Eindelijk een Trabant!

Vertel hier alles wat je wilt over jezelf, en je trabi('s). Houd je topic duidelijk.
Trabantenaar
Contacteer:

Eindelijk een Trabant!

Bericht door Trabantenaar » 19 feb 2016, 17:27

Na bijna 10 jaar hier al op het forum rondgezworven te hebben is het vanaf vandaag zover:

Ik ben eindelijk in bezit van een Trabant!! 8-)
Niet helemaal een echte, want het is een 1.1 maar dat mag de pret niet drukken!

Ik heb de 1.1 Kombi van Eeuwige_Student overgenomen.
Na een paar klusavonden en nog even wat gemorrel met apk en 10L euro 98 er in heeft deze na ongeveer 6 jaar stilstand nu weer een nieuwe APK en een nieuwe eigenaar.

Ik vind het niet erg dat er een 1.1 motor in zit. Ik rij inmiddels al een aantal jaren vw polo. En die motorblokken zijn nagenoeg gelijk aan elkaar. Dus qua techniek is het me allemaal erg bekend.

Wat ik ermee ga doen? Technisch in orde maken en vooral rijden. Uiteraard word het tzt ook nog 1 kleur ipv de toverbal die het nu is.

Verdere ideën: Ombouw naar injectie(stukje betrouwbaarheid en milieusticker) en over een aantal jaren wellicht een nog pittiger motorblokje.
sowieso cosmetische ombouw naar 601 uiterlijk voortzetten, voor zover mogelijk. Betekend dus ook bijvoorbeeld het dashboard.

Foto's van vandaag.
Eerste keer daglicht:
Afbeelding

Bij de APK:
Afbeelding

Stilstand geeft roest aan de uitlaat, maar gelukkig is de rest nog netjes! Tank lijkt ook redelijk roestvrij te zijn van de binnenkant, geen directe rommel nog tegengekomen in het benzinefilter en hij rijdt goed!
Afbeelding

En samen met zijn jongere metgezel:
Afbeelding

Nog even een soort van afscheidsfoto, tesamen met de limo van Frank.:
Afbeelding

Binnenkort staat de schuur dus weer vol met "nieuwe" onderdelen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Trabantenaar op 20 feb 2016, 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Anton

Re: Eindelijk een Trabant!

Bericht door Anton » 19 feb 2016, 18:03

Hoi,

Mooi he....