Schone Motor

Hoeveel keer moet je nu je remmen nakijken? Hoe smeer je een Trabant? Vraag het hier !
Haiko
moderator

Re: Schone Motor

Bericht door Haiko » 11 okt 2013, 18:58

een originele DDR Wartburg motor (ik ben nog geen imitatie tegengekomen) zuipt echt niet zo veel hoor. In mijn 353 neemt ie 1:10-1:12 (langere stukken is hij zuiniger). Bovendien hoef je die niet op te voeren, die 50ps in een Trabant is denk ik voldoende om sportief te rijden, vraag Evan maar eens.
Trabant 601, Barkas B1000KB, HP750, Simson S51
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Renier

Bericht door Renier » 11 okt 2013, 19:28

Wartburg is echter wel origineel DDR, vandaar.
Zal er nog eens over na denken, maar het blijft zonde om originele DDR zaken te verliezen.
Afbeelding
Bedankt voor de mooie auto, DDR.

Evan_s

Bericht door Evan_s » 11 okt 2013, 21:19

Het leuke aan de Wartburgmotor is dat je auto de tweetaktcharme behoudt. Ik rij vrij sportief, wat resulteert in een verbruik van ten hoogste 1:10. Met origineel luchtfilter denk ik 1:12 met dezelfde rijstijl.

Als verbruik een issue is, moet je motortuning links laten liggen.

Maurits

Bericht door Maurits » 11 okt 2013, 22:52

Renier schreef:Ik zal voorzichtig doen, Oldschool ;]
En denk dat ik er een nieuwe klem op ga zetten voor de minpool, spijtig genoeg minder origineel DDR.

Verder, heb je misschien nog tips bij het schoonmaken en ontroesten, Maurits (of iemand anders)?
Zeker, haal alles uit je motorruimte en neem de tijd om alles goed te ontroesten en te ontvetten. Het eindresultaat wordt bepaald door de kwaliteit van je voorwerk. Bezuinig dus niet op tijd en ook niet op de verfsoorten.
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg

oldschool

Bericht door oldschool » 12 okt 2013, 09:06

Maurits schreef:
Renier schreef:Ik zal voorzichtig doen, Oldschool ;]
En denk dat ik er een nieuwe klem op ga zetten voor de minpool, spijtig genoeg minder origineel DDR.

Verder, heb je misschien nog tips bij het schoonmaken en ontroesten, Maurits (of iemand anders)?
Zeker, haal alles uit je motorruimte en neem de tijd om alles goed te ontroesten en te ontvetten. Het eindresultaat wordt bepaald door de kwaliteit van je voorwerk. Bezuinig dus niet op tijd en ook niet op de verfsoorten.
Is natuurlijk wel een grote stap om meteen je motor eruit te halen als je pas een trabant hebt!

Plaats reactie