Trabantenaar schreef:
Maar all seasons voor dat geld is eigenlijk wel interessant voor de trabant.
Dat zat ik dus ook te denken. Die hele partij velgen laten richten en stralen/schoeperen/poedercoaten heeft een lieve cent gekost. Het heeft mij gedwongen nog eens na te denken over de bandjes.
Intussen is bovendien gebleken dat de tacho van de P60K met die
155/80 Falken 535 juister aangeeft dan die van de 601K en sinds ze ook het voorspoor weer gericht heeft, rijdt ze momenteel lekkerder dan de 601K. (Of is het gewenning?)
In dat geval kan ik toch beter de Schlitzvelgen met 535-banden gewoon onder de P60 laten zitten, temeer omdat de P60 qua verwarming, ruitenwissers en spiegels echt geen regen- of winterauto is.
Dan is de wens tot een historisch maar prijzig setje van Heidenau voor de P60 ook een stuk minder dringend en kan ik me beperken tot de keuze voor een zeer goed presterende zomerband (
de Falken 832 ecorun) of even verder zoeken naar een mooier cq stoerder profiel, waarbij je al gauw bij de vierseizoenen of winterbanden eindigt.
Prettige bijkomstigheid van deze Matator MP61 Adhessa is dat het profiel wel een richting heeft, maar niet zo prominent als menig andere waar je een duidelijke V in het profiel ziet.