Pagina 4 van 8

Re: De nieuwe regeling voor MRB??

Geplaatst: 16 mei 2013, 22:11
door eeuwige_student
Niks valt uit te sluiten, maar voorlopig is dat nog niet aan de orde. Trouwens liever betalen, dan dat ze verzinnen dat je om milieuredenen nergens meer in de stad mag rijden. Ik zie veel meer "gevaar" in de oprukkende milieuzones! Maar tot die tijd kan ik gewoon mijn 1:25 mix in de p70 opstoken!

Re: De nieuwe regeling voor MRB??

Geplaatst: 16 mei 2013, 22:40
door ruton
Deze regering is zelfs in staat om vanwege Al Qaida of cybercriminaliteit oldtimers beperkingen op te leggen.

Re: De nieuwe regeling voor MRB??

Geplaatst: 16 mei 2013, 22:56
door Andries
Tijdens de ALV van de Fehac bleek maar weer overduidelijk dat de aangekondigde maatregelen niks met miliieu van doen hebben, maar alleen maar bedoeld zijn om geld binnen te halen.

Re: De nieuwe regeling voor MRB??

Geplaatst: 17 mei 2013, 07:41
door Maurits
Tja, het lijkt erop dat "Tax and Spend" de leus wordt.

Re: De nieuwe regeling voor MRB??

Geplaatst: 17 mei 2013, 09:36
door trammelanto
Een goed 'milieu' verdient bakken met geld, maar geeft het evengoed weer uit.... Later we hopen dat het oldtimertje-pesten voorlopig weer even voorbij is. De variant waarvoor nu besloten is, is in mijn ogen de minst gruwelijke variant. Het had erger gekund en benadeelden zijn er bij elke verandering.

Maar gelukkig hebben wij met Trabantjes, Wartburg en andere tweetakters, de lichte melkkoetjes. Met luxe amerikanen of andersoortige zware boliden is het heel wat minder prettig..... zeker wanneer de leeftijd tegen zit ten aanzien van de nieuwe regeling.

Nu we de 'MRB-sensatie' net achter de rug hebben rest ons nog het slapende dossier van de Milieuzoneringen.... We wachten maar weer af wanneer de 'POLITIEK'-koelkast weer ontdooid wordt....

Groet,
Marco

Re: De nieuwe regeling voor MRB??

Geplaatst: 17 mei 2013, 09:54
door Andries
Zal niet zo lang duren Marco, want ze zullen er achter komen dat de opbrengsten gaan tegenvallen omdat veel (nu nog oldtimer-)dieselslurpers weg gedaan worden en er dus minder accijns binnen zal komen

Re: De nieuwe regeling voor MRB??

Geplaatst: 17 mei 2013, 10:33
door Haiko
Met een B1000 ben je anders ook aardig in de prijzen mocht je daar weer voor gaan moeten betalen...

Al vraag ik me af hoe het allemaal gaat komen, aangezien die knurft nogal onder vuur ligt vanwege zijn Bulgaarse vriendjes..

Re: De nieuwe regeling voor MRB??

Geplaatst: 17 mei 2013, 11:04
door jantje146
Andries schreef:Zal niet zo lang duren Marco, want ze zullen er achter komen dat de opbrengsten gaan tegenvallen omdat veel (nu nog oldtimer-)dieselslurpers weg gedaan worden en er dus minder accijns binnen zal komen
dus gaat het er op neer komen dat alles belast gaat worden vrees ik,
nou maak ik me niet druk met mijn trabant maar de gene met meerdere en zware auto"s worden gewoon genaaid.
met als gevolg dat er diverse toeleverings bedrijfen die leven van de oltimers helaas de deuren kunnen sluiten.
dit kabinet bezuinigt nederland kapot.
maar liever 200 euro belasting en een uitkeering voor hen die hun baan kwijt raken GOED BEZIG DEN HAAG.

Re: De nieuwe regeling voor MRB??

Geplaatst: 17 mei 2013, 12:59
door trammelanto
Zal niet zo lang duren Marco, want ze zullen er achter komen dat de opbrengsten gaan tegenvallen omdat veel (nu nog oldtimer-)dieselslurpers weg gedaan worden en er dus minder accijns binnen zal komen
De trend van het massaal wegdoen van dieselslurpers is anders nog niet echt zichtbaar op de diverse verkoopsites. (ik heb het een beetje in de gaten gehouden) Bovendien blijven die mensen toch wel reizen, dus zullen zij de kilometers waarschijnlijk op een andere wijze (Lees ander vervoersmiddel: modernere auto, motor, trein, brommer of zelfs fiets) maken. Over wegvallende accijns maak ik me dus niet zo een zorgen, de centjes komen linksom of rechtsom toch wel binnen.

Bovendien vraag ik me af in hoeverre de betreffende oldtimerbedrijven, die kort na bekendmaking van het MRB-onderwerp in het regeerakkoord op de fles zijn gegaan, financieel gezond waren. Die bedrijfjes waren zonder wijzigingen in wet- en regelgeving waarschijnlijk ook wel op korte termijn tenonder gegaan.

Ik zie nog geen doemscenario's voor de oldtimersector, wel zie ik uitdagingen. Vooral in de oldtimer-mercedes-branche zijn er veel in de 'geldzee' gesprongen, nu is het afwachten wie het beste kan zwemmen en aan wal komt.... Dat heet ondernemen en daarbij is altijd sprake van ondernemersrisico.

Groetjes
Marco

NB. Maar als we het toch over kapitaalvernietiging en geldkwesties hebben: wat zijn oude guldenpostzegels nog waard?! De post heeft kortgeleden aangegeven dat ze spoedig niet meer geaccepteerd zullen worden als wettig porto-betaalmiddel.... echter zijn er nog vele vellen ongestempelde postzegels in omloop. De waarde gaat van waardepapier naar oudpapier.... En dan te bedenken dat de verzamelwaarde al eerder instortte nadat de trend van het postzegelverzamelen voorbij was. Tijden veranderen....

Re: De nieuwe regeling voor MRB??

Geplaatst: 17 mei 2013, 13:30
door ruton
trammelanto schreef:Nu we de 'MRB-sensatie' net achter de rug hebben rest ons nog het slapende dossier van de Milieuzoneringen.... We wachten maar weer af wanneer de 'POLITIEK'-koelkast weer ontdooid wordt....
Iemand heeft ooit het begrip fijnstof ontdekt en dat komt niet alleen uit uitlaten, maar ook uit bouwprojecten. Maar in plaats dat men zich afvraagt of die megalomane nieuwbouw wel zo nodig is, pest men net die voertuigen de stad uit die het straatbeeld nog een beetje verlevendigen.
Haiko schreef:Al vraag ik me af hoe het allemaal gaat komen, aangezien die knurft nogal onder vuur ligt vanwege zijn Bulgaarse vriendjes..
Hij heeft in dat kamerdebat een motie van wantrouwen nipt overleefd. Maar de zaak met dat Roermondse reclamebord en van Rey is nog steeds niet opgehelderd.