Pagina 5 van 5

Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Geplaatst: 04 apr 2017, 20:58
door jshuiting
Enige verschil zijn lichtere zuigers, moet zo'n HB3 toch wel om werken...
Ontsteking net ook nog bijlangs geweest, had iets te weinig voor ontsteking, na dit verholpen te hebben nog niks verder.
Choke bekeken en gecontroleerd, lekt niet, werkt zoals het hoort etc etc
Nogmaals gekeken of hij ergens stiekem lucht aan zuigt met remreiniger, noppes.
Alle standen van de lucht en stationair schroef gehad..

En uiteraard na de H1 er weer opgezet te hebben lopen als zonnetje.

Ben er ook wel een beetje klaar mee, iedereen maar zeuren dat die H1's zo slecht zijn en je toch echt een HB2 / 3 moet hebben... :lol:
Koop je nota bene een gereviceerde omdat je geen gedonder wil hebben, en wat krijg je.. :evil:

Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Geplaatst: 04 apr 2017, 21:26
door ruton
Eigenlijk zou je even een HB2 of HB3 van een lekker lopende auto moeten kunnen lenen...

Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Geplaatst: 04 apr 2017, 21:43
door jshuiting
Kijken of het motorisch is of de teur zelf, is inderdaad een idee.
Ik ken wel een paar met goed rijdende HB's, kunnen dan die van mij ook direct proberen.

Ik bedenk me net wel dat het geen valse lucht mag zijn waar mijn last van heeft, bij 1/4 gas begon de motor te sputteren als een malle.
Bougies waren ook goed zwart. :|

Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Geplaatst: 05 apr 2017, 18:20
door michiel01
Heb een 28HB3-2 gemonteerd.
28H1-1 eraf gegooid.
Moet zeggen dat deze super goed loopt nu en goed op gas reageert maar heb hem ook zuiver afgesteld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Geplaatst: 05 apr 2017, 19:12
door Haiko
wat is een autotest electric S12?

Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Geplaatst: 05 apr 2017, 19:53
door michiel01
Een vernuftig stukje DDR techniek.
Je kan daar toerentallen mee meten in de lage en hoge range.
Zit tegens een stroboscoopje in voor de ontsteking.
Ook kun je de diodes in de dynamo mee meten en het is ook een voltmeter kortom een stukje precizie gereedschap.
In combinatie met dit en een messuhr kun je de ontsteking bijna perfect afstellen!
Daarom rijdt mijn 601 ook gewoon erg goed.

Citaat:

Folgende Arbeiten sind damit unter anderem möglich:

- Überprüfung des Ladezustandes der Batterie

- Funktioinskontrolle des Anlassers,

- Funktionskontrolle der Zündspule

- Spannungsmessung zum Auffinden von Kabelbrüchen,

- Spannungsmessung zum Ermitteln schlechter Kontaktstellen

- Funktionskontrolle des Generators Reglereinstellung

- Einstellung der Nenndrehzahlen

- Prüfen des Motorleistung

- Schließwinkelmessung

- Zustandskontrolle der Unterbrecherkontakte

- Bestimmung der optimalen Drehzahlen im Fahrbetrieb

- Schließwinkelmessung (optimale Unterbrechereinstellung)

- Electronen Blitz - Stroboskop im Gerät intigriert an der Unterseite (dynamische Zündpunkteinstellung)

Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Geplaatst: 06 apr 2017, 01:13
door ruton

Re: Carburateur 28HB2-7 niet af te stellen

Geplaatst: 06 apr 2017, 18:42
door jshuiting
Van de week toevallig zelf ook zo'n "apparaatje" aangeschaft, zijn grote broer van AKA Electric.
In de hoop dat ik er op ontstekingsgebied iets op vooruit ga en zeker kan zeggen dat dat goed zit.

Maar de carburateur zal inderdaad door iemand nagekeken moeten worden met wat meer ervaring..