Mijn trabi en ik ook maar even voorstellen

Vertel hier alles wat je wilt over jezelf, en je trabi('s). Houd je topic duidelijk.
Plaats reactie
thijsverhulst

Mijn trabi en ik ook maar even voorstellen

Bericht door thijsverhulst » 08 apr 2016, 16:09

hallo mede trabant liefhebbers,

ik ben thijs verhulst en woon in oss. ben 24 jaar. auto's zijn altijd mijn hobby geweest heb voorheen altijd volkswagen gereden en ze getuned, verlaagd enzovoort.

De liefde voor de trabant heeft dit totaal overgenomen haha. dus ik ben nu de trotse eigenaar van een 601 uit 1970.
toen ik het beestje kocht liep het blok niet goed (op 1 cilinder). na een compressie meting was duidelijk dat 1 cilinder geen compressie had.

Ben op internet gaan neuzen voor een ander blokje. deze op een teststand geplaatst en een hele tijd test gedraaid. toen heb ik dit blok ingebouwd. ook een gereviseerde carburateur meteen gemonteerd samen met nieuwe contactpunten enz. hij loopt nu als een trein.

het blok dat eruit is gekomen wil ik gaan tunen (opvoeren). en ter zijner tijd een keer inbouwen. maar dat is toekomst muziek.

Verder ben ik toch heel erg fan van het extreem verlagen van autos wat ik voorheen bij volkswagens deed. dus deze trabant gaat ook kennis maken met het asvalt ben ik bang. ( niet iedereen zal hier even gecharmeerd van zijn maar ik vind het nu een maar super vet dus het gaat gebeuren hoe dan ook haha :P )

ook word hij omgebouwd naar voor schijfremmen. onderdelen ben ik aan het verzamelen.

pas geleden ook originele velgen laten poedercoaten. en whitewalls gemonteerd met nieuwe binnen en buiten bandjes.

ik zal maar wat fotos plaatsen. genoeg gekwatst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trabantenaar
Contacteer:

Re: Mijn trabi en ik ook maar even voorstellen

Bericht door Trabantenaar » 08 apr 2016, 19:01

Kijk aan. Nog iemand met beide virussen ;)
Had je niet beter een 1.1 kunnen kopen? Schijfremmen zitten daar standaard op. Motor komt uit een vw polo/golf :) makkelijk te tunen.

Nee geintje. Leuke trabant heb je!
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 08 apr 2016, 20:05

Wilkommen!

Super 5 Devil

Bericht door Super 5 Devil » 10 apr 2016, 11:06

Is je einddemper aangepast of alleen de pijp die onder de bumper uitkomt?
Verder ziet hij er prima uit. Als je je bumpers eraf haalt, zou ik ze verkopen. Krijg je nog wel geld voor als ze geen roest hebben.
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 10 apr 2016, 12:07

Veel geld? Ik heb de mijne heel lang op MP gehad, maar in Nederland geen serieuze reacties gehad. Uiteindelijk zijn ze naar duitsland gegaan. Opgehaald door een duitser die er een paar honder kilometer enkele reis voor over had.

thijsverhulst

Bericht door thijsverhulst » 10 apr 2016, 16:37

ik heb de uitlaat een 20 na de einddemper af gezaagd en vanuit daar nieuw gemaakt tot achter onder uit de bumper :D

de bumpers laat ik zitten want ze zijn nog in erg goede staat. zo zijn ze moeilijk te vinden.

en inderdaad duitsers en belgen heb ik ook al wat onderdelen aan verkocht. die bellen en komen het meteen halen haha.

gvhoey

Bericht door gvhoey » 11 apr 2016, 16:21

thijsverhulst schreef:ik heb de uitlaat een 20 na de einddemper af gezaagd en vanuit daar nieuw gemaakt tot achter onder uit de bumper :D

de bumpers laat ik zitten want ze zijn nog in erg goede staat. zo zijn ze moeilijk te vinden.

en inderdaad duitsers en belgen heb ik ook al wat onderdelen aan verkocht. die bellen en komen het meteen halen haha.
Lang leven de belgen! :p

Benieuwd wat je er van gaat maken! Je mag me altijd toevoegen op fb bij vragen ;)

Plaats reactie