Vlotter carburateur/Waterzak benzinekraan.

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
trabifan

Re: Vlotter carburateur/Waterzak benzinekraan.

Bericht door trabifan »

Was dus inderdaad de vlotternaald die bleef hangen. Schoon gemaakt met remmenreiniger en dan de naald een beetje heen en weer draaien, weet niet of dit de juiste methode is. Naaldje zag er nog goed uit. Hij loopt nu weer heel mooi. En natuurlijk alle niet in de vlotterbak horende onderdelen eruitgeflik.... Stom van mij, schaam, schaam.
Nogmaals bedankt...
Trabantenaar
Technisch Beheerder
Contacteer:

Bericht door Trabantenaar »

Gelukkig is het zo wel opgelost! Mooi. En idd weg met delen die niet in de vlotterbak horen.

Je doet er goed aan om een bus carburateurreiniger te kopen voor dat soort schoonmaakklusjes aan de carburateur.
Dit is in principe remmenreiniger maar dan veel meer geconcentreert. Het werkt dus ook een stuk beter en efficiënter.
Ook handig voor onderweg trouwens.
Een 1.1 is gewoon dubbel zo taktisch...

Mijn andere hobby: http://www.pobresh.com
ruton
moderator

Bericht door ruton »

Remmenreiniger verhoudt zich tot carburateurreiniger als limonade tot Stroh-rum.
Chemisch is carburateurreiniger veel agressiever (lost ook verf op) en de spuitbus heeft (in elk geval in het begin) ook een veel hogere druk om een verstopte sproeier weer open te krijgen. Het is dan ook veel duurder dan remmenreiniger en om alleen de buitenkant van een carburateur toonbaar te krijgen is het zonde van je geld. Je moet het pas gebruiken als het zachtaardige spul niet helpt.
huub

Bericht door huub »

De vlotternaald kun je het beste even demonteren.
Er zijn 2 uitvoeringen. Geveerd en ongeveerd. ( Geveerd willen wel eens vastzitten en dan vervang ik ze. ).
Je kunt ze schoonmaken, dit is ok.
Je kunt de vgd keer ze even polijsten met commandant of in noodgeval met tandpasta. ( prima om te polijsten..)
En dan schoonmaken met remmenreiniger oid.
Ook zou ik de tank even nazien en de filters controleren. In de tank zelf en in de waterzak.
( heb vorige maand dit gedaan en ben geschrokken van de troep in de filters )
Tank zelf was mooi zuiver...
trabifan

Bericht door trabifan »

Heb inderdaad de vlotternaald gedemonteerd. Dat polijsten is een goede tip voor als ik hem nog eens uit elkaar moet halen.
En inderdaad, je schrikt ooit wat voor troep je tegen komt in dit soort bezinkzakken en of filters.
huub

Bericht door huub »

Succes..
trabifan

Bericht door trabifan »

Thanks...
Plaats reactie