Het is nu 23 jun 2017, 15:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19 nov 2016, 17:34 

Hier in de grensstreek kom ik altijd weg met "Wir haben es nicht gewußt" waarbij ik gelijk even naar de fietsen van m'n grootouders informeer.
Meestal verschijnt er dan een glimlachje op de gezichten en kan doorgaan met een " Dieses mal ließ ich Sie gehen, aber das nächste mal ............"

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 nov 2016, 21:39 

Ik heb van de meeste duitsers begrepen dat je vooral moet parkeren in parkeergarages. Dit is immers priveterrein en daar mag niet worden gecontroleerd. Bij hotelparkings bijvoorbeeld ook niet als dat hun eigen terrein betreft.

Controle gebeurt eigenlijk alleen als je geparkeerd staat. Of je moet om wat voor reden dan ook worden aangehouden (of een controlefuik in rijden).
Wat ik echter ook begrepen heb is dat men in duitsland niet bij de nederlandse kentekens kan controleren of het klopt dat die auto een bepaalde kleur sticker mag voeren.
In duitsland controleren ze dit enkel in de papieren als je een sticker bij een garage gaat halen. Dit wordt vervolgens wel geregistreerd.

Op de nederlandse papieren (of kentekencard) staat geen enkele indicatie, hooguit dat er soms u9 bij de typeaanduiding staat. Maar niet zoals in duitsland dat het te controleren is met een blik op een of meerdere specifieke nummers op de papieren. Zij hebben namelijk alles op papier staan. Terwijl dit in nederland alleen bij de RDW geregistreerd is. Zijn zaken als motorisatie (carb of injectie, euronorm of niet en zo ja welke enzovoorts)

Anderzijds heb ik ook vernomen dat men trabanten eigenlijk altijd als oldtimer aanziet daar. Welke trabant is namelijk nog 100% tijdsorigineel?
En in hoeverre is het te zien dat het eigenlijk een 1990er is met 1970 details, zelfs onder de kenners is daar nog enorm discussie over, wat past wel en wat past niet op dat specifieke bouwjaar qua details.

Oftewel, je kunt altijd t gokje wagen. De boete is echter inmiddels al 80 euro als je hem krijgt.

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 nov 2016, 21:52 
moderator

Die boete moesten ze wel naar een Nederlands niveau optrekken, anders geloofden wij het niet.
Trabantenaar schreef:
Ik heb van de meeste duitsers begrepen dat je vooral moet parkeren in parkeergarages. Dit is immers priveterrein en daar mag niet worden gecontroleerd. Bij hotelparkings bijvoorbeeld ook niet als dat hun eigen terrein betreft.
Huh? Bin ich een Pruusj?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 nov 2016, 22:15 

ruton schreef:
Huh? Bin ich een Pruusj?

Bijna wel toch? :lol:

Heb dit ook vanuit duitsland bevestigd gekregen van een paar mensen ;)

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 nov 2016, 22:30 
moderator

Daar komt bij dat de Duitse parkeertarieven (ook in privégarages) niet zo schofterig duur zijn als in Nederland.
Ik kan me herinneren dat van een Duits trabiforum ooit een groep naar Amsterdam wilde reizen. Gelukkig had de gemeente Amsterdam toen de webstek met tarieven voldoende op orde om ze er overtuigend naar door te kunnen verwijzen. De reis werd acuut afgeblazen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 nov 2016, 11:35 
moderator

met blauwe oldtimerplaten mag je de umweltzones in. Bij parkeren een copy van je kentekenbewijs zichtbaar tonen met bouwjaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 nov 2016, 11:45 
moderator

Er was een tijd dat ik in Duitsland met gele platen rondreed om niet voor Pool versleten te worden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]