Eindelijk een Trabant...

Wie ben je, vanwaar kom je, welke trabi heb je? vertel het hier !
Trabantenaar
Contacteer:

Re: Eindelijk een Trabant...

Bericht door Trabantenaar » 30 jul 2018, 18:56

trabifan schreef:Nou, zit al weer geruime tijd te klooien, i.v.m. foto plaatsen en ben tot en met "gebruik hotlink voor fora" gekomen.
Ik klik dan op het blauwe tekentje achter de hotlink voor fora en dan komt er meteen staan "gekopieerd!".

En dan houd het op. Overal op gedrukt maar er gebeurt niet wat er moet gebeuren. Er wordt niet gekopieerd en geplakt in mijn post.
Klik dan je post aan, zodat je een knipperend balkje ziet(zoals in word ook)
Vervolgens Rechtsklik met je muis en dan in het menutje klikken op Plakken
Of je post aanklikken en de toetsencombinatie (CRTL) (V) *zonder haakjes* gebruiken Toetsen duw je tegelijk in.

Normaal gezien plakt ie dan de link rechtstreeks in de post. Als je met dat blauwe tekentje gekopiëerd hebt.
Dit moet je voor elke foto afzonderlijk doen en tussen elke foto even een keer op de Enter toets drukken, zodat je de foto's onder elkaar hebt staan.
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

trabifan

Bericht door trabifan » 31 jul 2018, 16:13

V.w.b. die foto's, daar ga ik mijn dochter voor inschakelen.

Ga nu eerst de remmen eens bekijken en reviseren. Moet eigenlijk aan mijn camper werken, begin ik morgen mee, maar kon het toch nog niet laten om alvast 1 wiel te verwijderen.

Dat spreekt al boekdelen. Trommel is nat. Had trouwens ook niet anders verwacht.
Meteen even de band bekeken en het is nog een originele Pneumant volgens de Dot code van 36e week van ten jongste 1989!!
Bij banden vanaf 1990 zou er een driehoekje achter het nummer moeten staan en vanaf 2000 bestaat de Dot code uit 4 cijfers.
Dot code bij mij was 369 zonder driehoek dus hoogstens van 1989 maar kan even goed van 1979 0f 1969 zijn.
Zullen toch niet de eerste banden nog zijn...……

Maar, nog zo goed als nieuw :lol: .

Nee, alle gekheid op een stokje maar de band ziet er nog als nieuw uit. Perfect profiel en nergens haarscheurtjes te zien maar inderdaad
eigenlijk al veel te oud.
Maar daar gaan we later wel weer naar kijken.

trabifan

Bericht door trabifan » 31 jul 2018, 16:37

Op de zijkant van de vlotterbak staat het nr.: 28HB2.

Is dit dan het juiste type carburateur voor een motor van 1968 of wat kun je hier uit afleiden?

ruton
moderator

Bericht door ruton » 31 jul 2018, 17:18

Een 28HB2-4, 2-6 of 2-7 is normaal voor 1968. Pas in 1976 werd de 28HB2-7 afgelost door de 28HB2-9.

Misschien staat er bij die DOT-markering op de banden ook nog iets waaruit blijkt hoe vaak die band runderneuert is.
Banden waren echt Mangelware.

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 01 aug 2018, 00:09

zomaar iets uit 1989 oud noemen :shock: nou voel ik me ineens ook oud :cry:

In mijn 1.1 ligt ook een reservewiel van begin jaren 90, fonkeltje nieuw met alle malharen er nog op (ook loopvlak) Maar die wordt ook binnenkort vervangen.

Je bent iig een analfabeet met internet. Hopelijk geen analfabeet met auto's Want dan komt het vast goed met die Trabant ;)
Dubbel zo taktisch...

trabifan

Bericht door trabifan » 01 aug 2018, 13:08

Haha sorry trabantenaar, het is maar hoe je je voelt.
Ik ben bijna 10 jaar ouder dan mijn trabant maar voel me nog lang geen "bijna 60".

Nu begrijp je misschien mijn analfabetie vwb. internet, computers en aanverwante zaken.

Ben al lang blij dat ik een beetje uit de weg kan met markplaats, speurders en berichten, zonder foto voorlopig dan nog, op dit
forum te plaatsen.

Met die trabant gaat het zeker goedkomen, daar zit tenminste nog een gaskabel aan.

Auto's en motoren zonder gaskabel, en dientengevolge volgebouwd met computers, mysterieuze sensors en nog meer van
die niet zelf te repareren ongein zijn aan mij niet besteed.

Maar goed, ik kruip weer onder mijn camper.
Is er overigens ook een zonder gaskabel, dus spreek ik mijzelf toch weer enigszins tegen.(werkt geheel met gasstangen ;) ) dus niet met
computers of enigerlei "by wire" bediening. Dat hadden ze in 1952 nog niet.

ruton
moderator

Bericht door ruton » 01 aug 2018, 14:47

Mijn vrouw zit ook vol sensoren...

trabifan

Bericht door trabifan » 04 aug 2018, 18:57

Haha ja, die zijn meestal ook niet te begrijpen..... :lol: ………..

Afbeelding

Nou, heb mijn dochter om raad gevraagd en als het goed is moet hier nu een foto staan van het gat waar de startmotor in moet.
Als dat zo is dan kan ik nu dus foto's plaatsen en zou ik zeggen, waar willen jullie foto's van..... 8-) ………

Heb verder ook nog even het chassisnummer nagekeken en volgens de boeken zou de Trabant van 1965 zijn.
De d.e.t. is echter 30-06-68.
Kan het zo zijn dat de auto in 1965 is geproduceerd en pas in 1968 op naam is gezet?
Het chassisnummer is: 1024018

Of is het allemaal een allegaartje van jaartallen, kleuren en kentekens.
Ben eens met een P 601 bezig geweest en die stond als 1962 te boek op het kenteken.

Ben toen ook eens het een en ander na gaan trekken en kwam er toen achter dat de P 601 in 1962 nog helemaal niet gemaakt werd.
De koop is toen niet door gegaan.

trabifan

Bericht door trabifan » 04 aug 2018, 19:37

Hoppakee, nog maar een foto dan.

Hier zie je de machinekamer...……

Hmm, niet dus. Mislukt.

Vorige keer kwam er plakken staan en nu stond er: hardop voorlezen, alles selecteren en afdrukken.
Toch nog maar eens vragen.

Trabantenaar
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 04 aug 2018, 22:26

trabifan schreef:Afbeelding

Nou, heb mijn dochter om raad gevraagd en als het goed is moet hier nu een foto staan van het gat waar de startmotor in moet.
Als dat zo is dan kan ik nu dus foto's plaatsen en zou ik zeggen, waar willen jullie foto's van..... 8-) ……….
Heb even de grote link ervan gemaakt. Hotlink voor fora moet je gebruiken, niet miniatuurafbeelding voor fora.

Bij die 2e keer heb je waarschijnlijk een stukje van je getypte tekst aangeklikt of geselecteerd. Dan krijg je inderdaad andere opties als je rechtsklik doet. Even een paar keer op de spatiebalk drukken en dan op dat punt nog eens rechtklik doen als je dat nog een keer hebt.

Overigens staat het bouwjaar links in het gat. Dat is nu helaas niet te zien. (al zijn er ook motoren waar het zowel links als rechts staat op dezelfde manier)

Wat betreft het bouwjaar: met een beetje geluk is er ergens in de carosserie nog een datum ingeslagen. Al klopt die vaak ook niet. (maar is wel een betere benadering)
Ik heb het idee dat de boeken van chassisnummers ook niet geheel kloppen. Deze zijn hoogstwaarschijnlijk samengesteld door liefhebbers, niet door de fabriek zelf.
Wat staat er op je metalen typeplaatje tegen het schutbord aan?

Wat betreft P601 van 1962 kan dat wel degelijk. In de DDR werd er nog wel eens een nieuwere carosserie op een oud chassisnummer gezet (ja dat kon daar) Dan bleef het oorspronkelijke bouwjaar dus behouden maar had je een geheel of gedeeltelijk nieuwe auto. Zoek het begrip Ersatzkarosse maar eens op.
Zo schijnen er ook trabant 1.1 rond te rijden met een officieel jaren 60/70 601 of zelfs 500/600 chassisnummer.
Dubbel zo taktisch...

Plaats reactie