Horten Stoten onder het rijden
Horten Stoten onder het rijden
Hoi,
Mijn Trabant rijd als ik weinig gas geeft, dus meest in de stad met horten Stoten.
Uiteraard niet in zijn vier, maar ook dan loopt ie niet echt soepel bij 50 km/h
rij ik dan 60 dan gaat het al een stuk beter.
Is dit normaal voor een Trabant?
Vroeger ooit een Wartburg gehad en die deed dat niet, dat was wel een drie cilnder.
Aan de carburateur val niet veel af te stellen?
Groet Anton
Mijn Trabant rijd als ik weinig gas geeft, dus meest in de stad met horten Stoten.
Uiteraard niet in zijn vier, maar ook dan loopt ie niet echt soepel bij 50 km/h
rij ik dan 60 dan gaat het al een stuk beter.
Is dit normaal voor een Trabant?
Vroeger ooit een Wartburg gehad en die deed dat niet, dat was wel een drie cilnder.
Aan de carburateur val niet veel af te stellen?
Groet Anton
Groet Anton
Kwestie van gas geven....
Kwestie van gas geven....
Re: Horten Stoten onder het rijden
De Wartburg heeft vrijloop in alle versnellingen, de Trabant alleen in de 4. (tenzij je een oude P50-bak hebt, die kon je wel in de vrijloop zetten).
Zo regelmatig als een Wartburg zal met twee cilinders niet lukken, maar met de ontsteking afstellen is wel wat te redden, ja.
Je kunt je alvast inlezen in WHIMS hoofdstuk 2.7.2, zie de link in mijn onderschrift.
De ervaring heeft geleerd dat een nieuwe eigenaar van een Trabant het eerste jaar alle hoeken onder de motorklep te zien krijgt, zeker als de auto bij de vorige baas lang heeft stil gestaan.
Zo regelmatig als een Wartburg zal met twee cilinders niet lukken, maar met de ontsteking afstellen is wel wat te redden, ja.
Je kunt je alvast inlezen in WHIMS hoofdstuk 2.7.2, zie de link in mijn onderschrift.
De ervaring heeft geleerd dat een nieuwe eigenaar van een Trabant het eerste jaar alle hoeken onder de motorklep te zien krijgt, zeker als de auto bij de vorige baas lang heeft stil gestaan.
- 2802bartje
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 22 nov 2010, 18:43
- Locatie: Venlo
Re: Horten Stoten onder het rijden
Als je dus in de stad rijd rond de 30-50 in zijn 3 moet je veel blijven koppelen. Hoort bij de Trabant.
Trabant 601 Limousine "Charlotte"
Re: Horten Stoten onder het rijden
je kan ook de hoofdsproeier wat vergroten, zet er maar eens een 120er in (1,2mm boortje nemen bijv.)
(choke klein stukje uit en je werkt al direct verschil)
Maar zelf een Wartburg met 3 cylinders rijdt lekkerder 60 als 50... met 50 zit je aan de bovengrens van de 2e en ondergrens van de 3e versnelling...
30 rijden binnen de kom is ook al zo'n kutsnelheid...
(choke klein stukje uit en je werkt al direct verschil)
Maar zelf een Wartburg met 3 cylinders rijdt lekkerder 60 als 50... met 50 zit je aan de bovengrens van de 2e en ondergrens van de 3e versnelling...
30 rijden binnen de kom is ook al zo'n kutsnelheid...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: Horten Stoten onder het rijden
Herkenbaar, ook de tip van de choke. Het is overigens ook weer niet zo dat je zo hard hort en stoot dat je je voet niet meer stabiel op het pedaal kunt hebben (wat het alleen nog maar verergert).
Re: Horten Stoten onder het rijden
Hoi,
De Trabant heeft al elektronische ontsteking kun je die ook met een lampje afstellen of alleen met stroboscooplicht?
Na ik heb begrepen, valt er ook nog winst te behalen met het juiste vlotternivo?
Het is nu net of ie te traag in toeren zakt bij gas loslaten.
Het is een 2 pitter en waarschijnlijk voorzien van een zwaarder vliegwiel dit zou ook mee kunnen spelen natuurlijk.
Groet Anton
De Trabant heeft al elektronische ontsteking kun je die ook met een lampje afstellen of alleen met stroboscooplicht?
Na ik heb begrepen, valt er ook nog winst te behalen met het juiste vlotternivo?
Het is nu net of ie te traag in toeren zakt bij gas loslaten.
Het is een 2 pitter en waarschijnlijk voorzien van een zwaarder vliegwiel dit zou ook mee kunnen spelen natuurlijk.
Groet Anton
Groet Anton
Kwestie van gas geven....
Kwestie van gas geven....
Re: Horten Stoten onder het rijden
EBZA is ook statisch af te stellen.
Re: Horten Stoten onder het rijden
Hoi,
Ik heb zo'n bougie vervanger (afstelgereedschap) met schaalverdeling, die heb ik altijd gebruikt voor mijn Wartburg en Jawa om de onstekeing weer op tijd te zetten
Maar in het Duitse Whims staat het een beetje onduidelijk, wel of geen lampje op klem 1?
Ik ben nog een beetje onwennig met de techniek van de Trabi, komt nog wel.
Zat ook te denken aan een scoboscoop maar je kunt er niet recht voor kijken en dan heb je al een afwijking en dat dan maal 2...
Ik heb zo'n bougie vervanger (afstelgereedschap) met schaalverdeling, die heb ik altijd gebruikt voor mijn Wartburg en Jawa om de onstekeing weer op tijd te zetten
Maar in het Duitse Whims staat het een beetje onduidelijk, wel of geen lampje op klem 1?
Ik ben nog een beetje onwennig met de techniek van de Trabi, komt nog wel.
Zat ook te denken aan een scoboscoop maar je kunt er niet recht voor kijken en dan heb je al een afwijking en dat dan maal 2...
Groet Anton
Kwestie van gas geven....
Kwestie van gas geven....
Re: Horten Stoten onder het rijden
Volgens de link van Ruton (WHIMS): "Proeflampje op aansluiting 7 van de bobine", al denk ik dat ze nummer 1 bedoelen...
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: Horten Stoten onder het rijden
Hoi,
Ik denk dat als ik een proeflampje van 5 a 10 watt opzet, er niet veel gebeurt.
Een bobine neemt toch ook al gauw 3 tot 5 ampère op.
Nu nog even beter weer en wat tijd.
Ik denk dat als ik een proeflampje van 5 a 10 watt opzet, er niet veel gebeurt.
Een bobine neemt toch ook al gauw 3 tot 5 ampère op.
Nu nog even beter weer en wat tijd.
Groet Anton
Kwestie van gas geven....
Kwestie van gas geven....