Pagina 1 van 1

moeilijkheden met starten , warm en koud

Geplaatst: 04 sep 2014, 17:55
door hommel84
goedemiddag!

mijn blauwe vrind slaat wat slecht aan.

de ontsteking heb ik net op tijd gezet , en als hij loopt loopt hij ook goed,
ik denk zelf aan de brandstof toevoer , zo blijft bij geopende kraan het filter leeg tenzij ik de slang uit de beugel van de wielkast haal en naar beneden beweeg.
zou het kunnen dat ik de slang te lang heb gelaten bij het plaatsen van het filter ?
ik heb er geen stuk ter grootte van de filter uitgehaald , ik dacht (pa zei altijd jij moet niet denken ;-) ) zwaartekracht is zwaartekracht :oops:

alvast bedankt voor de tips!

Re: moeilijkheden met starten , warm en koud

Geplaatst: 04 sep 2014, 18:20
door ruton
Pa zegt nu niets?
Probeer de slang eens te herschikken zodat de benzinestroom vlak voor het filter de zwaartekracht volgt.
Of haal dat filter uit het stroomgebied. Je zult niet de eerste zijn die dat doet.
Wanneer is voor het laatst de kraan en de tank schoongemaakt?

Re: moeilijkheden met starten , warm en koud

Geplaatst: 04 sep 2014, 18:26
door hommel84
pa woont niet bij me , of andersom eigenlijk haha ,de tank zit er nu een jaartje in , heb net het waterzakje van de kraan weer even leeg en schoon gemaakt hier zat nagenoeg niets in , ik heb de filter nu een cm of 15 na de kraan zitten , zou ik hem lager moeten zetten ? of is een extra filter niet heel hard nodig?
zelfs als hij net gelopen heeft slaat hij niet direct weer aan als ik start...

Re: moeilijkheden met starten , warm en koud

Geplaatst: 04 sep 2014, 20:20
door Haiko
Misschien is het gaatje in de tankdop verstopt?

Re: moeilijkheden met starten , warm en koud

Geplaatst: 04 sep 2014, 20:28
door hommel84
ik heb bij theo destijds een tank gehaald , daar zit een opening op voor de "retour" leiding , die is afgedicht met een schroef , dat zou dan het vacuĆ¼m opheffen toch?

Re: moeilijkheden met starten , warm en koud

Geplaatst: 04 sep 2014, 21:04
door ruton
Er hoort ook een ontluchtingsgaatje in de tankdop te zitten.
Die 'retourleiding' is om luchtbellen uit de leiding te laten ontsnappen. Vervang dat filter door een T-stukje en koppel er een ontluchtingsleiding terug aan.

Zit je nu toevallig op reserve? dan kan in de tank dat filter boven de kraan ook vol vuil zitten. En met vijftien centimeter minder benzinedruk merk je dat toch wel.

Re: moeilijkheden met starten , warm en koud

Geplaatst: 04 sep 2014, 21:18
door eeuwige_student
Veel filters kunnen niet tegen mengsmering. Het "papier" raakt verstopt. Met een nieuw filter zou het weer even goed moeten gaan.

Re: moeilijkheden met starten , warm en koud

Geplaatst: 04 sep 2014, 22:30
door hommel84
nee ik zit op 14 ltr benzine nu , ik zal morgen eens zo'n t stukje en stuk leiding gaan halen , dan ook maar even de carburateur schoonmaken benzine kraantje ook meteen , dan maar eens kijken of ie weer wil, bedankt alvast!

Re: moeilijkheden met starten , warm en koud

Geplaatst: 05 sep 2014, 21:34
door hommel84
probleem is verholpen , leerlaufgemischschr. goed afgesteld alles even schoongemaakt , filter was wonderwel nog prima, wel voor de zekerheid een gaasfilter gehaald die zijn iets grover en misschien kunnen die er beter tegen.... voor zover bedankt voor de inbreng!