resulteert in een verbruik van ten hoogste 1:10. Met origineel luchtfilter denk ik 1:12 met dezelfde rijstijl.

Als verbruik een issue is, moet je motortuning links laten liggen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schone Motor
BerichtGeplaatst: 11 okt 2013, 22:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 feb 2013, 11:49
Berichten: 298
Woonplaats: Donkerbroek
Renier schreef:
Ik zal voorzichtig doen, Oldschool ;]
En denk dat ik er een nieuwe klem op ga zetten voor de minpool, spijtig genoeg minder origineel DDR.

Verder, heb je misschien nog tips bij het schoonmaken en ontroesten, Maurits (of iemand anders)?


Zeker, haal alles uit je motorruimte en neem de tijd om alles goed te ontroesten en te ontvetten. Het eindresultaat wordt bepaald door de kwaliteit van je voorwerk. Bezuinig dus niet op tijd en ook niet op de verfsoorten.

_________________
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schone Motor
BerichtGeplaatst: 12 okt 2013, 09:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2010, 21:17
Berichten: 1137
Woonplaats: bocholtz
Maurits schreef:
Renier schreef:
Ik zal voorzichtig doen, Oldschool ;]
En denk dat ik er een nieuwe klem op ga zetten voor de minpool, spijtig genoeg minder origineel DDR.

Verder, heb je misschien nog tips bij het schoonmaken en ontroesten, Maurits (of iemand anders)?


Zeker, haal alles uit je motorruimte en neem de tijd om alles goed te ontroesten en te ontvetten. Het eindresultaat wordt bepaald door de kwaliteit van je voorwerk. Bezuinig dus niet op tijd en ook niet op de verfsoorten.

Is natuurlijk wel een grote stap om meteen je motor eruit te halen als je pas een trabant hebt!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling