Onderhouds handboek voor Trabant

Een raar geluid? Knarsende tandwielen? Vraag hier om hulp !
Snijboon

Onderhouds handboek voor Trabant

Bericht door Snijboon »

Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een Trabant staan uit 1990.
Het 2 takt model wel te verstaan.

Nu heb ik hem een dikke maand terug weg gezet na een mega leuke/gezellige rit met mijn vriendin, meer dan 300 kilometer gereden

Alleen moest ik hem laatst uit de garage hebben, maar hij starte niet meer. Ik dacht eerst accu maar hij starte nog mooi en goed (in middels accu wel leeg)

Heb hem toen maar met de hand uit de schuur geduwd en toen zag ik dus allemaal benzine/olie op de grond.

Nu lijkt het er op dat de carb is overgelopen.
Maar eigenlijk ben ik nu opzoek naar een werkplaatshandboek zodat ik er zelf mee kan knutselen/repareren.

Ben een ervaren sleutelaar maar wou graag even een naslagwerk om eens na te kijken

Bijvoorbaat bedankt
groest

Re: Onderhouds handboek voor Trabant

Bericht door groest »

http://trabitechnik.com/index.php?page=1&lang=de

En voortaan wel de benzinekraan dichtzetten hoor ;)
Het was Trabannekom
trabart
Beheerder
Contacteer:

Bericht door trabart »

is dus gewoon verzopen van het vele starten .. mijne startte ook altijd slecht als ik de kraan open had laten staan. veel choken, beetje gas, dan kwam die langzaam wel op gang ...

nou moet jij gewoon eens de bougies eruit halen en schoonmaken (en miss. effe zonder bougies erin startmotor laten ronddraaien, zijn cilinders zeker leeg :) ) en dan opnieuw proberen. lukt t echt niet, dan zoals bij elke auto vonk checken, benzine toevoer checken, etc.

gr

PS ik denk dat ong. 95% van de modellen 2-takt is, dus dat kun je achterwege laten om erbij te vermelden. heb je de 4-takt versie, dan loont het vermelden zich :)
Afbeelding
trabart
Beheerder
Contacteer:

Bericht door trabart »

Afbeelding
Snijboon

Bericht door Snijboon »

trabart schreef:is dus gewoon verzopen van het vele starten .. mijne startte ook altijd slecht als ik de kraan open had laten staan. veel choken, beetje gas, dan kwam die langzaam wel op gang ...

nou moet jij gewoon eens de bougies eruit halen en schoonmaken (en miss. effe zonder bougies erin startmotor laten ronddraaien, zijn cilinders zeker leeg :) ) en dan opnieuw proberen. lukt t echt niet, dan zoals bij elke auto vonk checken, benzine toevoer checken, etc.

gr

PS ik denk dat ong. 95% van de modellen 2-takt is, dus dat kun je achterwege laten om erbij te vermelden. heb je de 4-takt versie, dan loont het vermelden zich :)
Haha dat is inderdaad zo er zijn meer 2takt dan 4 takt ;)

Maar de tank was ook leeg dus denk niet dat hij verzopen is :?:

Bedankt voor de informatie
Kan zo meteen even bezig
Ga ook direct even bougies controleren ;)
trabart
Beheerder
Contacteer:

Bericht door trabart »

als de tank leeg is, dan staat je vlotterkamer fout afgesteld (of de naald zit vast, of dicht niet goed af, of iets dergelijks). Dan loopt door zwaartekracht je tank leeg... logisch.

Voor je gaat proberen je trabi weer te starten, vul eerst je tank ;)

Wil je nou vieze plekken op je garagevloer besparen, dan draai je kraantje dicht en laat je motor uitvallen. Wat er niet is, kan niet lekken he :)
Afbeelding
ruton
moderator

Bericht door ruton »

En een stuk karton onder de auto kan ook geen kwaad.
groest

Bericht door groest »

trabart schreef:..... Wil je nou vieze plekken op je garagevloer besparen, dan draai je kraantje dicht en laat je motor uitvallen. Wat er niet is, kan niet lekken he :)
Moet je benzinekraan ook wel goed afsluiten, anders heb je nog een probleem.
Het was Trabannekom
Snijboon

Bericht door Snijboon »

trabart schreef:als de tank leeg is, dan staat je vlotterkamer fout afgesteld (of de naald zit vast, of dicht niet goed af, of iets dergelijks). Dan loopt door zwaartekracht je tank leeg... logisch.

Voor je gaat proberen je trabi weer te starten, vul eerst je tank ;)

Wil je nou vieze plekken op je garagevloer besparen, dan draai je kraantje dicht en laat je motor uitvallen. Wat er niet is, kan niet lekken he :)
Heb hem weer gevuld
Tank blijft gewoon vol en hij loopt niet meer leeg

Dus denk dat het een combi is geweest van domme pech & lijkt erger dan het is situatie.

Zo even start kabels ophalen en dan starten.
En zodra ik 20 juni mijn sleutel krijg van me eigen huisje dan krijg gaat de trabi de garage in en wordt hij totaal gestript en komt er ook een restauratie verslag hier op het forum
trabart
Beheerder
Contacteer:

Bericht door trabart »

Ben benieuwd :)
Mag je dan graag een nieuw topic over starten .. !!
Denk dat je vlotter vast heeft gezeten.. heb ik ook wel s last van (vooral na t verlagen ;) )
Afbeelding
Plaats reactie