Fuseekogel niet goed?

Lekke knalpot? Nieuwe schokdempers nodig? Vraag hier hoe je het oplost !
trabart
Beheerder
Contacteer:

Re: Fuseekogel niet goed?

Bericht door trabart »

Ik zou 't eerder met schuurpapier doen alleen dan met vijl ... vijl gaat veel te snel, en dan creëer je wel je eigen speling ... !
Afbeelding

Maurits

Bericht door Maurits »

trabart schreef:Ik zou 't eerder met schuurpapier doen alleen dan met vijl ... vijl gaat veel te snel, en dan creëer je wel je eigen speling ... !
Even met vijl er doorheen, adviseerde ik. Hoe dat dan tot eigen speling moet leiden is mij een raadsel. Even betekent immers niet 5 minuten lang met een dikke vijl met grote kracht in de spoorstanghevel raggen...
Nichts ist erfolgreicher als Erfolg

ruton
moderator

Bericht door ruton »

Gelet op de plek waar het zit, de huidige temperaturen en al dat vuil dat uit de wielkast in je gezicht kan vallen, is de kans dat je daar vijf minuten intensief aan het vijl-fitnessen slaat al een stuk minder. ;)

trabart
Beheerder
Contacteer:

Bericht door trabart »

touché :D
Afbeelding

kristian

Bericht door kristian »

Bedankt voor de reacties.
Volgende week is de APK en dan verwacht ik geen problemen met de stuurkogels (rest van de auto is verder ook in perfecte conditie).
Wel ik binnenkort het stuurhuis met complete stuurstangen vervangen/reviseren. Dat is het enige van de techniek dat ik de afgelopen jaren nog niet heb vervangen.
Heb nog nieuwe stuurstangen liggen bovendien.

paar vragen:
- Is de bevestigingsmoer (zelfborgend of met kroontje en splitpen) van de stuurkogel een gangbaar type die ik bij een goede automaterialenzaak in NL ook kan krijgen?
- Ik heb helaas niet het speciale gereedschap voor deze reparatie. Is er een universeel type poelietrekker dat ik kan gebruiken hiervoor als alternatief voor de speciale Trabant Abziehers (Spurstangenkopf, Lenkstockhebel)?

Plaats reactie