Wat een pech week.
Heb net men 601K, en tijdens een testritje ineens een veel luider uitlaat geluid.
Wat blijkt: de moertjes die het eerste stuk van de uitlaat (aan de cilinders dus zeg maar, sorry weet niet hoe dat stuk heet) zijn weg en mss is die pakking ook gebarsten. Kan het moeilijk zien maar ik voel wel degelijk dat er daar lucht ontsnapt (met het nodige geluid als resultaat).
Kan ik dat makkelijk zelf demonteren zonder heel de motor er uit te halen? Heb wat zitten knoeien, maar ik denk dat heel dat koelsysteem er af moet?
Dat koelblik kreeg ik er niet helemaal af, mis ik iets?
Vijsjes, vanboven, twee aan de zijkant, achterkant los met veertjes? Leek nog vast te zitten aan de ventilator?
Hangt de gaskabel ook niet vast aan het koelblik? Dan moet ik die ook demonteren (en weer afstellen achteraf) gok ik?
Je kan de gaskabel van het koekblik loshalen door de sleuf van de bout en het moertje samen te laten vallen
Het veertje zit aan het motorblok en kan gewoon blijven zitten (je carb ook)
Zal het eens moeten bekijken, want ik begrijp niet echt wat je bedoelt (dat van de gaskabel 'te laten vallen), maar dat zal zichzelf wel uitleggen.
Zit dat koekblik elders nog vast? want het leek echt vast te zitten aan de ventilator. (wil niets stuk trekken)
Update: ik denk dat ik eerst de druk moet wegnemen op de riem (onderaan verschuiven?) en dan onder de ventilator een schroefje moet verwijderen? (als ik dit bekijk toch: http://trabitechnik.com/index.php?lang= ... 17#Trabant 601 - Keilriemenwechsel)
ventilator blijft zitten. links achter de ventilator zitten nog twee boutjes! in dat kleine stukje blik.
tevens zit er nog n stuk slang van n centimeter of vijf van koelkap aan t spruitstuk. dat is denk ik wat je over t hoofd zag.
niet vergeten terug te plaatsen later, hoe klote het soms ook is.
spruitstuk is dat eerste stuk uitlaat.
Trammelantje?... Okay, maar wel een auto met historie!