trabi tijs

Vertel hier alles wat je wilt over jezelf, en je trabi('s). Houd je topic duidelijk.
tijs

Re: trabi tijs

Bericht door tijs » 30 jun 2013, 20:09

dit weekend dan eindelijk weer een stapje dichter bij de apk gekomen ;)
de nieuwe hoofdremcilinder zit op zijn plek, alle remmen netjes ontlucht.
alle veren/schokdempers etc zitten op zijn plek.
achterwielen zitten erop (voor worden deze week nieuwe bandjes op getrokken, dan kunnen die er ook op)
achterbank zit erin incl de bekleding aan de zijkant.
de nieuwe achterlicht houders zitten erop, hiervan viel mij alleen op dat er geen draad getapt is voor de glaasjes op vast te zetten? is dat normaal? ik denk dat ik het achterste stukje doorboor, en de glaasjes dan met een klein parkertje vast zet, of met boutjes en moertje, en dan de licht unit in zijn geheel tegen de auto aan.

voor de apk moet er nog (zo uit mijn hoofd)
stoel erin
gordel erin
spiegel erop.
paar lampjes vervangen.
motortje verder terug aansluiten (luchtfilter er terug op, etc)

volgens mij, is dat het wel ongeveer....

tijs

Bericht door tijs » 23 aug 2013, 20:17

hoera! de trabi is apk goed gekeurd!
met de complimenten van de keurmeester over de achter ombouw naar schroefset.

nu nog allerlij stomme dingen oplossen..
uitlaat rammelt tegen de draagarm omdat ik de voorste demper heb ingekort (zodat die zo hoog mogelijk zit)
uitlijnen..
geluidsisolatie..
en vast nog wel wat zaakjes.

maar hij mag in elk geval weer een jaar de weg op!

(was alleen vergeten bij aan 1 kant een nieuwe splitpen als borging in een stuurkogel te duwen.. dus dat hebben ze zelf maar gedaan, top toch!)

oldschool

Bericht door oldschool » 23 aug 2013, 20:23

tijs schreef:hoera! de trabi is apk goed gekeurd!
met de complimenten van de keurmeester over de achter ombouw naar schroefset.

nu nog allerlij stomme dingen oplossen..
uitlaat rammelt tegen de draagarm omdat ik de voorste demper heb ingekort (zodat die zo hoog mogelijk zit)
uitlijnen..
geluidsisolatie..
en vast nog wel wat zaakjes.

maar hij mag in elk geval weer een jaar de weg op!

(was alleen vergeten bij aan 1 kant een nieuwe splitpen als borging in een stuurkogel te duwen.. dus dat hebben ze zelf maar gedaan, top toch!)
proficiat!

tijs

Bericht door tijs » 23 aug 2013, 20:53

thnx,

ik zou nog een foto plaatsen als er apk op zat, dit is zoals hij er nu ongeveer bij staat :lol:

klik voor te grote foto

hij krijgt nog wel een keer een ander kleurtje natuurlijk, dat was allemaal even geen prio..
hij kijkt nog niet echt laag, zit hem denk ik vooral in de toch redelijk hoge banden waar die op staat.

maar eerst even zo rijden, dat de vering zich heeft kunnen zetten, dan ga ik verder kijken om hem nog wat platter te krijgen.

heb de keienvanger wel al tegen wat drempels gehad, maar een nette was het toch al niet meer..
(en dat was te verwachte natuurlijk, zie trouwens dat die op de foto hier nog neit goed vast zat, is intussen wel)

oldschool

Bericht door oldschool » 24 aug 2013, 12:06

tijs schreef:thnx,

ik zou nog een foto plaatsen als er apk op zat, dit is zoals hij er nu ongeveer bij staat :lol:

klik voor te grote foto

hij krijgt nog wel een keer een ander kleurtje natuurlijk, dat was allemaal even geen prio..
hij kijkt nog niet echt laag, zit hem denk ik vooral in de toch redelijk hoge banden waar die op staat.

maar eerst even zo rijden, dat de vering zich heeft kunnen zetten, dan ga ik verder kijken om hem nog wat platter te krijgen.

heb de keienvanger wel al tegen wat drempels gehad, maar een nette was het toch al niet meer..
(en dat was te verwachte natuurlijk, zie trouwens dat die op de foto hier nog neit goed vast zat, is intussen wel)
Niet spuiten, die two tone is toch super apart en mooi!

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 24 aug 2013, 13:57

Ja inderdaad, laat de kleur zo... als je hem gaat spuiten verliest hij de echte oostblok-look

ziet er vet uit!
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

tijs

Bericht door tijs » 24 aug 2013, 18:14

als hij een ander kleurtje krijgt.. is het wel iets wat erbij past.. met waarschijnlijk ook weer gewoon een blauw dakje.

zit meer met het zwarte voorop.. ik had alleen zwart staan, en had de koplamp ringen een beetje ontroest, en daar moet een lakje op... maar het stak zo raar af tegen de rest van de auto, dat ik toen maar een beetje er omheen heb gespoten zodat het misschien nog leek alsof het de bedoeling was ;)

zelfde geld eigenlijk voor de zoz tekst, was bang dat ik zou vergeten de naafmoeren aan te trekken, aan de andere kant staat dat ik dat niet moet vergeten, en op welke nm.
(wat is nou een betere plek voor een todo lijst als de auto zelf....)

het witte/beige nu is overigens door een vorige eigenaar met de kwast gedaan, en vol druipers ook nog. opzich stoor ik mij er niet aan, auto moet ook niet te netjes worden, dat past niet bij mij..

we zullen zien wat het gaat worden, voor het zelfde rij ik zo nog jaren rond ;)

oldschool

Bericht door oldschool » 25 aug 2013, 13:55

Laat hem zo heb je een leuke ratte!!

tijs

Bericht door tijs » 28 aug 2013, 23:28

vandaag de uitlaat aangepast, loopt nu over de draagarm inplaats van er onder door (en er tegenaan)
zal later nog wel verder aangepast worden zodat hij binnen de dorpels komt (dus door de kokers heen) maar voorlopig zal hij zo wel goed zitten.

oldschool

Bericht door oldschool » 29 aug 2013, 09:32

Wanneer ga je naar de apk?

Plaats reactie