trabi tijs

Vertel hier alles wat je wilt over jezelf, en je trabi('s). Houd je topic duidelijk.
tijs

trabi tijs

Bericht door tijs » 10 dec 2011, 22:59

zo, het is zo ver, ik kan eindelijk hier een topic openen, hoop dat het zo lukt om foto's door te linken vanaf facebook...

achterop de oprij wagen, onderweg naar het zuiden:
Afbeelding

Tijdens de tussenstop bij restaurant "de gouden bogen"
Afbeelding

Afbeelding

Verdere foto's komen nog wel, het was al donker...

Hij stond natuurlijk al even stil, remmen zaten lekker vast, maar met zn tweeën even goed naar voor en achter proberen te duwen zorgde er toch voor dat we hem van zn plek kregen, en tussen de garage boxen door konden we hem naar de oprijwagen duwen. daarna deed te takel gelukkig de rest.

toen we hem hebben neergezet in de sleutel ruimte hadden we het veeel te druk voor foto's maken, want we moesten kijken wat ik nou eigenlijk gekocht had...
gaaf ding! en ondanks het lange stilstaan starte hij nog gewoon, had nog wat benzine staan, en vonden in de kofferbak nog wat 2takt olie, 1+1 = trabi starten..
hadden nog het voornemen eerst wat olie los op de zuigers te gooien en met de hand het blok even rond te draaien, maar dat ging snel overboord met het idee, we zien het wel.....

had de olie ruim gepakt, heel ruim... dus hij rookte flink maar bleef wel lopen!
van de week maar even aanvullen met de juiste verhouding, zit nu maar 1L benzine in ofzo, dus dat komt wel weer goed.

dat was het voor nou even, na 8 uur in de auto/oprijwagen zitten ben ik best een beetje gaar, en toe aan bank hangen met de tv aan.

trabant601

Re: trabi tijs

Bericht door trabant601 » 10 dec 2011, 23:04

zie er leuk uit die trabant veel plezier er mee .
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .

http://gros-trabant-service.webnode.nl/

https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/

Evan_s

Bericht door Evan_s » 10 dec 2011, 23:25

Zorg wel even voor een extra filtertje in de benzineleiding, aangezien er ws wel wat roest in de lege tank is ontstaan. Of de tank even goed te ontroesten.

Succes en vooral veel plezier ermee!

tijs

Bericht door tijs » 11 dec 2011, 17:12

Goeie tip van de tank, die zal ik binnekort eens bekijken,

Moet er toch ff af, kraantje lekt ergens.. Zullen vast nog wel meer dingetjes aan gedaan moeten worden haha

trabart
moderator
Contacteer:

Bericht door trabart » 12 dec 2011, 10:51

gegarandeerd dat het kraantje niet meer lekt als je het kurkje vervangt (die zit echt achter 't kraantje van t kraantje)
Afbeelding

ruton
moderator

Bericht door ruton » 12 dec 2011, 11:19

Met het kurkje een kwartslag draaien danwel een tikje aandraaien, kun je het ook nog wel even uitzingen.

tijs

Bericht door tijs » 12 dec 2011, 11:52

ik had het witte doosje wat er onder hangt al iets aangedraaid, dat scheelde al iets...
maar drupte nog langzaam. ik zal het eens uit elkaar draaien en zoeken naar een ander kurkje,rubber wat er tussen kan.

als ik het goed begrijp is het dus de het kraantje zelf, en dan specifiek de bediening hiervan...

weet iemand ook waarvoor een rond kastje is, met 3 draden, (rood/wit/groen als ik me niet vergis) wat tussen de tank en carb zit?

trabart
moderator
Contacteer:

Bericht door trabart » 12 dec 2011, 11:57

da's de verbruiksmeter.

Mijn ervaring: met dat ding erin verbruikt een trabi extra weinig. Staat namelijk de hele tijd stil ermee ;)
Afbeelding

tijs

Bericht door tijs » 12 dec 2011, 11:58

haha, snel eruit dat ding!

ruton
moderator

Bericht door ruton » 12 dec 2011, 12:06

Ik zou niet te snel slopen. Goede kans dat het niet de meter is, maar dat de benzineslang nog 'Original DDR' is, en dan is die dus ook zeker 23 jaar oud.

Geloof het of niet, maar dat witte doosje (F51-14) heet de Filterglocke, ook wel 'Waterzak'.
Afbeelding
De dichtring (F51-12) ervoor heeft de maat Dichtring A 24 x 29.
Afbeelding

De volledige officiële naam voor die verbruiksmeter is 'Geber für Kraftstoffmomentanverbrauchsanzeiger', kort KMVA. Het ding meet hoe snel de peut door de leiding gaat. Het resultaat op het dashboard is het aantal oplichtende ledjes in die kleine (6cm ø) KMVA-Anzeiger , dat we ook wel de Mäusekino noemen.

Plaats reactie