Horten Stoten onder het rijden
Re: Horten Stoten onder het rijden
Ik heb laatst controle lampje van de verlichting ervoor gebruikt, 2 draden eraan gemaakt werkt perfect.
Trabant p50 bj. 1960
- eeuwige_student
- moderator
- Berichten: 4345
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Horten Stoten onder het rijden
Ik doe altijd de bougie terug in de dop en leg hem op de motor. Je ziet hem dan wel vonken op het OT.
Re: Horten Stoten onder het rijden
Hoi,
Ik heb nog het proeflampje van de Jawa die ga ik er voor gebruiken.
Anders een nieuwe maken dat is het werk ook n iet, een paar draadjes aan solderen.
Ik heb nog het proeflampje van de Jawa die ga ik er voor gebruiken.
Anders een nieuwe maken dat is het werk ook n iet, een paar draadjes aan solderen.
Groet Anton
Kwestie van gas geven....
Kwestie van gas geven....
Re: Horten Stoten onder het rijden
Maar als je met het hoofd in de wielkast zit, zie je dat niet. Al zou je een verlengde bougiekabel kunnen nemen en daarvan het uiteinde in de hand houden...eeuwige_student schreef:Ik doe altijd de bougie terug in de dop en leg hem op de motor. Je ziet hem dan wel vonken op het OT.

- eeuwige_student
- moderator
- Berichten: 4345
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Horten Stoten onder het rijden
Als je in de auto zit zie je het ook niet. Maar ik draai gewoon aan de ventilator. Anders zie ik het klokje ook niet.
Ook goede morgen
Ook goede morgen

Re: Horten Stoten onder het rijden
Idd, door aan de ventilator te draaien het juiste tijdstip op het meetklokje afstellen, dan met je hoofd onder de wielkuip en met het lampje de juiste stand vinden.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
Re: Horten Stoten onder het rijden
Bougies altijd eruit. dat draait makkelijker en het is bovendien erg gevaarlijk om met ingeschakeld contact met de hand aan de motor te draaien.
En als je dan toch tegen de ontsteking zit te kijken,, dan zie je ook de dynamo zitten waar je ook prima aan kan draaien.
Je kan ook eerst het bovenste dode punt opzoeken (lukt zonder klokje ook wel) en dan controleren of het witte merkje op het vliegwiel klopt (of je maakt nu even een nieuw merkje)
Daarna kan je gewoon achter het voorwiel aan de gang om het een en ander af te stellen, verdraaien en controleren.
Zonder de vervroegerklem zet je de opening op BDP (het merkteken staat dan gelijk aan de rechte hoek van het motorblok dat erachter zit)
En als je dan toch tegen de ontsteking zit te kijken,, dan zie je ook de dynamo zitten waar je ook prima aan kan draaien.
Je kan ook eerst het bovenste dode punt opzoeken (lukt zonder klokje ook wel) en dan controleren of het witte merkje op het vliegwiel klopt (of je maakt nu even een nieuw merkje)
Daarna kan je gewoon achter het voorwiel aan de gang om het een en ander af te stellen, verdraaien en controleren.
Zonder de vervroegerklem zet je de opening op BDP (het merkteken staat dan gelijk aan de rechte hoek van het motorblok dat erachter zit)
Valves! Who needs Valves?