Pagina 3 van 5

Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Geplaatst: 25 nov 2016, 19:12
door ruton
jshuiting schreef:Bizar, is inderdaad een HB2-7, zou ik zo niet weten hoe ik bij 3-1 kom.. :oops:

Dan zou ik nog ergens een leerlaufluftduse moeten hebben van 150, zit deze toevallig op het kanaal van de luchtstelschroef?
Meende namelijk dat dit een 120 was.
Dat zou nummer 13 moeten zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Trabantvergaser im Schnitt. 1 - Schwimmergehäusedeckel, 2 -Schwimmernadelventil, 3 - Schwimmer, 4 - Kraftstoffspiegel, 5 -Startdrehschieber, 6 - Startkraftstoffkanal, 7 - Startkraftstoffdüse, 8 -Startbrunnen, 9 - Luftkanal, 10 - Startvergaser, 11 - Luftkanal, 12 -Leerlaufkraftstoffdüse, 13 - Leerlaufluftdüse, 14 - Leerlaufgemischaustritt, 15 - Drosselklappen- anschlagschraube, 16 - Übergangsbohrung, 17 - Hauptdüse, 18 - Mischrohr, 19 - Mischrohrbrunnen, 20 -Lufttrichter, 21 - Zerstäuber, 22 - Kraftstoffkanal, 23 - Hauptdüsenträger, 24 - Luftkorrekturdüse (mit Mischrohr), 25 - Regulierschraube.

Re: Carburateur 28HB3 niet af te stellen

Geplaatst: 25 nov 2016, 20:30
door rondjerijder
Mocht je het e.e.a. uit willen testen op het gebied van sproeiers, ik heb hier diverse liggen waaronder 150.
Vooropgesteld dat het M5 draad is.
Omdat ik ook regelmatig aan het klooien ben met sproeiers geef ik het niet weg maar kun je de juiste zolang gebruiken.

Re: Carburateur 28HB3 niet af te stellen

Geplaatst: 28 nov 2016, 00:06
door jshuiting
Bedankt, maar heb inmiddels al een geregeld! :D
Zal van de week eens kijken wat deze nu doet.

En ruton bedankt voor de link, al heel lang aan het zoeken geweest, maar hier staat alles heel duidelijk in!
Kan zelf nooit wat vinden op die website :lol:

Re: Carburateur 28HB3 niet af te stellen

Geplaatst: 25 mar 2017, 16:57
door jshuiting
Vandaag weer aan de gang geweest met de 28HB2-7, motortje loopt super, alleen stationair veel te laag en slaat dan ook telkens af.
Leerlaufluftduse 150, leerlaufgemischduse 45, lufsteurventil al in alle mogelijke standen gehad samen de "stationair" schroef.

Zijn er nog andere sproeiers of onderdelen die het stationair regelen?

Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Geplaatst: 25 mar 2017, 18:32
door ruton
Misschien dat je iets vindt met de zoektermen Blockvergaser, Leerlauf en Kraftfahrzeugtechnik / KFT.
Mij staat iets bij dat men ooit eens is begonnen om alle jaargangen van dat tijdschrift in te scannen, en van de Sparvergaser H1-1 heeft er indertijd een uitgebreid artikel in gestaan hoe dat ding wel niet werkte. Dus als je op die manier weet welk gedeelte er voor het start-, stationair- (Leerlauf) en Anreicherungssystem is, weet je beter waar je het moet zoeken.

Re: Carburateur 28HB3 niet af te stellen

Geplaatst: 26 mar 2017, 18:28
door oldschool
jshuiting schreef:Vandaag weer aan de gang geweest met de 28HB2-7, motortje loopt super, alleen stationair veel te laag en slaat dan ook telkens af.
Leerlaufluftduse 150, leerlaufgemischduse 45, lufsteurventil al in alle mogelijke standen gehad samen de "stationair" schroef.

Zijn er nog andere sproeiers of onderdelen die het stationair regelen?
Als je de gaskabel wat strakker zet?

Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Geplaatst: 26 mar 2017, 18:59
door eeuwige_student
Daarvoor zit er toch een stelschroefje op?

Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Geplaatst: 26 mar 2017, 21:11
door jshuiting
Het stelschroefje aandraaien verandert niet veel, of hij slaat nog af, of het toerental begint te klimmen.
Ik begin sterk het idee te krijgen dat het valse lucht is, het vreemde is alleen dat ik hier geen last van heb met de Sparvergaser.

Enige wat me wel opvalt met de sparvergaser is dat het toerental langzaam zakt wanneer je koppelt en de gas los laat, maar de bougies worden dan wel weer lekker bruin...

Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Geplaatst: 26 mar 2017, 21:31
door eeuwige_student
Valse lucht is te testen met een spuitbus remmenreiniger.

Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Geplaatst: 29 mar 2017, 23:54
door jshuiting
Hoeveel speling mag er eigenlijk op de messingbussen zitten voor de gasklep? Je kan de as namelijk vanaf een meter of wat er zo in werpen.
En het is net of iemand er een botte vijl doorheen heeft gehaald, en zich twee maal vergist heeft in het boren van de gat voor de borg bout.

En hoe dient deze klep gemonteerd te worden?
Kon namelijk door de spleet van de klep in dichte stand genoeg licht zien doorkomen, wel een halve milimeter.

Ook is de as van de gasklep zodanig krom dat deze bijna blokeert in dichte stand, meende eerst dat dit door de klep zelf kwam.. maar helaas.