Het is nu 24 apr 2018, 05:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 355 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07 sep 2017, 13:16 
moderator

Het is idd kieselgrau wat erop zit. Dus dat kunne ze gewoon bij de praxis mengen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 sep 2017, 14:28 

ruton schreef:
Op Duitse fora wordt RAL 7032 Kieselgrau als Papyrusersatz genoemd,
Voeger had je in Duitsland nog van die Dupli-Color Classic busjes met kleur 1-36, maar die is er al jaren uit.

Het is ook 7032 wat er op de auto zit. (achterklep is wel papyrusweiss, en dat kleurverschil is een stuk beperkter)

Bij bouwmarkten kun je qua mengverf meestal niet de hoeveelheid krijgen die ik nodig heb (250ml).

Zoals ik al zei. Het was een gok. En die gok was helaas fout. En ik had in eerste instantie gewoon direct de juiste spuitbus moeten aanschaffen. Maar een mens leert van zijn fouten. :mrgreen:

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 sep 2017, 18:02 
moderator

Dat klopt als een bus!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 sep 2017, 21:30 
moderator

Robur of Ikarus?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 sep 2017, 23:00 

ruton schreef:
Robur of Ikarus?

Als je mijn voornaam een beetje ver-oostenrijkt :lol: :
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 okt 2017, 21:36 
moderator

Voor het geval je het niet meer ziet zitten, er zit goud onder je kap:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onder ... =lr&pos=12

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 okt 2017, 23:51 

sleeptuimelaar blokje uit de jaren 80 of zelfs 70... Geleverd in een hoop golf 1 en polo 1/1f/2 tot half jaren 80. Kortom Niks waard.

Heb diegene wel ff een mail gedaan. Want dit is misleiding. Die bak past sowieso niet. En het blok waarschijnlijk evenmin.

Bij geen reactie rapporteer ik dit soort misleidende advertenties.
Stel je voor iemand koopt het blok voor 1250 euro en dan blijkt het allemaal niet te passen?

Opvallend genoeg heeft ie ook een NZ blok te koop staan voor 350 (nog steeds te duur) wat lijkt op een wartburg 1.3 blok maar eveneens niet past zonder de nodige aanpassingen. Maar wel een logischere keuze zou zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 nov 2017, 18:18 

Na de vorige keer eigenlijk niks meer aan de trabant gedaan, zelfs geen meter mee gereden.

Vandaag de draad weer opgepakt en eens gaan zoeken.
Conclusies:
1. Temperatuursensor lekt lichtelijk rondom, wat dus eventueel voor afwijkende waardes kan zorgen door vocht in de aansluiting
2. valse lucht niet aanwezig zowel bij koude als warme motor niet
3. op dit moment geen problemen met rijden, ook niet bij nabootsing van de problemen (zeer warm laten worden en daarna vooral lagere snelheden en constante snelheid) Presteren ook zoals gewoonlijk.
4. Lambdasonde reageert niet met warme motor, wat eigenlijk wel zou moeten. Temperatuursensor reageert wel zoals het hoort.
5. 1 vacuumslang (die alleen aanzuigt met flinke kou) was aan de uiteinden kapot. Die heb ik terug in orde gemaakt maar gaf geen verschil
6. lichtelijk geplop waar te nemen vanuit de inlaat. Ik kan dit geluid echter niet plaatsen. (nooit eerder gehoord en geen idee of het voorheen aanwezig was)

Dus volgende zaken staan op de planning:
Boegies controleren op kleur ter indicatie.
Ontstekingstijdstip controleren

op korte termijn de temperatuursensor vervangen.
lambdasensor schoonmaken en alvast op zoek gaan naar een reserve
rotor + verdelerkap + boegiekabels vernieuwen (zijn nu gebruikte, vooral de eerste 2 vertrouw ik niet)

Voor de rest blijf ik een benzinegeur waarnemen in de auto tijdens het rijden, ondanks dat de tank nu vrijwel leeg is. Dus de slangen rondom de vulhals van de tank worden ook binnenkort vernieuwd.

Helaas moet hetgene waarvoor de beurs open moet nog ff wachten tot december. Wellicht dat ik wel alvast apk laat keuren in november.
Dan is de datum volgend jaar alvast niet midden in de winter (februari) maar kan ik in principe al in september keuren, als de buitentemperatuur wat prettiger is om reparaties uit te voeren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 jan 2018, 16:32 

Sinds gisterochtend mag hij weer een jaartje (+ maandje) legaal rijden

Linksvoor was er behoorlijk wat speling op het lager. Bleek de asmoer een stukje van losgelopen. Die heeft hij ter plekke vast gezet en opnieuw geborgd.
Kentekenlampje deed het niet voor ik erheen reed en 1 van de glaasjes (die tijdelijke die er nog in zaten van de apk in 2016) was verdwenen. Dus die glaasjes vervangen en het lampje twijfelt zelf of die wel aan wilt. Dus daarvan moet ik de contacten maar eens wat gaan schuren. Maar een tik tegen de behuizing zorgde voor apk goedkeur :D

Remklauwen waren bij herkeuring vorig jaar alleen maar visueel gecontroleerd achteraf of de lekkage weg was. Omdat de remtest wel ok was bij de keuring.
Nu geen lekkage en een remverschil van bijna 0!

Keuring wat later dan gepland gedaan, maargoed wel op tijd weer in orde en weer zorgen gemaakt om niks dus :mrgreen:

Verder vandaag een spanningsregelaar besteld voor de andere dynamo die ik heb liggen (polo, dus andere regelaar die beter is dan de DDR exemplaren) omdat de originele dynamo steeds meer lawaai begint te maken (lagers zijn op)
Temperatuursensor is ook besteld.

Als dat binnen is ga ik weer eens aan de klus. Ook gelijk zorgen voor betere massaverbindingen, want ook dat kan verbetering geven met betrekking tot het soms slecht lopen.
En 98 tanken helpt ook een hoop. Maar dat kan ik natuurlijk niet altijd doen.

Inmiddels ligt er ook een duroplast grill klaar. Moet nog even kijken hoe ik die ga verzagen en steuntje bij kan zetten ivm de radiateur.
Kwam er pas achteraf achter dat het Duroplast was. Dus wellicht geeft het nog wat gewichtsreductie ook :D

En een standheizung. Maar wat ik daarmee ga doen weet ik nog niet. Aangezien er in een 1.1 niet zoveel plek voor is, en aansluiten niet eens kan. Maar hij was goedkoop en vrijwel compleet voor weinig geld.
Eerst maar eens kijken of die nog wel functioneel te krijgen is.

Totaal aantal KM sinds aankoop (eerste apk): c.a. 6500 Nog c.a.500km en ik heb er meer mee gereden dan E_S indertijd ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jan 2018, 18:10 

Zou het kunnen dat mijn grill ijzer is? Voelt toch kouder als de rest van de auto :p

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 355 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]