Even voorstellen: Rick Lankheet

Wie ben je, vanwaar kom je, welke trabi heb je? vertel het hier !
Plaats reactie
RickLankheet

Even voorstellen: Rick Lankheet

Bericht door RickLankheet » 24 okt 2012, 09:33

Hallo allemaal,
Ik ben dus Rick Lankheet, 19 jaar en op zoek naar een Trabant.
Momenteel rijd ik in een Mercedes-Benz 190E AMG Maar ik ben toch opzoek naar iets anders.
De reden dat ik graag in een Trabant wil gaan rijden is dat de simpelheid van de techniek mij aanspreekt. De techniek van de Mercedes is ook nog wel redelijk eenvoudig, maar toch moet je met sommige dingen naar de garage, en voor een student(HBO Elektrotechniek) is dit niet allemaal te betalen. De bedoeling is dus dat ik uiteindelijk de Mercedes verkoop en dat daar voor in de plaats een Trabant komt. Dit kan op 2 manieren. Of ik koop een opknapproject(Duitsland) en houd de Mercedes aan als gewone auto totdat de Trabant geheel is gerestaureerd, en dan verkoop ik de Mercedes. Of ik verkoop de Mercedes en koop een geheel gerestaureerde Trabant. Mijn voorkeur gaat uit naar een opknap project, omdat je zo al veel meer bekend raakt met de techniek dan wanneer je een totaal gerestaureerde auto koopt. Ik hoop hier op het forum dus veel te leren over de techniek, het opknappen en alle andere zaken die met een Trabant te maken hebben. Mijn hoofdvraag is eigenlijk: Hoe kun je een Trabant uit Duitsland importeren? Ik denk dat er op het forum wel meerdere mensen vragen over hebben dus ik zal eerst de zoekfunctie wel eens proberen:P

Met vriendelijke groet,

Rick Lankheet

Haiko
moderator

Re: Even voorstellen: Rick Lankheet

Bericht door Haiko » 24 okt 2012, 17:34

welkom! Vul ff je profiel in, zitten vast wel lui bij jou in de buurt.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Hendricus0251

Bericht door Hendricus0251 » 26 okt 2012, 20:47

Als je een opknap projekt koopt, koop er dan een met een nedcerlands kenteken, dat kan je een hoop elende schelen bij het keuren bij de RDW...
Ik zeg niet dat het onmogelijk is een kenteken te krijgen, maar als het ff kan , halen ze alles uit de kast om een Kenteken voor een trabant te weigeren, omdat het in de ogen van de RDW zeer onveilige auto's zijn ....ahumm....
Ik denk daar dus heel anders over...
Mijn Neefje Hans Huibers heeft ooit een trabant combi gekregen van een oostduitser, en die bracht hem in orginelestaat naar de keuring...
Daar vertelde zij hem , dat die klere dingen te langzaam , en te onveilig waren voor de nederlandse wegen , en dus nooit en te nimmer voor een klenteken in aanmerking komt...
bel de rijksdiens van weg verkeer eens hans zij ik....
en dat deed i...
in die tijd omstreeks 1990, vertelde een ambtenaar hem , dat als het bouwjaar van voor 1973 er een nederlands type keuring is, en als hij de koreckte oostduitse paieren heefd meegekregen , dan moeten zij hem keuren, omdat dit in de wet staat...
als i aan de technische eisen van dat bouwjaar voldoet en aan de apk veilgheids eisen dan moeten ze hem een kenteken verstrekken ....
En zo dus ging hans terug met zijn trabant kombi naar de keuring in leleystad..
Daar werd hij weer direkt wegsgestuurd, met de mededeling waren we niet duidelijk genoeg....
opdonderen met die troep, die willen wij niet hier opde weg....
hans belde opnieuw de rijks diens van wegverkeer in het nabijzijn van de keurings ambtenaar, en die ambtenaar kreeg te horen dat hij hoe dan ook die auto moest keuren , omdat dat zo in de wet staat...
en dus gebeurde dat ook, en werd afgekeurd op het hang en sluitwerk van de deuren.
Hans verving de deursloten , en scharnieren, en ging weer terug.....
en onder luid gescheld werd de auto goed gekeurd...
mooi kan ik eindelijk rijden dacht hans....
hij had met een bokkepoot de trabant in de kleuren van een startvlag geschilderd , en met een legertent in deauto, en een aanhanger met een honda 125cc racer er achter ging hij als two stroke fundementalist racing team naar de motor race in assen..
Hij kwam van Alkmaar geloof ik tot Hoorn, daar werd de hele kombinatie van de weg af geplukt en inbeslag genomen, ondanks dat hij zowel AKP, als RDW goed gekeurd was , onder het mom , dit ding is onveilig voor de nederlandse wet en u mag dus niet rijden.
De trabant werd inbeslag genomen, en door de peugot 207 van zijn moeder te lenen is hij uit eindelijk naar alssen gereden.
Hans is toen naar een jurist, een vriend van hem gegaan die een speod procedure aanspande tegen het politie korps die de auto inbeslag heeft genomen...
een paar dagen later kreeg hij de auto terug...
De zaak is voor de rechter geweest , en het korps moest geloof ik een schade vergoeding betalen voor het lenen van zijn moeders auto..
Daarna heeft hij nooit geen last meer gehad.
is nog wel een paar keer aangehouden, maar dat was voor intresse in de totale combinatie...
Hij heeft 4 of 5 jaar lang met deze combi naar alle motor racen van de KNMV gereden..
is ook nog een keer in studiosport geweest....
hoe het met die type keuringen vandaag de dag zit weet ik niet...
een trabant opknappen met een nederlands kenteken bespaard je in iedergeval de RDW keuring...
er zullen vast mensen zijn op dit forum die je graag met een trabantje willen helpern, en ook met alle keuringen....
succes...

henk de Graaf :D

trabibas

Bericht door trabibas » 05 nov 2012, 17:02

Hoi Rick!

Een trabant invoeren is echt niet zo'n ramp. Zolang de trabi maar aan de keuringseisen voldoet en je de papieren in orde hebt. Een oude kennis van me heeft dat vaak gedaan, zonder enige problemen en ik ben momenteel ook hard bezig om mijn trabi gereed te krijgen voor de RDW. Als je met vragen zit gewoon ff de RDW bellen of mailen, op de website vind je trouwens ook al een hoop antwoorden.

RickLankheet

Bericht door RickLankheet » 15 jul 2014, 12:34

Zo, dat was weer even een tijd geleden dat ik op dit forum heb gezeten. Een update van mijn wagenpark: Na de 190 heb ik nog een jaartje in een 75er Mercedes gereden totdat ik een maand geleden eindelijk een trabant gekocht heb. Het is er eentje uit bouwjaar 1962(APK tot dec. 2015) en ik heb hem ingeruild op mijn andere auto. Het doel voor mij is om deze op te knappen totdat deze in goede staat is. In deze trabant zit een gereviseerde motor, nieuwe koppeling en de reminstallatie is compleet vernieuwd. Wat ik de komende tijd wil gaan doen is een nieuwe laklaag, en het interieur opknappen. Technisch is hij goed, optisch is er ruimte voor verbetering.
Bijlagen
IMAG1145 (640x383).jpg
IMAG1144 (640x383).jpg

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 15 jul 2014, 16:11

Gefeliciteerd en veel rijplezier!

Micky1593

Bericht door Micky1593 » 15 jul 2014, 18:03

mooie aankoop, veel plezier met opknappen.

trabant601

Bericht door trabant601 » 16 jul 2014, 22:40

Dat ziet er goed uit heel veel plezier er mee .
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .

http://gros-trabant-service.webnode.nl/

https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/

p60k

Bericht door p60k » 17 jul 2014, 06:19

Mooie auto, een oude bekende. ziet er nog goed uit. Veel plezier er van.

Plaats reactie