Het is nu 23 jun 2017, 15:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19 nov 2016, 17:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2016, 18:38
Berichten: 335
Woonplaats: Groninger Veenkoloniën
Hier in de grensstreek kom ik altijd weg met "Wir haben es nicht gewußt" waarbij ik gelijk even naar de fietsen van m'n grootouders informeer.
Meestal verschijnt er dan een glimlachje op de gezichten en kan doorgaan met een " Dieses mal ließ ich Sie gehen, aber das nächste mal ............"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 nov 2016, 21:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2011, 22:45
Berichten: 842
Woonplaats: Echt
Ik heb van de meeste duitsers begrepen dat je vooral moet parkeren in parkeergarages. Dit is immers priveterrein en daar mag niet worden gecontroleerd. Bij hotelparkings bijvoorbeeld ook niet als dat hun eigen terrein betreft.

Controle gebeurt eigenlijk alleen als je geparkeerd staat. Of je moet om wat voor reden dan ook worden aangehouden (of een controlefuik in rijden).
Wat ik echter ook begrepen heb is dat men in duitsland niet bij de nederlandse kentekens kan controleren of het klopt dat die auto een bepaalde kleur sticker mag voeren.
In duitsland controleren ze dit enkel in de papieren als je een sticker bij een garage gaat halen. Dit wordt vervolgens wel geregistreerd.

Op de nederlandse papieren (of kentekencard) staat geen enkele indicatie, hooguit dat er soms u9 bij de typeaanduiding staat. Maar niet zoals in duitsland dat het te controleren is met een blik op een of meerdere specifieke nummers op de papieren. Zij hebben namelijk alles op papier staan. Terwijl dit in nederland alleen bij de RDW geregistreerd is. Zijn zaken als motorisatie (carb of injectie, euronorm of niet en zo ja welke enzovoorts)

Anderzijds heb ik ook vernomen dat men trabanten eigenlijk altijd als oldtimer aanziet daar. Welke trabant is namelijk nog 100% tijdsorigineel?
En in hoeverre is het te zien dat het eigenlijk een 1990er is met 1970 details, zelfs onder de kenners is daar nog enorm discussie over, wat past wel en wat past niet op dat specifieke bouwjaar qua details.

Oftewel, je kunt altijd t gokje wagen. De boete is echter inmiddels al 80 euro als je hem krijgt.

_________________
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 nov 2016, 21:52 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3285
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Die boete moesten ze wel naar een Nederlands niveau optrekken, anders geloofden wij het niet.
Trabantenaar schreef:
Ik heb van de meeste duitsers begrepen dat je vooral moet parkeren in parkeergarages. Dit is immers priveterrein en daar mag niet worden gecontroleerd. Bij hotelparkings bijvoorbeeld ook niet als dat hun eigen terrein betreft.
Huh? Bin ich een Pruusj?

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 nov 2016, 22:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2011, 22:45
Berichten: 842
Woonplaats: Echt
ruton schreef:
Huh? Bin ich een Pruusj?

Bijna wel toch? :lol:

Heb dit ook vanuit duitsland bevestigd gekregen van een paar mensen ;)

_________________
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 nov 2016, 22:30 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3285
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Daar komt bij dat de Duitse parkeertarieven (ook in privégarages) niet zo schofterig duur zijn als in Nederland.
Ik kan me herinneren dat van een Duits trabiforum ooit een groep naar Amsterdam wilde reizen. Gelukkig had de gemeente Amsterdam toen de webstek met tarieven voldoende op orde om ze er overtuigend naar door te kunnen verwijzen. De reis werd acuut afgeblazen.

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 20 nov 2016, 11:35 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 17:35
Berichten: 4113
Woonplaats: Oudehorne, Fryslân
met blauwe oldtimerplaten mag je de umweltzones in. Bij parkeren een copy van je kentekenbewijs zichtbaar tonen met bouwjaar.

_________________
Trabant 601, Barkas B1000KB, HP750, Simson S51
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 20 nov 2016, 11:45 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3285
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
Er was een tijd dat ik in Duitsland met gele platen rondreed om niet voor Pool versleten te worden.

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling