Hoe duroplast eraf halen?

Hoe haal je de duroplast er af ? Hoe kan je het beste lassen? Vraag het hier !
Super5Devil

Re: Hoe duroplast eraf halen?

Bericht door Super5Devil » 14 sep 2018, 11:49

Alles is eruit. Het lijkt gewoon sterke kit. Er zit beweging in maar het plakt behoorlijk sterk :|

Trabantenaar
Technisch Beheerder
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 15 sep 2018, 02:20

Dan heb idd waarschijnlijk niet te maken met originele kit.
De donorpanelen die ik tot nu toe heb gezien met originele kit liet het eigenlijk vrijwel zonder kleven los, tenzij het verzopen was met tectyl. Anders gewoon kei en keihard geworden in de loop der jaren.
Dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com

trabifan

Bericht door trabifan » 16 sep 2018, 13:07

Nu het hier toch gaat over Duroplast vraag ik me af of en hoe dat te vervormen is.
Het gaat bij mij over de motorkap aan de voorruitzijde. Deze is tussen de scharnieren wat doorgezakt. Dit schijnt meer voor te komen.

Om dit weer in de originele vorm te krijgen, warm stoken?, en dan evt. eerst 2 mallen van bv. hout maken om aan boven en onderzijde te klemmen?
Of als het niet kan vervormen met warmte misschien een stevig strip met de juiste ronding bevestigen tussen de scharnieren?

Is verder geen groot probleem maar als het simpel op te lossen is, waarom niet?

ruton
moderator

Bericht door ruton » 16 sep 2018, 13:30

Duroplast is ontzettend vormvast. Is er dan niet eerder eens iets te zwaars op de klep gezet waardoor het metalen gestel er onder is vervormd en dat dat de klep blijvend naar beneden trekt?

Trabantenaar
Technisch Beheerder
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 16 sep 2018, 14:30

Of de klep is een keer open gevlogen. Dan krijg je ook dat effect.

Het is wel te vervormen. Maar dan hebben we het over dezelfde methode toepassen als waarmee het gemaakt is: heet stoken (rond de 180 graden) en een aantal minuten geperst en verhit op zn plek houden.
Eigenlijk niet mogelijk. Want je kunt het verhitten niet doen met vuur. Daarnaast gaat je lak er gegarandeerd aan.
Dubbel zo taktisch...

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student » 16 sep 2018, 15:07

Door openvliegen vervormen ze niet. Dan scheuren ze hooguit. Ze zijn gemaakt ondr hoge druk en temperatuur. Dat kan je echter niet nadoen zonder blaasvorming. Ik geef je dus weinig kans.

Volgens mij is dit deel tussen de scharnieren trouwens bij de oudere 601 tjes vlakker dan bij de latere.

Trabantenaar
Technisch Beheerder
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar » 16 sep 2018, 15:12

eeuwige_student schreef:Door openvliegen vervormen ze niet. Dan scheuren ze hooguit. Ze zijn gemaakt ondr hoge druk en temperatuur. Dat kan je echter niet nadoen zonder blaasvorming. Ik geef je dus weinig kans.

Volgens mij is dit deel tussen de scharnieren trouwens bij de oudere 601 tjes vlakker dan bij de latere.
Frame verbuigd vaak precies tussen en rondom die scharnieren door het openvliegen van de klep. Als de kit nog zijn werk deed trekt het duroplast gewoon krom daar. Ze kunnen idd ook scheuren. Maar het materiaal is enigszins buigzaam.
Dubbel zo taktisch...

ruton
moderator

Bericht door ruton » 16 sep 2018, 15:28

Maar niet zozeer dat je er trampolines van kunt maken. :mrgreen:

Plaats reactie