De Belg met zijn trabantjes :) En nog eentje extra :)

Vertel hier alles wat je wilt over jezelf, en je trabi('s). Houd je topic duidelijk.
ruton
moderator

Re: De Belg met zijn trabantjes :) En nog eentje extra :)

Bericht door ruton » 22 nov 2017, 13:38

Die kokerbalk zit echter ook drie centimeter dichter bij de pekel, als je begrijpt wat ik bedoel...

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 24 nov 2017, 00:37

En de wielranden, en de bodem, en het gewei en en en en en ;)
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

gvhoey

Bericht door gvhoey » 26 nov 2017, 11:52

Dd afstand met de grond valt mee hoor, ik kan nog altijd drempels rechtdoor nemen. De balken en bodem stonden op de planning voor dit jaar eerst zien dat er nieuw werk is en dan de trabi verzorging

gvhoey

Bericht door gvhoey » 06 aug 2018, 16:27

Trabantenaar had me er attent opgemaakt dat ik al even niet meer geweest was. Even een update dan maar :)

De trabies hebben 3 maand gedient als dagelijks voertuig maar hebben het niet zo goed doorstaan.

De hycomat:

Fusee's zijn vastgelopen. Zijn niet tegoei gecontrolleerd en gevet dus eigen schuld. Ook altijd aan ander probleem aan kijken geweest welke het eigelijk niet was. Ga ze eerst proberen redden en dan liefst nieuwe met verloop van tijd.

De verlaagde:

Velgjes verkocht maar de nieuwe set was nog niet klaar :( en nog steeds niet. Verder is ook de koppeling kapot dus daar een beetje aan het afwachten.

Door nieuwe job en extra baby en huisje is alles beetje in het slop geraakt en overweeg ik ze zelf gewoon weg te zetten en alle onderdelen en onderdelen auto's buiten. Zelfs de schwalbe overweeg ik buiten te zetten.

Maar we zien wel.

wat fotootjes van de afgelopen tijd:

Afbeelding

Afbeelding

ruton
moderator

Bericht door ruton » 06 aug 2018, 17:05

Je begrijpt toch wel dat die auto's oudere rechten hebben dan die nieuwe job en baby, hè? :o
En met al die gebreken verkopen ze ook niet zo snel.

Ik hoop dan maar dat je snel tijd en gelegenheid zult vinden er e.e.a. aan te kunnen doen.

gvhoey

Bericht door gvhoey » 08 aug 2018, 11:25

ruton schreef:Je begrijpt toch wel dat die auto's oudere rechten hebben dan die nieuwe job en baby, hè? :o
En met al die gebreken verkopen ze ook niet zo snel.

Ik hoop dan maar dat je snel tijd en gelegenheid zult vinden er e.e.a. aan te kunnen doen.
Ja ze hebben rechten maar de baby roept harder.

De auto's blijven zowiezo maar de onderdelen op overschot en onderdelenauto's gaan weg.

gvhoey

Bericht door gvhoey » 24 aug 2018, 10:37

Straks met Trabantenaar de koppeling vervangen. Nogmaals bedankt aan Ruton voor de onderdelen support.

gvhoey

Bericht door gvhoey » 25 aug 2018, 03:28

Its alive its alive!

Nogmaals bedankt! Trabantenaar

ruton
moderator

Bericht door ruton » 25 aug 2018, 03:35

Jullie hebben toch niet de hele nacht door gesleuteld?

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 25 aug 2018, 04:40

Nee, rond 22.45 waren we eigenlijk (op het opruimen na) geheel klaar inc 2 proefritjes en nog de chokekabel op de juiste plek zetten (want die trok de pook uit de versnelling bij de eerste testrit). En het voor de proefritjes nog invetten van de smeerpunten.

Probleem (plakkende koppeling, koppeling deed niks) bleek in de geveerde koppelingsplaat te zitten. Deze had 2 of 3 veren aan de achterkant er uit gespuugd. Waardoor de plaat niet meer los kon komen.
Vervangen voor een vaste plaat (want die had de meeste voering, plus kan niks meer gebeuren met de veren) en na een klein beetje schoonmaken van het blok (en wat andere issues zoals een (bijna) lege benzinetank..) kon er een proefritje gemaakt worden.

Afgezien van de lawaaiige uitlaat (want weinig echt uitlaatpijp meer na de voordemper) liep het blokje weer redelijk netjes en schakelde de trabant weer.

Pic's or it didn't happen: Helaas alleen eentje gemaakt toen we na ongeveer 1,5 uur het blok op de workmate hadden staan en de oude koppeling gedemonteerd hadden.
Afbeelding

Voor 2 mensen die nooit samengewerkt hadden en beide geen ervaring met deze klus, vind ik dat we het in totaal ongeveer 4 uurtjes tijd, nog best snel gedaan hebben inc proefritjes.
Natuurlijk tussendoor af en toe een slok cola of water en de handen schoonmaken (want erg vies blok) en soms een taalbarrière (Vlaams is toch net even anders dan Nederlands :P).

Ik had zelf ongeveer 3 uur ingeschat. Maar een ongeordende doppendoos is best wel onhandig. Net zoals een kabeltje vergeten los te maken en daar pas achter komen als je het blok al uit bijna uit de auto hebt.

Oja, er werd zichtbaar genoten van de proefritjes :mrgreen:
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Plaats reactie