Pagina 4 van 7

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 15 okt 2013, 20:31
door groest
Renier,

Dit moet je wel de moed ontnemen ;) , te weten dat er maar één is die dit zou kunnen.

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 15 okt 2013, 21:20
door Renier
mel schreef:Koop liever een GTI-tje vriend !

Ik bouwde een Polo G40 in een 1.1 en de eerste Wabant van Nederland en denk dat ik wel iets weet van dit soort kolderieke bouwsels...

Gaat jou echt niet lukken ... is het niet vwb de kennis, dan zal het wel het budget zijn durf ik te wedden !

Kennis: 4-takt motor: heb je enige kennis omtrent motor-versnellingsbak in een kaal frame bouwen ? Want dat moet het worden ...

Heb je ervaring met assen inkorten, bak vastlassen aan een versterkt frame ? En ga zo maar door ?

Kennis tweetakt-3-cilinders ? Is ook weer een vak apart ... en hoef je echt niet te wensen om een scheurijzer te bouwen want dat wordt het niet !
Toch ga ik het uiteindelijk doen en gaat het mij lukken.

Edit: GTI'tjes kunnen me de pot op.

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 15 okt 2013, 22:44
door ruton
Nu maar hopen dat Mel de pensionering van zijn kinderen mee mag maken.

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 18 okt 2013, 14:40
door Trabantenaar
Renier schreef:Edit: GTI'tjes kunnen me de pot op.
Waarom wil je dan een snellere trabant?

die standaard 2takt trabant blokjes kun je nog leuk kietelen hoor. En dat zal stukken eenvoudiger en goedkoper zijn dan er een ander blok in te hangen waar je veel ombouwwerk aan zal hebben.

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 19 okt 2013, 18:56
door Maurits
Ik zou zeggen: DOEN!
Al doende leer je toch nog steeds het meest en als je tijd, zin, geld en ruimte hebt in variërende hoeveelheden; why not?

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 19 okt 2013, 19:45
door Renier
Trabantenaar schreef:
Renier schreef:Edit: GTI'tjes kunnen me de pot op.
Waarom wil je dan een snellere trabant?

die standaard 2takt trabant blokjes kun je nog leuk kietelen hoor. En dat zal stukken eenvoudiger en goedkoper zijn dan er een ander blok in te hangen waar je veel ombouwwerk aan zal hebben.
Dan valt er nog maar weinig in te rijden ben ik bang, zo´n opgevoerd blok knalt de litertjes er wel doorheen en nog zonder echt geweldige resultaten voor zo ver ik weet.
Maurits schreef:Ik zou zeggen: DOEN!
Al doende leer je toch nog steeds het meest en als je tijd, zin, geld en ruimte hebt in variërende hoeveelheden; why not?
;D

Het zal er uiteindelijk van komen ;]
Na de luchtvering die ik er over een aantal maandjes in hoop te hebben.

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 19 okt 2013, 19:52
door trabant601
Dat zal wel goed komen met plakband en ijzerdraad of niet soms .

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 19 okt 2013, 22:49
door groest
trabant601 schreef:Dat zal wel goed komen met plakband en ijzerdraad of niet soms .

Wat een opbouwende opmerkingen zeg

Als dat jou werkwijze is :mrgreen:

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 23 okt 2013, 16:36
door mel
Toch kom je daar OOK ver mee ... nietwaar Theo ???

Re: 1.1 Subframe

Geplaatst: 23 okt 2013, 18:16
door Renier
Als versteviging om de krachten die een sterker blok naar de Trabant zou sturen op te vangen zat ik te denken aan een verstevigde bodem, een frame erop lassen ter versterking van het onderstel. Heel misschien een rolkooi ook maar dat weet ik echt niet, lijkt me niks, hoop met een extra frame eronder al een hele boel te bereiken. Heb ook al de perfecte candidaat gevonden voor mijn project, een Trabi van 400 euro die toch al vernaggeld is aan de buiten en binnenkant (ik vind hem mooi, op de BMW-look grille na). Wel echt in het verre oosten van Duitsland, maar goed..