1.1 Subframe
- trabant601
- Berichten: 913
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 20:04
- Locatie: Soest
Re: 1.1 Subframe
Ja dat kan maar je moet zo veel aan passen een genoeg geld er tegen aan gooien daar komt heel wat bij kijken en aanpassen en de nodigen ervaarring moet je in huis hebben maar uit ervaarring stranden dezen projecten meestal door geld gebrek of door geen motivatie meer hebben.
maar dan had je beter naar de jongens hier moeten luisteren dan had je meer kunne doen wat je wilden.
Een 601 is daar niet echt voor geschikt.
Maar wel veel succes met je project.
maar dan had je beter naar de jongens hier moeten luisteren dan had je meer kunne doen wat je wilden.
Een 601 is daar niet echt voor geschikt.
Maar wel veel succes met je project.
Gros Trabant Service
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
Gebruikt en nieuw onderdelen, reparaties, en APK .
http://gros-trabant-service.webnode.nl/
https://www.facebook.com/groups/Trabant ... Nederland/
- eeuwige_student
- moderator
- Berichten: 4341
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: 1.1 Subframe
Er zit deels? een 1.1 karosserie onder. (Als je het niet ziet, hijzegt het rond 2.30 minuten).
Re: 1.1 Subframe
Dank je, Trabant 601!
Welke delen, Eeuwige_Student?
Een Subframe misschien?

Welke delen, Eeuwige_Student?
Een Subframe misschien?





Bedankt voor de mooie auto, DDR.
- eeuwige_student
- moderator
- Berichten: 4341
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: 1.1 Subframe
De 1.1 wielkasten kan je zien. Daarnaast heeft hij het nog over verstevigingen.
Re: 1.1 Subframe
Waar kan ik dan aan denken bij verdere verstevigingen?
Hoe zie je de wielkasten trouwens?
Hoe zie je de wielkasten trouwens?

Bedankt voor de mooie auto, DDR.
Re: 1.1 Subframe
Ehm, wat wil je nu eigenlijk? Je 601 ombouwen naar 1.1 om er dan een enorme motor in te hangen met de luxe van schroefveren aan de voorkant?
Koop dan een complete omgebouwde 1.1 in Duitsland met weet ik wat voor liter-motor.
Komisch, dat er af en toe lui opduiken die een Trabant kopen om dan het idee te krijgen er een racemonster van te gaan kunnen maken.
Waarom heb je eigenlijk een Trabant gekocht? Als je al niet eens de uitlaat los kunt krijgen, hou ik mijn hart vast hoe je de rest van de "ombouw" wilt gaan uitvoeren...
maar in elk geval suc6 met je aankomend projekt, waarschijnlijk zien we je auto nog wel eens opduiken op marktplaats
Koop dan een complete omgebouwde 1.1 in Duitsland met weet ik wat voor liter-motor.
Komisch, dat er af en toe lui opduiken die een Trabant kopen om dan het idee te krijgen er een racemonster van te gaan kunnen maken.
Waarom heb je eigenlijk een Trabant gekocht? Als je al niet eens de uitlaat los kunt krijgen, hou ik mijn hart vast hoe je de rest van de "ombouw" wilt gaan uitvoeren...

maar in elk geval suc6 met je aankomend projekt, waarschijnlijk zien we je auto nog wel eens opduiken op marktplaats

Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving
- eeuwige_student
- moderator
- Berichten: 4341
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 13:23
- Locatie: Herten
- Contacteer:
Re: 1.1 Subframe
Ik kan het ook niet meer volgen. Volgens mij had iedereen je een 1.1 aangeraden voor jouw plannen. Dat je dat niet wil is je goed recht. Ik snap alleen niet waarom niet. Een 601 ombouwen naar een 1.1 is wel mogelijk, maar is zeer duur. Je hebt immers een 1.1 schutbord en wielkasten nodig. Die zijn alleen maar te koop met een 1.1 er aan vast. Heb je eigenlijk enig idee wat de verschillen zijn tussen een 1.1 en een 601?
De wielkasten kan je zien doordat er geen "tieten" zitten voor de schokdempers, maar grotere kommen voor mc pherson voorpoten.
De wielkasten kan je zien doordat er geen "tieten" zitten voor de schokdempers, maar grotere kommen voor mc pherson voorpoten.
Re: 1.1 Subframe
Die omschrijving houden we er ineeuwige_student schreef:doordat er geen "tieten" zitten voor de schokdempers

Re: 1.1 Subframe
ooh krijg je best legaal op de weg, kost alleen wat geld, en heel veel tijd.
ik reed zelf ook een d kadett met een flink gefokte td was origineel ook een benzine.
er zijn maar weinig regels omtrent aanpassingen aan de koets als je het letterlijk gaat bekijken.
denk dat je bij dit project hooguit wat gedoe zult hebben in nederland met de aslasten, al zullen die bij een 1.1 wat meer zijn als bij een 601. dus wellicht gaat het dan weer iets makkelijker.
de motorkap is trouwens wel al meteen apk afkeur
ik zou eens wat kleiner beginnen, begrijp me niet verkeerd, ik moedig het alleen maar aan als je iets geks wil doen, maar doe misschien eerst een beetje meer ervaring op. kost ook geld, maar is zeker zo leuk.
wat is er met je plannen voor een 3 cilinder 2 takt gebeurd?
ik reed zelf ook een d kadett met een flink gefokte td was origineel ook een benzine.
er zijn maar weinig regels omtrent aanpassingen aan de koets als je het letterlijk gaat bekijken.
denk dat je bij dit project hooguit wat gedoe zult hebben in nederland met de aslasten, al zullen die bij een 1.1 wat meer zijn als bij een 601. dus wellicht gaat het dan weer iets makkelijker.
de motorkap is trouwens wel al meteen apk afkeur

ik zou eens wat kleiner beginnen, begrijp me niet verkeerd, ik moedig het alleen maar aan als je iets geks wil doen, maar doe misschien eerst een beetje meer ervaring op. kost ook geld, maar is zeker zo leuk.
wat is er met je plannen voor een 3 cilinder 2 takt gebeurd?
Re: 1.1 Subframe
Ik hoop dat hij goed omgaat met mijn trabi!Haiko schreef:Ehm, wat wil je nu eigenlijk? Je 601 ombouwen naar 1.1 om er dan een enorme motor in te hangen met de luxe van schroefveren aan de voorkant?
Koop dan een complete omgebouwde 1.1 in Duitsland met weet ik wat voor liter-motor.
Komisch, dat er af en toe lui opduiken die een Trabant kopen om dan het idee te krijgen er een racemonster van te gaan kunnen maken.
Waarom heb je eigenlijk een Trabant gekocht? Als je al niet eens de uitlaat los kunt krijgen, hou ik mijn hart vast hoe je de rest van de "ombouw" wilt gaan uitvoeren...![]()
maar in elk geval suc6 met je aankomend projekt, waarschijnlijk zien we je auto nog wel eens opduiken op marktplaats