Ik en mijn Trabant belevenissen en dergelijke.

Vertel hier alles wat je wilt over jezelf, en je trabi('s). Houd je topic duidelijk.
Gebruikersavatar
michiel01
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:51
Locatie: Meppel

Ik en mijn Trabant belevenissen en dergelijke.

Bericht door michiel01 » 26 jul 2015, 14:53

Zo,ben weer thuis na een week Berlin!
Week is zo om maar eigenlijk geen moment stilgezeten en veel Trabanten gezien.
Zoals bekend daar een Trabi-Safari gezien en nog een bunch van die dingen maar die vond ik aan de andere kant van de stad ergens op een veldje geparkeerd.
Verder nog het Trabi museum in de Zimmerstrasse bezocht en ook foto's van gemaakt,die post ik ook nog maar doe het even in etappes.

Ik heb besloten naast mijn technische vragen ook hier maar even een topic te maken om het een beetje gescheiden te houden!

Hier een paar foto's,omdat uploaden niet wil met mijn computer doe ik het maar even zo werkt net zo goed:

http://abload.de/img/konvooil3zuf.jpg

http://abload.de/img/safa1upg.jpg

http://abload.de/img/saf2o5u8g.jpg

Gr,
Rookworst zonder R is ookworst.

Gebruikersavatar
michiel01
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:51
Locatie: Meppel

Re: Ik en mijn Trabant belevenissen en dergelijke.

Bericht door michiel01 » 27 jul 2015, 11:47

Ook wel geinig,een tap van een Trabant motor.

http://abload.de/img/tapriu6s.jpg
Rookworst zonder R is ookworst.

Gebruikersavatar
jshuiting
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 dec 2015, 17:09
Locatie: Sellingen

Re: Ik en mijn Trabant belevenissen en dergelijke.

Bericht door jshuiting » 22 dec 2015, 00:11

De Trabbi safari zag ik nog voorbij komen toen we bij de East Side Gallery stonden.

Niks anders dan blije gezichten en blauwe rook. :lol:
Viertakt sind zwei zu viel!

Gebruikersavatar
michiel01
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:51
Locatie: Meppel

Re: Ik en mijn Trabant belevenissen en dergelijke.

Bericht door michiel01 » 23 dec 2015, 13:15

Ja klopt,is ook altijd mooi te zien!
Ik verblijf met enige regelmaat in het East Side Hotel...ook tegenover de muur!
Rookworst zonder R is ookworst.

Gebruikersavatar
jshuiting
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 dec 2015, 17:09
Locatie: Sellingen

Re: Ik en mijn Trabant belevenissen en dergelijke.

Bericht door jshuiting » 24 dec 2015, 18:11

Ach so, beter plekje kan je niet hebben.
En de curryworst is er ook heel goed te eten. :D

Heel misschien dat ik volgend jaar met de trabant heen ga.
Is dat east side hotel een beetje schappelijk geprijsd?
Viertakt sind zwei zu viel!

Gebruikersavatar
michiel01
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:51
Locatie: Meppel

Re: Ik en mijn Trabant belevenissen en dergelijke.

Bericht door michiel01 » 25 dec 2015, 23:00

Jazeker,kom er al paar jaar achter elkaar!
Vriendelijk personeel en ontbijt is ook goed!

http://www.eastsidehotel.de/zimmer

Misschien kun je hier wat mee....

Uit welk bouwjaar is jouw Trabant....
Dat ivm die domweltplakette....
Als hij van voor 1 januari 1978 kun je er zo de stad in anders niet....

Gr,
Rookworst zonder R is ookworst.

Gebruikersavatar
Trabantenaar
Berichten: 1610
Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: Ik en mijn Trabant belevenissen en dergelijke.

Bericht door Trabantenaar » 26 dec 2015, 15:59

michiel01 schreef:Dat ivm die domweltplakette....
Als hij van voor 1 januari 1978 kun je er zo de stad in anders niet....
Is niet helemaal waar.
In duitsland geld de regel dat als de auto ouder dan 30 jaar is (met historisch kenteken), dat hij ook vrijstelling heeft voor de zones.

Nederland wil zonodig alles aan regeltjes laten voldoen die niet geheel overeen stemmen met de duitse regelgeving (een europa toch?)
Nederland stelt dus vanaf bouwjaar 1993 groene sticker en tot 1978 met blauwe platen als zijnde historisch en dus binnen de regelgeving voor de uitzondering.

Zolang je aan de euro 1 norm voldoet kun je gewoon een sticker krijgen in duitsland dus, heb je een trabant 1.1 of een wartburg 1.3 is het een kwestie van een lambdaregeling er onder en in duitsland die sticker aanvragen bij een tuv station, Zijn zelfs ombouwkits voor te krijgen (wel duur). In principe zijn er al auto's uit de jaren 80 die aan de euro 1 norm voldoen.
(dit geld voor benzine)

Ouder dan 30 jaar moet je bijvoorbeeld een kopie van het kentekenbewijs achter je voorruit leggen zodat ze bij controle kunnen zien dat je geen sticker hoeft te hebben (bouwjaar moet vermeld staan)
Wel is het zo dat blauwe platen een beter herkenningspunt is, waardoor ze minder snel zullen twijfelen.

Blauwe platen zijn via via wel aan te komen voor jongere bouwjaren. Wat dat betreft zou ik die dan liever ook voeren in duitsland.
Even aan de grens omwisselen (in nederland krijg je er een bekeuring voor als je word aangehouden of bij controle)

Tis vooral een beetje tussen de regels door werken. :mrgreen: Dus wel op eigen risico, met betrekking tot die 30 jaar en blauwe platen ;)
Laatst gewijzigd door Trabantenaar op 04 jan 2016, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Gebruikersavatar
ruton
moderator
Berichten: 4311
Lid geworden op: 12 nov 2010, 18:01
Locatie: Westelijke Mijnstreek

Re: Ik en mijn Trabant belevenissen en dergelijke.

Bericht door ruton » 26 dec 2015, 16:16

Grappig. In de jaren '90 heb ik nog mijn blauwe platen in Duitsland rap voor gele gewisseld omdat die moffen me anders voor een Pool aanzagen en me van de weg duwden. Sinds de staat Polen daarop heeft gereageerd met nieuwe platen die er uitzien als Duitse platen en de Polen zelf ook in dikke Duitse auto's zijn gaan rijden, is dat probleem geleidelijk verdwenen.
Aan een NL-sticker had je wat dat betreft ook weinig: die leek teveel op een PL-sticker.

Je kunt natuurlijk kopiëren m.b.v. photoshop...

Gebruikersavatar
michiel01
Berichten: 299
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:51
Locatie: Meppel

Re: Ik en mijn Trabant belevenissen en dergelijke.

Bericht door michiel01 » 26 dec 2015, 16:52

Citaat uit Classic Cars:"Voor Nederlandse auto's met donkere blauwe platen is een milieu sticker niet verplicht.Voorwaarde is wel dat de betreffende auto gebouwd is voor 1 januari 1978 en dat hij technisch aan de originele fabrieksspecificaties voldoet"

Gr,
Rookworst zonder R is ookworst.

Gebruikersavatar
Trabantenaar
Berichten: 1610
Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
Locatie: Echt
Contacteer:

Re: Ik en mijn Trabant belevenissen en dergelijke.

Bericht door Trabantenaar » 27 dec 2015, 18:19

michiel01 schreef:Citaat uit Classic Cars:"Voor Nederlandse auto's met donkere blauwe platen is een milieu sticker niet verplicht.Voorwaarde is wel dat de betreffende auto gebouwd is voor 1 januari 1978 en dat hij technisch aan de originele fabrieksspecificaties voldoet"

Gr,
Dat laatste is dus verbastering van de regel.

In duitsland herkennen ze de oude donkerblauwe platen als zijnde historisch kenteken.
In nederland zijn die kentekens echter alleen rechtsgeldig als de auto ouder is dan 1978.

Originele fabrieksspecificaties is helemaal geen eis bij mijn weten.

Trouwens: waarom nog een NL sticker op je auto? vind een DDR sticker of plaatje toch wat toepasselijker voor een trabant :mrgreen:
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Plaats reactie