vlotterpen

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
heinkeltje

vlotterpen

Bericht door heinkeltje »

ik vind dat de vlotterpen veel speling heeft in de ophangogen, en dat de pen er daardoor ook gemakkelijk uitschuift waardoor de vlotter scheef komt te hangen.
ook vind ik de vlotterophangpen te kort, deze kan gemakkelijk naar links en naar rechts uit zijn ogen schuiven.
carburateur is een hb-2
heb er wel eens last van dat de vlotter blijft hangen, waardoor de carb overstroomd.
heb wel eens met de gedachte gespeeld om de ophangogen opnieuw op te ruimen naar 3mm en een beter passende pen te plaatsen,de pen zou ook langer mogen zijn waardoor deze niet meer naar links en rechts kan schuiven, zodat de vlotter op zijn plaats blijft.
Ik denk dat door een stabielere ophanging ook een iets constanter brandstof nivaux ontstaat.
hoe hebben jullie dat eventueel opgelost.
marcel
mijn vrouw is bij ons het jongste van de oldtimers,maar kost het meest qua onderhoud.

Haiko
moderator

Re: vlotterpen

Bericht door Haiko »

Zolang het deksel op de vlotterkamer zit, gaat die vlotter-pen nergens heen. Als de vlotter blijft hangen, kan het ook zijn dat de vlotternaald niet meer sluit en daardoor de zaak laat overstromen. Je kan de carb. van een nieuwe vlotternaald voorzien.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

heinkeltje

hij gaat nergens heen maar doordat hij zijdelings uit een van de 2 ophangogen schuift kan wel de vlotter behoorlijk scheef komen te hangen.
Waardoor deze weer de vlotterafsluitnaald scheefdrukt en dus niet goed bediend wordt.
de vlotterpen is als je het mij vraagt gewoon te kort uitgevoerd.
marcel
mijn vrouw is bij ons het jongste van de oldtimers,maar kost het meest qua onderhoud.

Evan_s

Bericht door Evan_s »

Zit er misschien een niet-origineel pennetje in? Een spijker oid?

Toevallig heb ik een carb op m'n bureau liggen, maar dat pennetje schiet onmogelijk uit een van die 2 gaatjes.

ruton
moderator

Bericht door ruton »

In al die jaren is dit voor het eerst dat ik iets hoor over de mogelijkheid van dit probleem, laat staan dat iemand het daadwerkelijk ooit heeft gehad.

Wanneer het vlotterkamerdeksel eenmaal gemonteerd is (en hoe zou je het anders moeten gebruiken?) kan die scharnierpen nergens heen.

Ik denk zelfs dat een langere pen eerder aan de vlotterkamerwand kan schuren en dat daardoor de vlotter minder soepel scharniert.

heinkeltje

trabbi carburateur 001.JPG
trabbi carburateur 002.JPG
trabbi carburateur 003.JPG
[attachment=0]
als je goed kijkt hangt het zaakje scheef.
maar ik had even niet goed opgelet.
ik had niet de twee ruggetjes die in de vlotterkamer aanwezig zijn opgemerkt.
let op jongens ik geef het toe IK HEB EEN FOUT GEMAAKT.
En dat terwijl ik hier de miereneuker ben.
mijn vlotter asje is 25mm lang, de ophanging aan het deksel is 24.3mm lang, tussen de twee vlotterbakruggetjes is 27mm.
conclusie hij kan maar 1mm naar links en 1mm naar rechts verschuiven.
sorry voor de overhaaste conclusie.
marcel

heinkeltje

nieuwe bussen geplaatst op de centrale gasklep.
voorheen werd hier veel valse lucht aangezogen.
trabbi carburateur 007.JPG

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student »

In de vlotterkamer is echter te weinig ruimte voor de pen om eruit te gaan. Dus het probleem kan nooit de vlotterpen zijn. Bij naproductie vlotters is de kwaliteit van de ogen van de vlotters slecht, waardoor er ook veel speling zit tussen de pen en de votter. Deze speling is bij te buigen.
Een hangende vlotter bij montage komt meestal doordat er geen benzine in de carburateur zit, waardoor de vlotter klem komt te zitten.
Indien de vlotter blijft hangen in ingebouwde toestand, is de kans het grootste dat dit ligt aan de vlotternaald.

eeuwige_student
moderator
Contacteer:

Bericht door eeuwige_student »

heinkeltje schreef:nieuwe bussen geplaatst op de centrale gasklep.
voorheen werd hier veel valse lucht aangezogen.
Dit is een bekend euvel dat volgens mij meer dan 50% van de trabanten last van heeft. Het aantal mensen dat er daadwerkelijk iets aan doet, is beperkt. Deze speling is gewoon met de hand te voelen. Voordat je een nieuwe -gebruikte - carburateur koopt.

Haiko
moderator

Bericht door Haiko »

De vlotter is toevallig niet lek? Er zit geen benzine in? Als ie te zwaar is, kan ie er ook voor zorgen dat de naald niet goed sluit en daardoor de zaak overstroomt.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Plaats reactie