Het is nu 21 aug 2018, 10:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 14:50 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3778
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
353-stuurtjes zijn vooral lelijk in zo'n 'Gelsenkirchener Barock'.

Kijk eens rond bij Die Besten en in de Ostmobile shop.

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 15:10 
Offline

Geregistreerd: 03 jan 2014, 10:27
Berichten: 11
Woonplaats: Zandvoort
Wat er nu in zit is ook niet fraai.
Zwart.soort bakeliet met rubber middenstuk.
En tja restaureren is een optie.maar dat zal even duren.
En een andere optie weet ik niet helaas.
Of iemand moet het hart uit mijn 312 stuurtje in het 311 stuurtje kunnen lassen.
Maar wie kan dat. .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 16:20 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 17:35
Berichten: 4169
Woonplaats: Oudehorne, Fryslân
Bijna alle bakelieten stuurtjes gaan op den duur "zweten" en krijgen scheurtjes... Een dun 353 stuurtje is vast nog wel te koop ergens. Een 311 stuur gaat niet zonder aanpassing (daar de vertanding anders is) in een 312 passen.

Neem anders even contact op met het onderdelenmagazijn van de IFA vereniging, wie weet hebben die nog eentje liggen.

_________________
Trabant 601, Barkas B1000KB, HP750, Simson S51
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 16:24 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 17:35
Berichten: 4169
Woonplaats: Oudehorne, Fryslân
Ik weet je kennis van Duits niet, maar hier kun je ook terecht voor tips etc:

www.w311.info

_________________
Trabant 601, Barkas B1000KB, HP750, Simson S51
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 18:10 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 18:01
Berichten: 3778
Woonplaats: Westelijke Mijnstreek
wartburg312 schreef:
Of iemand moet het hart uit mijn 312 stuurtje in het 311 stuurtje kunnen lassen.
Is er elders in de stuurkolom geen plek waar je op een veilige manier een overgang kunt maken?

_________________
WHIMS ** Reparatiehandboek 1966 ** Reparaturhandbuch 1974 ** Reparaturhandbuch WeiterEntwicklung 1987.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 19:00 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 17:35
Berichten: 4169
Woonplaats: Oudehorne, Fryslân
denk het niet, misschien dat je de complete stuurkolom van een 311 kunt nemen, maar ik denk dat de moeite niet gaat lonen voor een stuurtje. Zou het mooi origineel laten en opzoek gaan naar een dun 312/353 stuurtje, die zijn in Duitsland echt wel te vinden.

_________________
Trabant 601, Barkas B1000KB, HP750, Simson S51
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 19:29 
Offline

Geregistreerd: 03 jan 2014, 10:27
Berichten: 11
Woonplaats: Zandvoort
Nee hoor, ik wil gewoon een oplossing die niet te ingewikkeld of duur is.
Dus een stuurtje of de vertanding overzetten of restaureren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 19:49 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2010, 13:23
Berichten: 3917
Woonplaats: Herten
Hier valt in nederland ook wel aan te komen. Een goede foto van het huidige stuur (en vertanding) kan helpen. Ik denk dat o.a. jan van eijkelenburg er nog wel iets voor kan hebben. Ik kan eventueel zijn emailadres opzoeken.

Ik wist trouwens niet dat er verschillen zaten tussen de sturen van een 311 en een 312.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 21:20 
Offline

Geregistreerd: 03 jan 2014, 10:27
Berichten: 11
Woonplaats: Zandvoort
Ja dat wist ik in 1ste instantie dus ook niet vandaar dat ik dus wel een 311 stuur heb gekocht.
Mocht je een email adres hebben graag alle tips zijn welkom!
Groet
Nick


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014, 21:31 
Offline
moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 nov 2010, 17:35
Berichten: 4169
Woonplaats: Oudehorne, Fryslân
311 en 312/353 is anders idd. De 312 is een overgangsmodel van de 311 naar de 312 zeg maar. Dus een soort van 311 huisje op een 353 onderstel. De techniek is grotendeels dan 353, maar kan ook delen van de 311 hebben. Een kijkje onder de motorkap spreekt boekdelen kwa motor, vergaser, koeling, stuurhuis etc.

_________________
Trabant 601, Barkas B1000KB, HP750, Simson S51
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling