De nieuwe regeling voor MRB??

Hoe moet je nu een Trabant invoeren? Vraag het hier !
GertjanT
Contacteer:

Re: De nieuwe regeling voor MRB??

Bericht door GertjanT » 25 apr 2013, 00:19

Msschien wel erg makkelijk omdat al mijn auto's hier net de dans mee ontspringen (de jongste is m'n Trabant uit september '73, mijn enige LPG-hok is van '71) maar ik vind dit helemaal niet zo'n gekke regeling. Je kunt je best afvragen in hoeverre een Volvo 245 nu echt klassiek is, of al die lelijke hoekige Benzen. Daar zijn ook zoveel van gebouwd, daar blijven ook nog wel een paar van over bij de 40-jaar-regeling.
En dat kulargument van 'er is al 25 jaar belasting voor deze auto betaald' is ook onzin, er is ook 25 jaar van de openbare weg gebruikgemaakt. En ik heb nog nooit iemand horen pleiten voor een MBR-vrijstelling voor mensen die langer dan 25 jaar hun rijbewijs hebben...

ruton
moderator

Bericht door ruton » 25 apr 2013, 13:31

GertjanT schreef:En dat kulargument van 'er is al 25 jaar belasting voor deze auto betaald' is ook onzin, er is ook 25 jaar van de openbare weg gebruikgemaakt. En ik heb nog nooit iemand horen pleiten voor een MBR-vrijstelling voor mensen die langer dan 25 jaar hun rijbewijs hebben...
Appels met peren. De MRB betreft het voertuig, niet de eigenaar, die ook een bedrijf kan zijn.

Wat in zekere zin wel oneerlijk is, is dat de kilometervreter voor zijn dagelijkse auto evenveel aan MRB betaalt als degene die er amper mee rijdt. Maar dat staat weer los van de oldtimerdiscussie.

RvdH

Bericht door RvdH » 25 apr 2013, 14:27

Wat in zekere zin wel oneerlijk is, is dat de kilometervreter voor zijn dagelijkse auto evenveel aan MRB betaalt als degene die er amper mee rijdt. Maar dat staat weer los van de oldtimerdiscussie.
Tja, dan zul je naar een vorm van kilometerheffing moeten gaan; al dan niet rekening houdend met kilo's van het voertuig.

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 25 apr 2013, 16:04

ruton schreef:
GertjanT schreef:En dat kulargument van 'er is al 25 jaar belasting voor deze auto betaald' is ook onzin, er is ook 25 jaar van de openbare weg gebruikgemaakt. En ik heb nog nooit iemand horen pleiten voor een MBR-vrijstelling voor mensen die langer dan 25 jaar hun rijbewijs hebben...
Die keuze maakt men toch zelf? Ik denk dat een ieder vrij is of hij veel of weinig in zijn oldtimer rijdt...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

trabant601

Bericht door trabant601 » 25 apr 2013, 17:11

Het maakt niet uit het volk word toch uit geknepen hier in Nederland en in Europa .
En voor de geen die het lekker vind word er nog ook bij genaaid door de regeerring en dat is gratis .
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .

http://gros-trabant-service.webnode.nl/

https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/

Andries
moderator
Contacteer:

Bericht door Andries » 25 apr 2013, 17:40

trabant601 schreef:En voor de geen die het lekker vind word er nog ook bij genaaid door de regeerring en dat is gratis .
Hoeven we ook niet meer naar de hoeren
:twisted:
Trabant P60k 1964, Trabant P 601 1984, Citroën Traction Avant 1955, Volvo katterug 1964, 2xHMW 1956

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 25 apr 2013, 21:34

GertjanT schreef: Je kunt je best afvragen in hoeverre een Volvo 245 nu echt klassiek is, of al die lelijke hoekige Benzen. Daar zijn ook zoveel van gebouwd, daar blijven ook nog wel een paar van over bij de 40-jaar-regeling..
Ik vind de Volvo wel wat klassieker dan een Benz. Misschien doordat Volvo wat conservatievere ontwerpen had, waardoor deze al "oud" waren als ze van de tekentafel kwamen. Maar verder denk ik dat vroeger een auto van 25 jaar echt oud / zeldzaam was. De moderne auto gaat gewoon langer mee, waardoor ze minder zeldzaam zijn.

trabant601

Bericht door trabant601 » 26 apr 2013, 12:57

En wat gaat er straks gebeuren in 2014 de wegen belasting van alle auto's gaan om hoog dus ook de kwart tarieven voor de oldtimers. :o
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .

http://gros-trabant-service.webnode.nl/

https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/

jantje146

Bericht door jantje146 » 26 apr 2013, 13:28

ha ha ha ha wat een geweldig KUT LAND IS DIT OOK.
liever gelast
als geleased

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 26 apr 2013, 13:31

jantje146 schreef:ha ha ha ha wat een geweldig KUT LAND IS DIT OOK.
Kijk. Nu.ben ik het met je eens. :mrgreen:
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Plaats reactie