vlotterpen

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
heinkeltje

Re: vlotterpen

Bericht door heinkeltje »

ik begrijp dat voordat je deksel met vlotter plaatst ervoor moet zorgen dat er benzine in de kamer aanwezig is.
omdat anders de vlotter erg schuin komt te hangen.
Hoe kan ik herkennen of ik een naproductie vlotter of een originele heb.
Misschien is dat opruimen naar 3mm nog niet zo'n slecht idee ivm de speling.
Het probleem met de valse lucht aanzuigen via de geleidingen van de gasklep is gewoon op te lossen hoor.
het wordt dan wel per carburateur individueel maatwerk maar daar is niks op tegen toch.
Daarna wordt er geen valse lucht meer aangezogen en hij gaat ook veel langer mee omdat er bronzen bussen geplaatst zijn.
marcel
mijn vrouw is bij ons het jongste van de oldtimers,maar kost het meest qua onderhoud.

Evan_s

Bericht door Evan_s »

Bij de HB4 (en misschien ook wel HB3) is de opening langer, waardoor je er een kunststof dopje oid in kunt doen om het goed luchtdicht af te sluiten.

Had geen passend dopje, dus geïmproviseerd met een beetje kit.

heinkeltje

weet niet wat je bedoelt
hoe los je dit dan op aan gaskabelzijde op.
misschien een foto van beide carburateurs of zo
marcel
mijn vrouw is bij ons het jongste van de oldtimers,maar kost het meest qua onderhoud.

Evan_s

Bericht door Evan_s »

Was ook meer uit voorzorg. Aan de gaskabelzijde heb ik niets gedaan, zou dan waarschijnlijk ook moeten zoals jij hebt gedaan indien daar valse lucht getrokken wordt..

M'n motor toert iig goed af, loopt stationair mooi en bougies zijn netjes bruin. Mooi zo laten, denk ik bij mezelf.

heinkeltje

Op de centrale gasklepas zijn dmv twee aangebrachte groeven, aan elke zijde 1.
o ringen aangebracht, indien je deze op tijd vernieuwd, wordt de verdere slijtage van de loopbussen beperkt.
let wel heel goed op alle diameters van de o ringen, want het uiteindelijke doel is dat je as op de o ringen loopt en niet rechtstreeks op de bussen.
Daar deze anders ovaal gaan uitslijten zodat er valse lucht getrokken gaat worden.
Alle diameters zijn belangrijk, inwendig ,uitwendig,dikte,materiaalsoort weet ik niet wat het beste is,rubber of siliconen ivm eventueel contakt met benzine.
Misschien heeft hier een ander het antwoordt op.
Je kunt uitgedroogde ringen uiteraard beter vernieuwen maar je kunt ze ten allen tijde ook opwaarderen met siliconenvet zodat ze weer wat soepeler en groter worden en daardoor beter gaan afsluiten.
indien je bussen ver uitgesleten zijn gaat dit alleen nog lukken met nieuwe bussen.
Misschien is er een nog beter middel in de handel, laat dan maar horen.
marcel
trabbi carb        centraas 001.JPG
trabbi carb        centraas 002.JPG
trabbi carb        centraas 003.JPG
De dubbelle groef is voor het borgschroefje aan de bovenzijde van de vlotterbak.

Evan_s

Bericht door Evan_s »

Heb je dit zelf aangebracht of was dit er al?

Ik heb hier een HB2-2 gasklep voor me op m'n bureau liggen, maar die heeft de groeven voor de o-ringetjes niet.

heinkeltje

zou best kunnen dat ik dat zelf gedaan heb,weet dat niet meer.
is alweer 5 jaar geleden ofzo.
Dit is en was een reservecarburateur.
ik heb destijds wel de gaskabelbevestiging er vanaf geslepen, en daarna weer erop gelast,dat kun je ook nog een beetje zien aan de as, deze is namelijk nog een beetje blauw van het lassen.
Maar is verder niet kromgetrokken ofzo,funktioneert goed.
Misschien zijn deze groeven ook een oplossing voor jullie.
Misschien is er wel iemand die zeker weet of het standaard is,of dat ik het aangebracht heb.
Grote kans dat ik het zelf gedaan heb.
Op de o ringen kun je als je goed kijkt geen slijtage sporen zien (afgeplatte diameter).
Wat je echter wel kunt zien is een soort van talkpoeder wat vaak gebruikt wordt om o ringen te conserveren.
Dus mijn vermoeden is sterk dat ze in ieder geval nieuw zijn en nog niet gebruikt.
De draaibank wordt hier in huize heinkeltje nogal eens gebruikt.
carb trabbi 001.JPG
carb trabbi 002.JPG
carb trabbi 003.JPG
ben wel benieuwd of hij daardoor mooier gaat lopen,maar hij loopt op dit moment nog prima,dus ik ga daarvoor niet de carburateur wisselen.
Dit zou eventueel op een sleuteldag of zo getest moeten kunnen gaan worden.
De bussen passen mooi om de as en de ringen moet je zien als een extra afdichting tegen aanzuigen van valse lucht.
marcel

Plaats reactie