2-takt weren en uiteindelijk verbieden???

Hoe moet je nu een Trabant invoeren? Vraag het hier !
Plaats reactie
TrabiFreak
moderator
Contacteer:

2-takt weren en uiteindelijk verbieden???

Bericht door TrabiFreak » 19 mei 2014, 15:04

een paar dagen geleden in het nieuws zag ik een stukje voorbijschieten over de "belachelijk grote vervuiling" door 2takt brommertjes en scooters, met de insteek dat dit op termijn verboden gaat worden, nadat er op kortere termijn een soort van verbod in milieuzones (zoals nu ook al met vervuilende vrachtwagens) zal worden ingevoerd....

Iemand hier al iets meer over gevonden, gehoord of gelezen? Maak me nog niet écht zorgen, maar toch wel een klein beetje... Zeker aangezien mijn auto nog ingevoerd moet worden....

Groetjes, Jan Jeroen
Afbeelding

ruton
moderator

Re: 2-takt weren en uiteindelijk verbieden???

Bericht door ruton » 19 mei 2014, 15:37

"Ze" (m/v) roepen wel vaker wat. Vooral de dag voor verkiezingen roept men graag.
Volkskrant

Het betreft vooral de verkoop van nieuwe brommers en scooters. Daar is nog amper wat gereguleerd, i.t.t. de typegoedkeuring voor auto's vanaf 1973.
En als het aan milieudefensie ligt, is àlles verboden.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 19 mei 2014, 21:49

Ach, ik maak me nog niet snel zorgen, maar met een trabant zit je nu eenmaal sneller in het verdomhoekje. Dat sommige ook nog lijken te rijdenmop stookolie, waardoor ze extra roken, maakt het er alleen maar erger op.

trabart
Beheerder
Contacteer:

Bericht door trabart » 20 mei 2014, 16:59

nou .... als er al iets is, is er een strengere max. uitstoot. Maar, een goedlopende trabi heeft vlug een lagere uitstoot dan een moderne auto. Dus.... Niet druk om maken.
Afbeelding

Evan_s

Bericht door Evan_s » 20 mei 2014, 17:58

Daarnaast zijn scooters en brommers vaak voorzien van een begrenzer, waardoor ze op een veel te rijk mengsel draaien.

Op mijn Spartamet heb ik een onbegrensde ontsteking gezet. Geen 'viertakten' meer bij vol gas rijden, verbruik is gehalveerd en ik ben sneller op m'n bestemming. Als milieu zo'n zwaarwegend argument is: begrenzers verbieden :D

ErikvG

Bericht door ErikvG » 21 mei 2014, 21:16

Veel CO2, weinig tot geen fijnstof

De rest valt 5 meter achte het voertuig dood neer door het gewicht van de onverbrande olie :)

Overigens, als mijn Trabant lekker warm is dan valt het reuze mee met die walm. Beetje zonnebloemolie erbij en het ruikt ineens een stuk beter :mrgreen: :
Valves! Who needs Valves?

Plaats reactie