Oldtimer en Umweltzone
Re: Oldtimer en Umweltzone
gelukkig heb ik daar geen last van, ik kom elke umweltone nog steeds in met beide auto's...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 28 nov 2010, 22:23
Re: Oldtimer en Umweltzone
Als ie aan de regels voor klassiekers voldoet Mag je er overal mee rijden..eeuwige_student schreef:Hier in het roergebied zijn anders ook verschillende gebieden waar de 2 takter niet meer welkom is.
Vervelden is dat in de regels zoals die bij de TÜV te vinden zijn moeten ze je toelaten Dus ook tweetakters ouder als 30 jaar. Voor mijn VW bus uit 1982 betekend dat dat ik in DLD volgend jaar met blauwe platen moet gaan rijden (mag ivm het bouwjaar niet in NL) om de milieuzone in te mogen... Heeft trouwens ook een voordeel... Als je geflitst wordt in DLD ga je met blauwe platen vaak vrijuit... Dit weet ik uit eigen ervaring..
Groeten,
Michael
- Kübelfahrer
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 20:51
Re: Oldtimer en Umweltzone
In Leipzig zijn er geen Trabant-Safaris toegestaan. Wat in Dordrecht mogelijk is, is in Lepzig niet welkom.
http://www.spiegel.de/panorama/0,1518,811784,00.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.spiegel.de/panorama/0,1518,811784,00.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Oldtimer en Umweltzone
Over het Ruhrgebied gesproken... Laatst in Duisburg geweest daar staat ook zo'n bord met Umweltzone
Ik mag dus niet mooie Urbexlocaties (grote vieze fabrieken bezoeken met mijn keurige Trabi met weinig uitstoot.... 


Oude liefde roest niet!!!
Re: Oldtimer en Umweltzone
Owjeej, nu gaan ook de nitwits in Het Haagse zich ermee bemoeien: http://www.nu.nl/politiek/2872594/oldti ... iling.html.
Re: Oldtimer en Umweltzone
Atsma cs. vinden volgens dat persbericht alles ouder dan tien jaar al een oldtimer. Erg kortzichtig en erg stemmingmakend. Alsof oude auto's de pedofielen van de weg zijn. Ik weet niet wat het is met die CDA-ers, maar ze denken dat ze eenmaal demissionair per decreet kunnen regeren. Die vorige club had er ook al een handje van. Ze zullen het toegestane fijnstof nodig hebben om hun aannemersvriendjes aan hun omzet te krijgen, dus dan maar autootje pesten.
Want waar praten we over: 95% van de luchtverontreiniging in Nederland komt van de landbouw (ammoniak) en industrie (verbrandingsovens, vuurwerk, oplosmiddelen etc). Volgens het persbericht komt vijf procent van de autovervuiling door die oldtimers. Even daargelaten hoe hij daar aan komt: Dat is dus 5% van 5%. Een twintigste van een twintigste. Oftewel 0,025%. Een vierhonderdste.
Toe maar. Wat een stoere jongen.
En dat terwijl er toch veel grotere en concretere milieurisico's actueel zijn. Zie dit veel minder sexy bericht: De Adviesraad Gevaarlijke Stoffen is -op aangeven van de Onderzoeksraad voor Veiligheid- opgeheven en met een nog paar andere raden opgegaan in de Raad voor de leefomgeving en infrastructuur (Rli). Dat klinkt als bureaucratieverminderend, maar die knuppels zijn wel 'vergeten' om iemand met kennis van gevaarlijke stoffen (die dingen zal zeggen die die stropdasssen eigenlijk niet willen horen) in die Rli te zetten.
Of zijn die demissionaire CDA-ers aan het anticiperen op de verkiezingsuitslag en zoeken ze naarstig een baantje buiten de politiek? Dan moet je die sectoren natuurlijk wel even gunstig stemmen.
edit: Het rapport (pdf)
Want waar praten we over: 95% van de luchtverontreiniging in Nederland komt van de landbouw (ammoniak) en industrie (verbrandingsovens, vuurwerk, oplosmiddelen etc). Volgens het persbericht komt vijf procent van de autovervuiling door die oldtimers. Even daargelaten hoe hij daar aan komt: Dat is dus 5% van 5%. Een twintigste van een twintigste. Oftewel 0,025%. Een vierhonderdste.
Toe maar. Wat een stoere jongen.
En dat terwijl er toch veel grotere en concretere milieurisico's actueel zijn. Zie dit veel minder sexy bericht: De Adviesraad Gevaarlijke Stoffen is -op aangeven van de Onderzoeksraad voor Veiligheid- opgeheven en met een nog paar andere raden opgegaan in de Raad voor de leefomgeving en infrastructuur (Rli). Dat klinkt als bureaucratieverminderend, maar die knuppels zijn wel 'vergeten' om iemand met kennis van gevaarlijke stoffen (die dingen zal zeggen die die stropdasssen eigenlijk niet willen horen) in die Rli te zetten.
Of zijn die demissionaire CDA-ers aan het anticiperen op de verkiezingsuitslag en zoeken ze naarstig een baantje buiten de politiek? Dan moet je die sectoren natuurlijk wel even gunstig stemmen.
edit: Het rapport (pdf)
Re: Oldtimer en Umweltzone
Onlangs bij een Duitse Kfz-Werkstatt (Plum in Süsterseel) binnengewipt voor Umweltplaketten. Daarbij ook aangedrongen op plaketten voor de beide Trabi's (1964 en 1971), want vrijstelling of niet; ik heb natuurlijk geen zin in elke keer allerlei uitleggedoe en/of correspondentie met de Behörden omdat er voor buitenlandse oldtimers verwezen wordt naar (buitenlandse) regels die de diender op straat lang niet altijd kent.
De garagist was zo aardig e.e.a. eens voor mij uit te zoeken, en hij kwam tot de conclusie dat een buitenlandse oldtimer
Duitse oldtimers met een H-kenteken of een rood 07-kenteken mogen zonder plakette de umweltzone inrijden en buitenlandse oldtimers die aan 'gelijkwaardige eisen' voldoen mogen dat ook. Nederlandse oldtimers zijn minimaal 40 jaar oud, Belgische 30.
Belgische oldtimerkentekens beginnen met een O, en Nederlandse oldtimerkentekens zijn doorgaans "zwart".
De garagist was zo aardig e.e.a. eens voor mij uit te zoeken, en hij kwam tot de conclusie dat een buitenlandse oldtimer
- geen Umwelt-Plakette krijgt;
- de eigenaar van die oldtimer het beste zelf even de regels achter zijn voorruit kan leggen.
Vrij vertaald:
Duitse oldtimers met een H-kenteken of een rood 07-kenteken mogen zonder plakette de umweltzone inrijden en buitenlandse oldtimers die aan 'gelijkwaardige eisen' voldoen mogen dat ook. Nederlandse oldtimers zijn minimaal 40 jaar oud, Belgische 30.
Belgische oldtimerkentekens beginnen met een O, en Nederlandse oldtimerkentekens zijn doorgaans "zwart".