Onderhouds handboek voor Trabant
Onderhouds handboek voor Trabant
Hallo allemaal,
Ik heb momenteel een Trabant staan uit 1990.
Het 2 takt model wel te verstaan.
Nu heb ik hem een dikke maand terug weg gezet na een mega leuke/gezellige rit met mijn vriendin, meer dan 300 kilometer gereden
Alleen moest ik hem laatst uit de garage hebben, maar hij starte niet meer. Ik dacht eerst accu maar hij starte nog mooi en goed (in middels accu wel leeg)
Heb hem toen maar met de hand uit de schuur geduwd en toen zag ik dus allemaal benzine/olie op de grond.
Nu lijkt het er op dat de carb is overgelopen.
Maar eigenlijk ben ik nu opzoek naar een werkplaatshandboek zodat ik er zelf mee kan knutselen/repareren.
Ben een ervaren sleutelaar maar wou graag even een naslagwerk om eens na te kijken
Bijvoorbaat bedankt
Ik heb momenteel een Trabant staan uit 1990.
Het 2 takt model wel te verstaan.
Nu heb ik hem een dikke maand terug weg gezet na een mega leuke/gezellige rit met mijn vriendin, meer dan 300 kilometer gereden
Alleen moest ik hem laatst uit de garage hebben, maar hij starte niet meer. Ik dacht eerst accu maar hij starte nog mooi en goed (in middels accu wel leeg)
Heb hem toen maar met de hand uit de schuur geduwd en toen zag ik dus allemaal benzine/olie op de grond.
Nu lijkt het er op dat de carb is overgelopen.
Maar eigenlijk ben ik nu opzoek naar een werkplaatshandboek zodat ik er zelf mee kan knutselen/repareren.
Ben een ervaren sleutelaar maar wou graag even een naslagwerk om eens na te kijken
Bijvoorbaat bedankt
Re: Onderhouds handboek voor Trabant
Het was Trabannekom
- trabart
- Beheerder
- Berichten: 1277
- Lid geworden op: 18 sep 2010, 17:40
- Locatie: zuid limburg
- Contacteer:
Re: Onderhouds handboek voor Trabant
is dus gewoon verzopen van het vele starten .. mijne startte ook altijd slecht als ik de kraan open had laten staan. veel choken, beetje gas, dan kwam die langzaam wel op gang ...
nou moet jij gewoon eens de bougies eruit halen en schoonmaken (en miss. effe zonder bougies erin startmotor laten ronddraaien, zijn cilinders zeker leeg
) en dan opnieuw proberen. lukt t echt niet, dan zoals bij elke auto vonk checken, benzine toevoer checken, etc.
gr
PS ik denk dat ong. 95% van de modellen 2-takt is, dus dat kun je achterwege laten om erbij te vermelden. heb je de 4-takt versie, dan loont het vermelden zich
nou moet jij gewoon eens de bougies eruit halen en schoonmaken (en miss. effe zonder bougies erin startmotor laten ronddraaien, zijn cilinders zeker leeg

gr
PS ik denk dat ong. 95% van de modellen 2-takt is, dus dat kun je achterwege laten om erbij te vermelden. heb je de 4-takt versie, dan loont het vermelden zich


Re: Onderhouds handboek voor Trabant
Haha dat is inderdaad zo er zijn meer 2takt dan 4 takttrabart schreef:is dus gewoon verzopen van het vele starten .. mijne startte ook altijd slecht als ik de kraan open had laten staan. veel choken, beetje gas, dan kwam die langzaam wel op gang ...
nou moet jij gewoon eens de bougies eruit halen en schoonmaken (en miss. effe zonder bougies erin startmotor laten ronddraaien, zijn cilinders zeker leeg) en dan opnieuw proberen. lukt t echt niet, dan zoals bij elke auto vonk checken, benzine toevoer checken, etc.
gr
PS ik denk dat ong. 95% van de modellen 2-takt is, dus dat kun je achterwege laten om erbij te vermelden. heb je de 4-takt versie, dan loont het vermelden zich

Maar de tank was ook leeg dus denk niet dat hij verzopen is

Bedankt voor de informatie
Kan zo meteen even bezig
Ga ook direct even bougies controleren

- trabart
- Beheerder
- Berichten: 1277
- Lid geworden op: 18 sep 2010, 17:40
- Locatie: zuid limburg
- Contacteer:
Re: Onderhouds handboek voor Trabant
als de tank leeg is, dan staat je vlotterkamer fout afgesteld (of de naald zit vast, of dicht niet goed af, of iets dergelijks). Dan loopt door zwaartekracht je tank leeg... logisch.
Voor je gaat proberen je trabi weer te starten, vul eerst je tank
Wil je nou vieze plekken op je garagevloer besparen, dan draai je kraantje dicht en laat je motor uitvallen. Wat er niet is, kan niet lekken he
Voor je gaat proberen je trabi weer te starten, vul eerst je tank

Wil je nou vieze plekken op je garagevloer besparen, dan draai je kraantje dicht en laat je motor uitvallen. Wat er niet is, kan niet lekken he


Re: Onderhouds handboek voor Trabant
En een stuk karton onder de auto kan ook geen kwaad.
Re: Onderhouds handboek voor Trabant
Moet je benzinekraan ook wel goed afsluiten, anders heb je nog een probleem.trabart schreef:..... Wil je nou vieze plekken op je garagevloer besparen, dan draai je kraantje dicht en laat je motor uitvallen. Wat er niet is, kan niet lekken he
Het was Trabannekom
Re: Onderhouds handboek voor Trabant
Heb hem weer gevuldtrabart schreef:als de tank leeg is, dan staat je vlotterkamer fout afgesteld (of de naald zit vast, of dicht niet goed af, of iets dergelijks). Dan loopt door zwaartekracht je tank leeg... logisch.
Voor je gaat proberen je trabi weer te starten, vul eerst je tank
Wil je nou vieze plekken op je garagevloer besparen, dan draai je kraantje dicht en laat je motor uitvallen. Wat er niet is, kan niet lekken he
Tank blijft gewoon vol en hij loopt niet meer leeg
Dus denk dat het een combi is geweest van domme pech & lijkt erger dan het is situatie.
Zo even start kabels ophalen en dan starten.
En zodra ik 20 juni mijn sleutel krijg van me eigen huisje dan krijg gaat de trabi de garage in en wordt hij totaal gestript en komt er ook een restauratie verslag hier op het forum
- trabart
- Beheerder
- Berichten: 1277
- Lid geworden op: 18 sep 2010, 17:40
- Locatie: zuid limburg
- Contacteer:
Re: Onderhouds handboek voor Trabant
Ben benieuwd 
Mag je dan graag een nieuw topic over starten .. !!
Denk dat je vlotter vast heeft gezeten.. heb ik ook wel s last van (vooral na t verlagen
)

Mag je dan graag een nieuw topic over starten .. !!
Denk dat je vlotter vast heeft gezeten.. heb ik ook wel s last van (vooral na t verlagen

