De Belg met zijn trabantjes :) En nog eentje extra :)

Vertel hier alles wat je wilt over jezelf, en je trabi('s). Houd je topic duidelijk.
gvhoey

De Belg met zijn trabantjes :) En nog eentje extra :)

Bericht door gvhoey » 07 mei 2013, 13:31

Hallo allemaal,

Ik ben Gill, 26 en woonachtig in Nieuwrode nabij Leuven in Belgie.

Voor mij is het allemaal begonnen als ik voor mijn werk naar Hongarije moest voor een week. Met savonds rond te lopen zag ik nog een aantal trabantjes rondrijden. Ik moest en zou een hebben :)

Eerste plan was om de vlieger naar Hongarije te gaan, daar mijn contacten een goed exemplaar te kopen en dan met een paar vrienden een roadtripje te doen naar Belgie! Maar door toevallig een Tshirt te zoeken van Trabant op Ebay kwam ik mijn huidig exemplaar tegen.

Deze man wou eigelijk de carrosserie op zijn grasmachine overzetten maar het is er niet van gekomen. Naast de trabi stond een Audi S2 en Audi A8 w12 dus speelgoed hadden ze genoeg.

Dus dan maar deze gered van de ondergang :)

Ondertussen was ik gestopt met Autocross als hobby dus had ik plaats voor iets anders te zetten :)

Dit was als ik haar ging halen:

Afbeelding

Na een beetje werk terug remmend gekregen. Draaien deed hij al als ik hem eerste keer start.

Deze in BE laten keuren en onderhoudje gegeven. Ik wou haar toch een beetje eigenheid meegeven dus uitgekomen op Marktplaats met een setje Mattig SSF met adaptors voor trabant en een verlaging.

Deze opgehaald en het toch niet kunnen laten om ze direct te steken:

Afbeelding

Probleem was dat hij vanachter op de kaste lag en dus niet vooruitkwam :) Vanachter dus terug de originele erop en hij lag ook al mooi. Op zen duits :)

een paar meetingkjes gedaan:

Afbeelding

Dan een bestellingkje geplaatst bij Trabantwelt. Stuko's voor en achter. en een sport uitlaat :)

Zo staat hij er momenteel bij:

Afbeelding

Terug met een beige deur die ik gekregen heb van een lid van de IFA club bij mij in de buurt.

Nu met de mattig's te gaan halen bij Rainier van hier op het forum kwam ik bij zijn groene trabant uit met al zijn stukken. Deze dan maar gaan halen :) in de sneeuw wat minder gezellig was.

De plannen met deze zijn:

Retro racertje van maken

Oud oranje met wit dak
geen bumpers,
rally lip vanvoor
leeg met een rolkooi

met uiteindelijk misschien een beter motortje. Maar eerst men zeepkist op orde zetten daarna komt deze :)

Voor de Kombi zoek ik nog een oud plooicaravaantje of campingcar voor naar de meeting weekends te gaan.

Laat gerust weten wat je vind. Ik ga nog een aantal vraagjes posten in de desbetreffende forumonderdelen :)
Laatst gewijzigd door gvhoey op 19 mei 2014, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

mel

Re: De Belg met zijn trabantjes :)

Bericht door mel » 07 mei 2013, 13:57

HEEL goed bezig Gill !

Kijk ook hier eens .... > Forumoverzicht » Trabant techniek » Tuning Technisch: plaatjes van verlaging ..> daar zie je Exionman, die dit al heeft gedaan ...

trabant601

Bericht door trabant601 » 07 mei 2013, 19:54

Het blijf een leuke hobby ga lekker zo door met je trabant :D
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .

http://gros-trabant-service.webnode.nl/

https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/

gvhoey

Bericht door gvhoey » 14 mei 2013, 12:41

Weet er soms iemand welke kleur ik heb? want op trabantwelt zijn er 2 soorten wit in spuitbussen :)

PapyrusWeiss

of AtlasWeiss

ruton
moderator

Bericht door ruton » 14 mei 2013, 12:57

Afgaande op de eerste drie foto's is het de meestvoorkomende 'kleur': Papyrus.

Maar het papyrus is in de loop der tijden ook veranderd. Zet drie Trabi's in de originele lak, uit elk decennium één, naast elkaar en hoe je ook boent; je zult verschil blijven zien.

Voor de verschillen met atlasweiß kun je Farbtafel Trabant als zoekterm nemen. Wel even de monitor kalibreren.

gvhoey

Bericht door gvhoey » 22 mei 2013, 11:47

sinds e paar weken een schroefkit van een polo eropsteken achteraan maar dat is het toch ook niet percies een gewone buis die ertussen steekt.

Dus deze gaat er deze week onder uit en terwijl gaan we de mattigs ook wisselen met een setje ats en die ik op de kop heb kunnen tikken. Ben er nog niet 100% zeker van of het wel men ding is maar Euro sunday gaan ze waarschijlijk meemaken.

Nog even een sfeer foto:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door gvhoey op 22 mei 2013, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

ruton
moderator

Bericht door ruton » 22 mei 2013, 16:26

Niet om het een of ander, maar wat moeten wij daar in het duister bij Van Reeth zien?

gvhoey

Bericht door gvhoey » 22 mei 2013, 17:44

Sorry,

Was een kopietje van een ander forum qua tekst en had de foto er nog tussen staan zal hem verwijderen :)

gvhoey

Bericht door gvhoey » 25 mei 2013, 01:10

Net terug van een gezellig avondje bij Ruton.

Was heel blij met de uitleg en ik kom zeker terug voor nog anderen zaken te halen!

Bedankt voor de rondleiding in u bibliotheek. Ik heb alvast 2 boeken besteld !

jantje146

Bericht door jantje146 » 25 mei 2013, 09:59

altijd leuk als er mensen zijn die zo lekker bezig zijn :D
ga zo door :!: :!:
liever gelast
als geleased

Plaats reactie