1.1 Subframe

Lekke knalpot? Nieuwe schokdempers nodig? Vraag hier hoe je het oplost !
Renier

Re: 1.1 Subframe

Bericht door Renier »

Haiko schreef:Inderdaad, hoeveel kilometers heb je inmiddels al eigenlijk met je 601 gereden?

Zou me eerst eens verdiepen in de complete Trabant techniek alvorens er een v12 in te prutsen en hem vervolgens naar theo af te voeren omdat je projekt toch niet helemaal zo gaat als je zou willen.
V12? Pff.. gewoon de achterbank eruit en er een V16 in proppen! Nee.. een V4 GSXR blok lijkt me zat, heb ik meteen de snelste Trabant van Nederland. Eerst ga ik nog luchtvering in mijn huidige Trabant knutselen, daarna zal ik zien wat ik heel precies met de andere Trabant ga doen. Maar ik moet nog wel eerst een plek vinden om hem neer te kunnen zetten, uiteraard erg belangrijk voordat ik hem ga kopen.
Afbeelding
Bedankt voor de mooie auto, DDR.

wimpyw

Bericht door wimpyw »

Ik stel voor dat je dingen gewoon een voor een doet.
In plaats van halsoverkop allemaal rare ideeën te opperen en dan ook niet luisteren naar de oude garde.
Nou ben ik geen oude garde maar ook een beginner net als jij, en ik zeg, doe het eens rustig aan.

gvhoey

Bericht door gvhoey »

wimpyw schreef:Ik stel voor dat je dingen gewoon een voor een doet.
In plaats van halsoverkop allemaal rare ideeën te opperen en dan ook niet luisteren naar de oude garde.
Nou ben ik geen oude garde maar ook een beginner net als jij, en ik zeg, doe het eens rustig aan.
Ik kan niet anders dan beamen wat wimpy zegt, stap voor stap en er kuipt meer tijd in dan je denkt.

Ivm luchtvering, ik snap nog altijd niet waarom je niet in de eerste plaats naar een 1.1 gegaan bent. Pas gewoon los de luchtvering van een Golf 1 of polo onder. Dan kon je ineens ook je andere blok leggen.

Ik zou eerst een beetje rijden met de 601, ik denk dat je dan alles al meer gaat apprecieren en mogelijk zelfs geen nood aan alle extra die je nu wilt.

Renier

Bericht door Renier »

Klopt, Gerrit, ik ga uiteindelijk waarschijnlijk toch een 1.1 ombouwen naar een 601 voor het sterkere frame en het feit dat er alleen motorsteunen op gelast hoeven worden (om het blok zelf passen te krijgen op het subframe).
Afbeelding

groest

Bericht door groest »

OK, doe wat je hart je ingeeft en laat je niet gek maken.

Laat ze poeppie ruiken kerel :) .

Suc6 en de resultaten zien we wel.
Het was Trabannekom

Renier

Bericht door Renier »

Hier een heel mooi voorbeeld van een aangepast subframe met GSXR motorblok erin.
Afbeelding

exionman

Bericht door exionman »

differentieel met brackets ( á €1500 ) , ingekorte aandrijfassen ( inkorten á € 800 ) waarschijnlijk aandrijfassen van een Mazda mx5, subframe maken, motorblok.
Ik ben er allang mee bezig geweest en kijk niet op een paar centen, maar dit werd mij te gortig

Renier

Bericht door Renier »

exionman schreef:differentieel met brackets ( á €1500 ) , ingekorte aandrijfassen ( inkorten á € 800 ) waarschijnlijk aandrijfassen van een Mazda mx5, subframe maken, motorblok.
Ik ben er allang mee bezig geweest en kijk niet op een paar centen, maar dit werd mij te gortig
Je bent er toen der tijd dus ergens mee op gehouden? Hoe ver was je gekomen?
Afbeelding

exionman

Bericht door exionman »

alleen op papier maar met een motor uit een seadoo jetski 2 cilinder 2-takt 930cc 135pk

exionman

Bericht door exionman »

Plaats reactie