ben wel bezig geweest, kwam er achter dat de versnellingsbak niet goed is. (één van de aandrijfaskelken lek).
nu opzoek naar een goede tweedehands bak om deze te vervangen.
ondertussen wel mn chrysler avenger in de lak gezet en weer helemaal klaar gemaakt voor de winter.
dus ben nog bezig met de trabi.
Is er hier iemand die een goede tri-pode bak heeft liggen waar hij/zij graag van af wil?
groetjes
Trabant 601 1972 (project under construction)
Golf MK1 Cabriolet 1979 (summer cruiser)
Citroen Berlingo 2007 (daily driver)
Chrysler avenger 1979 (collectors item)
Saab 96 1976 (sleeping project)
uiteindelijk zou je een bipode om kunnen bouwen naar een lange 4e versnelling.
Als je dan vervolgens het tandwiel met de kelken van een tripode er in zet heb je inderdaad een bipode model bak, met tripode kelken en een lange 4e versnelling.
Trabant 601 1972 (project under construction)
Golf MK1 Cabriolet 1979 (summer cruiser)
Citroen Berlingo 2007 (daily driver)
Chrysler avenger 1979 (collectors item)
Saab 96 1976 (sleeping project)
okay, het wijkt nu wel helemaal af van het thema remklauwen, wil dit er nog even over kwijt:
bak met langere 4e versnelling geeft als negatieve eigenschap een tragere snelheid (versnelling) bij het optrekken/wegrijden. Waarschijnlijk dus niet echt geschikt voor een standaard 26ps motortje.
Zo, en nu weer terug naar het topic remklauwen!
Trabant 601, HP750 anhänger IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving