Brandstof toevoer vlotterkamer
- rondjerijder
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 29 apr 2016, 18:38
- Locatie: Groninger Veenkoloniën
Brandstof toevoer vlotterkamer
Het gaat goed vooruit met de Trabi, alle laswerk is gedaan bij de achterschermen [nieuwe wielkast kwartjes] en de kokerbalken zitten er nu onder.
Met frisse, nieuwe bandjes hebben we gisteren een proefrit gemaakt en daar kwamen we er achter dat ze naar links trok bij het remmen, waarschijnlijk lucht in het systeem.
Verder viel het niet echt tegen maar moest bij het starten wel weer de brandstof toevoer een handje helpen.
Na een poosje stilstand van de motor wil de toevoer naar de vlotterkamer maar moeizaam op gang komen, pas als ik de leiding ontlucht heb door hem even los te draaien aan de carburateur, wil ze de kamer vullen.
Er zit een gereviseerde kraan op, een groot filter in de leiding, een nieuwe vlotter die is afgesteld op de WPHB normen en de naald afsluiter is gangbaar. Ook de tank is schoon van binnen.
Wat kan nou de oorzaak zijn van het slecht op gang komen van de brandstof aanvoer, iemand enig idee ?
Met frisse, nieuwe bandjes hebben we gisteren een proefrit gemaakt en daar kwamen we er achter dat ze naar links trok bij het remmen, waarschijnlijk lucht in het systeem.
Verder viel het niet echt tegen maar moest bij het starten wel weer de brandstof toevoer een handje helpen.
Na een poosje stilstand van de motor wil de toevoer naar de vlotterkamer maar moeizaam op gang komen, pas als ik de leiding ontlucht heb door hem even los te draaien aan de carburateur, wil ze de kamer vullen.
Er zit een gereviseerde kraan op, een groot filter in de leiding, een nieuwe vlotter die is afgesteld op de WPHB normen en de naald afsluiter is gangbaar. Ook de tank is schoon van binnen.
Wat kan nou de oorzaak zijn van het slecht op gang komen van de brandstof aanvoer, iemand enig idee ?
Re: Brandstof toevoer vlotterkamer
hoe gaat het als je de tankdop eraf hebt?
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- rondjerijder
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 29 apr 2016, 18:38
- Locatie: Groninger Veenkoloniën
Re: Brandstof toevoer vlotterkamer
Maakt geen verschil, ontluchting van de dop is goed.Haiko schreef:hoe gaat het als je de tankdop eraf hebt?
Vandaag een paar keer gestart en de brandstof bleef gewoon stromen, morgenavond maar weer eens kijken.
Het zou best eens kunnen zijn dat die kabouter, die ook steeds mijn gereedschap op een andere plek legt, me hier een streek levert.

Re: Brandstof toevoer vlotterkamer
Pfoeh, dan heb ik dat kaolmenke hier dan uiteindelijk toch weggejaagd gekregen. Ik kom de laatste tijd van alles weer tegen. Al is die pijn in mijn rug ook weer terug.
Re: Brandstof toevoer vlotterkamer
Gaatjes in de knoop/kurk van de kraan goed open?
Dat deze niet dicht zitten.
Dat deze niet dicht zitten.
Rookworst zonder R is ookworst.
- eeuwige_student
- moderator
- Berichten: 4345
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Brandstof toevoer vlotterkamer
Mijn ervaring is dat niet alle losse filters tegen tweetakt benzine kunnen. Ik heb ooit eens lang gezocht naar dit probleem en de oorzaak bleek de extra filter te zijn.
- rondjerijder
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 29 apr 2016, 18:38
- Locatie: Groninger Veenkoloniën
Re: Brandstof toevoer vlotterkamer
Brandstof kraan is open, geen rommel in de tank en het extra filter is open en schoon.
Maar dit extra filter vormde wel een groot deel van de "ellende".
Zonder dit filter stroomde de zaak goed door tot de benzine op was, zat nog maar een beetje in de tank.
De tank gevuld met tien liter van dat dure spul en alles stroomde zoals het hoort, met en zonder filter. Het probleem was dus dat de kleine hoeveelheid brandstof niet genoeg druk had om naar het filter te stromen.
Het filter zat vrij dicht bij de tank met een nagenoeg horizontaal lopend slangetje, het filter dichter bij de carb. gezet, in een bijna verticaal stuk en heb de indruk dat dit beter werkt.
Dat de brandstof slecht door het horizontale deel wilde heb ik ook meegemaakt op een schip, hier moesten we eerst de stroming op gang brengen door een horizontaal lopende leiding, was die leiding eenmaal vol, was er niets aan de hand en bleef het doorstromen.
Maar dit extra filter vormde wel een groot deel van de "ellende".
Zonder dit filter stroomde de zaak goed door tot de benzine op was, zat nog maar een beetje in de tank.
De tank gevuld met tien liter van dat dure spul en alles stroomde zoals het hoort, met en zonder filter. Het probleem was dus dat de kleine hoeveelheid brandstof niet genoeg druk had om naar het filter te stromen.
Het filter zat vrij dicht bij de tank met een nagenoeg horizontaal lopend slangetje, het filter dichter bij de carb. gezet, in een bijna verticaal stuk en heb de indruk dat dit beter werkt.
Dat de brandstof slecht door het horizontale deel wilde heb ik ook meegemaakt op een schip, hier moesten we eerst de stroming op gang brengen door een horizontaal lopende leiding, was die leiding eenmaal vol, was er niets aan de hand en bleef het doorstromen.
Re: Brandstof toevoer vlotterkamer
Het extra filter direct achter de kraan of onderin vlak voor de carburateur scheelt toch zo'n 20 cm benzinedruk. Een volle of nagenoeg lege tank scheelt ook nog eens 20 cm.
- eeuwige_student
- moderator
- Berichten: 4345
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: Brandstof toevoer vlotterkamer
Ook onder bij de carburateur kunnen deze losse filters met "papieren" filter problemen geven. Ik heb ze er dan ook niet meer tussen.
Re: Brandstof toevoer vlotterkamer
Het extra filter wel in de juiste richting gemonteerd?