DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Geen flauw idee of het achterhaald is of niet ik heb de info van een RDW steekproef man!
Ik heb mijn trabi naar deze info uit Duitsland gehaald zo wist ik zeker dat ik er een kenteken op zou krijgen mijn trabi is in 1990 stilgelegd en een originele 1972 combi.
Ik heb mijn trabi naar deze info uit Duitsland gehaald zo wist ik zeker dat ik er een kenteken op zou krijgen mijn trabi is in 1990 stilgelegd en een originele 1972 combi.
- eeuwige_student
- moderator
- Berichten: 4234
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Volgens mij staat hier op het forum, of op het oude forum hier nog info over. Het jaartal van 1972 komt trouwens omdat er tot 72 een type goedkeuring bestond voor de trabant. Dus dan is het kenteken minder belangrijk. Dat moderne europese papieren ingevoerd kunnen worden is een gevolg van het vrije verkeer in europa. Wel kunnen ze dan om een vertaling vragen.
Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Type goedkeuring was tot jan 1974.
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 1697
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Echt
- Contacteer:
Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Jonger dan dat zoek ik ook nietp60k schreef:Type goedkeuring was tot jan 1974.

Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Geen enkel probleem als een auto langer stilgestaan heeft in duitsland, de verkoper aangeven dat hij de auto weer moet aanmelden bij de duitse RDW (Flensburg) vervolgens invoeren met een duitse eeg erkende zogenaamde westbrief.
- eeuwige_student
- moderator
- Berichten: 4234
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Maar wat zoek je precies en hoeveel wil je kwijt zijn incl kenteken en apk?
- Trabantenaar
- Technisch Beheerder
- Berichten: 1697
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:45
- Locatie: Echt
- Contacteer:
Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Eentje ouder dan 1974 (belastingvrij) voor weinig.eeuwige_student schreef:Maar wat zoek je precies en hoeveel wil je kwijt zijn incl kenteken en apk?
Opknapper is geen probleem, maar moet wel op straat kunnen staan legaal. Aangezien ik geen stalling heb.
Echter is het even op de lange baan geschoven omdat ik mijn huidige dagelijkse auto wil vervangen voor wat ouder. Die staat dus nu te koop en dat moet eerst afgehandeld worden.
Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
als je hem legal op straat wilt hebben staan, zal hij een geldige APK en verzekering moeten hebben. Geschorst en op de openbare weg gaan niet samen...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- eeuwige_student
- moderator
- Berichten: 4234
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Wat is goedkoop? Een auto voor €500, 00 waar je € 150, 00 voor apk, kenteken en kentekenplaaten kwijt ben, € 100 - 150 voor de remmen, € 75 voor een accu, € 250 voor 4 nieuwe banden en nog minimaal € 100, 00 aan klein spul. Dan ben je exclusief vervoer al snel € 1200 kwijt. Voor dat geld heb je er ook in nederland op kenteken met apk.
Maar mocht je nog ooitminteresse krijgen in een 1.1, ikmheb jog een onafgerond project op kenteken staan
Maar mocht je nog ooitminteresse krijgen in een 1.1, ikmheb jog een onafgerond project op kenteken staan

Re: DDR Kenteken invoeren, Hoe zit dat nu?
Kombi of Limo?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving