Het is nu 21 okt 2017, 21:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 jun 2015, 23:39 

Zo zie je maar... hoe goed je ook je best doet... :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jul 2017, 15:02 
moderator

Kick!
De opgeschoven grens had al ingevoerd moeten zijn, maar het ziet er naar uit dat het per 1 januari 2018 ingaat.
Citaat:
Ingangsdatum waarschijnlijk pas per 1-1-2018 Over de ingangsdatum in Nederland meldt de RDW: ‘in overleg met het ministerie van I&M zal het vervolgtraject bepaald worden en worden de voorstellen uitgewerkt in wet- en regelgeving. De EU Richtlijn moet per 20 mei 2017 geïmplementeerd zijn in nationale wetgeving en uiterlijk 20 mei 2018 worden toegepast’. En we weten dat dit soort wijzigingen meestal per 1 juli of 1 januari worden ingevoerd worden dus het zal wel 1 januari 2018 als invoeringsdatum gaan worden. Nog even geduld du

Al is het raden hoe oud de bron daarvan, deze FEHAC-publicatie is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jul 2017, 20:17 
moderator

Ik heb toch al ergens gelezen dat het later ging worden omdat de wet nog aangenomen zou moeten worden en het demissionaire kabinet dat niet meer gaat doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 jul 2017, 20:21 
moderator

Daar was ik ook al bang voor -daarom de kick- dus dat zullen wel weer standjes worden vanuit Brussel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 sep 2017, 18:24 
moderator

De RDW heeft een snelle computer.
Ter info: vrijdag 15 september verliep de schorsing van Aaf en vandaag, dinsdag 19 september, vond ik een brief in de bus dat de computer haar er op maandag de 18e eruit heeft gepikt. Bij de volgende controle gaat geen APK me €130,- kosten (autootje is al wel verzekerd).
De vraag is alleen, wannéér is die controle?, want ik ben ermee bezig en met een beetje geluk lukt het me deze week nog. Het was helaas al na vijven, en dan krijg je een bandje als je belt...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 sep 2017, 21:31 
moderator

De vraag is of je voor de zekerheid niet een online schorsing moet doen. Ik heb geen idee hoe vaak ze de bestanden controleren, maar het zal allemaal automatisch gaan, dus je zal anders snel een nieuwe brief krijgen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 sep 2017, 22:40 
moderator

Voor een onlineschorsing is een DigiD vereist. En zolang ik dat vermijden kan, graag. Als ik ergens geen vertrouwen in heb, is het de bewaking van mijn persoonsgegevens door onze overheid. De enige zekerheid die we daar hebben, is dat het wel klauwen met gemeenschapsgeld kost.
Het kan best zijn dan hier intussen e.e.a. verbeterd is, er staat me wel iets bij van plannen in die richting. Maar ook die zijn er vaker geweest. En wat hadden ze anders moeten beloven?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 sep 2017, 03:03 

Geschorste auto zonder apk die ineens uit schorsing komt en nog steeds geen apk heeft, krijg je gelijk een boete op. Dus als de schorsing tot 15 september loopt. Krijg je de eerstvolgende werkdag een boete. Eigen schuld dikke bult zeggen we dan.

Dat is ook de reden dat ik eerst APK wilde voor ik de 1.1 op naam zou zetten want bij het overschrijven vervalt de schorsing gelijk, als je hem niet verlengt.
Toen er apk op zat (en de auto vanaf die dag ook verzekerd was) kon ik met een gerust hart de auto op mijn naam zetten.

Je mag blij zijn dat er geen belastingplicht meer op de auto zit, anders had je een veelvoud mogen betalen.

Overigens, die controle kan morgen, overmorgen en de dag erna ook weer zijn... Niet afwachten dus.

Hoe wil je trouwens DigiD vermijden als je je blauwe post alleen nog maar digitaal kan krijgen tegenwoordig?
Daarbij, je kunt je eigen persoonsgegevens ermee inzien. Wat er overal geregistreerd staat van je. Van wie je ouders zijn tot welke uitkering je hebt en de nog openstaande flitsboetes.

Geven ze je een controlemogelijkheid op gegevens waarin jij hun niet vertrouwd. Grijp je hem niet.
Dan vertrouw je ze dus wel in zekere zin. Want je wil het ook niet kunnen controleren of de gegevens wel kloppen.

Maargoed: Gewoon opnieuw schorsen en snel een beetje...

btw voor de geinteresseerden:
- Als je een auto koopt die langer dan 2 maanden te laat is voor apk kun je ook een boete verwachten als je hem niet gelijk schorst. Omdat men er van uit gaat dat je dan er van bewust bent dat je een auto koopt zonder apk.
- Is de auto van jezelf kan die boete ook na 2 maanden volgen, maar dat controlesysteem is iets minder direct als de controle bij nieuwe aankoop of schorsingsstop. Let er wel op dat die 2 maanden een indicatie is, deze marge zit er in omdat je soms geen afspraak kan plannen, er reparaties nodig zijn en omdat er genoeg "domme" mensen pas zeer laat een afspraak plannen voor een apk keuring. Vaak zelfs te laat. (als je aangehouden wordt door de mensen in van die blauw/oranje gestreepte auto's met blauwe lampen er op krijg je trouwens wel een boete als de apk verlopen is, ongeacht hoe lang dat zo is, tenzij je een schriftelijke afspraak kan overleggen voor een (her)keuring die op dezelfde dag plaatsvind en je bent onderweg daarheen.)
- Als de auto al vooraf is afgekeurd (dus binnen de 2 maanden voor de keurdatum) is de kans op een boete bij het verstrijken van de keurdatum wel weer bijna 100% omdat je ook dan weer bewust bent van een ongeldige apk. En tegenwoordig zijn er steeds meer bedrijven die deze afkeur meldingen doen, omdat er strikter op wordt gecontroleerd door de RDW.

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 sep 2017, 11:40 
moderator

Trabantenaar schreef:
Geschorste auto zonder apk die ineens uit schorsing komt en nog steeds geen apk heeft, krijg je gelijk een boete op. Dus als de schorsing tot 15 september loopt. Krijg je de eerstvolgende werkdag een boete. Eigen schuld dikke bult zeggen we dan.
Niet zo drastisch. Net de RDW aan de lijn gehad, doorverbonden met de afdeling handhaving. Zodra een schorsing verloopt gaat er automatisch een waarschuwingsbrief de deur uit. En in een verder best wel geanimeerd gesprek is mij uitgelegd dat die tweede controle niet meteen de volgende dag al is. Ik heb uitgelegd dat ik de auto wel binnen twee weken klaar hoop te krijgen en ik kreeg te horen dat ik die tijd ook wel had. Hij zou een notitie maken dat ik hierover gebeld had. Dus ik geef mezelf tot de 25e.
Citaat:
Hoe wil je trouwens DigiD vermijden als je je blauwe post alleen nog maar digitaal kan krijgen tegenwoordig?
Dat regelt de boekhouder allemaal.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 sep 2017, 12:04 
moderator

Het zou niet de eerste boekhouder zijn die zijn eigen rekening creatief beter krijgt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]