Pagina 2 van 3

Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?

Geplaatst: 08 jul 2014, 12:29
door tanisha
Geen flauw idee of het achterhaald is of niet ik heb de info van een RDW steekproef man!
Ik heb mijn trabi naar deze info uit Duitsland gehaald zo wist ik zeker dat ik er een kenteken op zou krijgen mijn trabi is in 1990 stilgelegd en een originele 1972 combi.

Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?

Geplaatst: 08 jul 2014, 16:52
door eeuwige_student
Volgens mij staat hier op het forum, of op het oude forum hier nog info over. Het jaartal van 1972 komt trouwens omdat er tot 72 een type goedkeuring bestond voor de trabant. Dus dan is het kenteken minder belangrijk. Dat moderne europese papieren ingevoerd kunnen worden is een gevolg van het vrije verkeer in europa. Wel kunnen ze dan om een vertaling vragen.

Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?

Geplaatst: 08 jul 2014, 17:55
door p60k
Type goedkeuring was tot jan 1974.

Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?

Geplaatst: 08 jul 2014, 18:53
door Trabantenaar
p60k schreef:Type goedkeuring was tot jan 1974.
Jonger dan dat zoek ik ook niet :mrgreen:

Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?

Geplaatst: 08 jul 2014, 20:13
door p60k
Geen enkel probleem als een auto langer stilgestaan heeft in duitsland, de verkoper aangeven dat hij de auto weer moet aanmelden bij de duitse RDW (Flensburg) vervolgens invoeren met een duitse eeg erkende zogenaamde westbrief.

Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?

Geplaatst: 08 jul 2014, 23:08
door eeuwige_student
Maar wat zoek je precies en hoeveel wil je kwijt zijn incl kenteken en apk?

Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?

Geplaatst: 10 jul 2014, 13:43
door Trabantenaar
eeuwige_student schreef:Maar wat zoek je precies en hoeveel wil je kwijt zijn incl kenteken en apk?
Eentje ouder dan 1974 (belastingvrij) voor weinig.
Opknapper is geen probleem, maar moet wel op straat kunnen staan legaal. Aangezien ik geen stalling heb.

Echter is het even op de lange baan geschoven omdat ik mijn huidige dagelijkse auto wil vervangen voor wat ouder. Die staat dus nu te koop en dat moet eerst afgehandeld worden.

Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?

Geplaatst: 10 jul 2014, 14:42
door Haiko
als je hem legal op straat wilt hebben staan, zal hij een geldige APK en verzekering moeten hebben. Geschorst en op de openbare weg gaan niet samen...

Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?

Geplaatst: 10 jul 2014, 15:35
door eeuwige_student
Wat is goedkoop? Een auto voor €500, 00 waar je € 150, 00 voor apk, kenteken en kentekenplaaten kwijt ben, € 100 - 150 voor de remmen, € 75 voor een accu, € 250 voor 4 nieuwe banden en nog minimaal € 100, 00 aan klein spul. Dan ben je exclusief vervoer al snel € 1200 kwijt. Voor dat geld heb je er ook in nederland op kenteken met apk.

Maar mocht je nog ooitminteresse krijgen in een 1.1, ikmheb jog een onafgerond project op kenteken staan :-)

Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?

Geplaatst: 10 jul 2014, 16:27
door Haiko
Kombi of Limo?