Pagina 2 van 5

Re: Sturzkorrektur

Geplaatst: 30 jan 2017, 11:17
door oldschool
rondjerijder schreef:
Ik heb die van 38 millimeter, alleen heb ik ze niet gekocht maar zelf gedraaid, ben er heel erg tevreden mee.
Hieraan heb ik ook al gedacht maar wil eerst eens de schotels bekijken/testen.
Hoe heb je de langere bouten gevonden ?
Deze moeten een trekkracht hebben van 10.9 en ook nog eens bijzonder draad. :?
Heb je een foto met daarop de veranderde stand van de wielen ?
Die bouten had ik op het werk in de la liggen een foto wordt moeilijk de auto staat ik de garage met een kapotte motor.

Re: Sturzkorrektur

Geplaatst: 30 jan 2017, 12:06
door eeuwige_student
De lagerschaal nr 6 is eigenlijk een spiegelbeeld van de bevestiging die onder de auto zit. Indien je deze er extra tussen zet, heb je er eigenlijk 2 op elkaar met een zeer klein draagvlak ertussen. In dat geval komen alle krachten op de bout, in plaats van op de carosserie. Nu willen deze bouten bij normaal gebruik al wel eens breken. Deze verlenging komt dan ook de veiligheid niet ten goede.

Als je het toch wilt doen, dan goed erop lassen met extra versteviging!

Re: Sturzkorrektur

Geplaatst: 30 jan 2017, 13:25
door rondjerijder
oldschool schreef:
rondjerijder schreef:
Ik heb die van 38 millimeter, alleen heb ik ze niet gekocht maar zelf gedraaid, ben er heel erg tevreden mee.
Hieraan heb ik ook al gedacht maar wil eerst eens de schotels bekijken/testen.
Hoe heb je de langere bouten gevonden ?
Deze moeten een trekkracht hebben van 10.9 en ook nog eens bijzonder draad. :?
Heb je een foto met daarop de veranderde stand van de wielen ?
Die bouten had ik op het werk in de la liggen een foto wordt moeilijk de auto staat ik de garage met een kapotte motor.
Liggen er nog meer in die la ? ;)

Re: Sturzkorrektur

Geplaatst: 30 jan 2017, 13:30
door rondjerijder
eeuwige_student schreef:De lagerschaal nr 6 is eigenlijk een spiegelbeeld van de bevestiging die onder de auto zit. Indien je deze er extra tussen zet, heb je er eigenlijk 2 op elkaar met een zeer klein draagvlak ertussen. In dat geval komen alle krachten op de bout, in plaats van op de carosserie. Nu willen deze bouten bij normaal gebruik al wel eens breken. Deze verlenging komt dan ook de veiligheid niet ten goede.

Als je het toch wilt doen, dan goed erop lassen met extra versteviging!
Daar heb je best een punt, ik was ook van plan het eens goed te bekijken om toch was meer stevigheid er in te krijgen, hier zal ik nog wel op terug komen.
Heb er vier besteld en er is dus wat ruimte voor proberen en verprutsen. :mrgreen:

Re: Sturzkorrektur

Geplaatst: 30 jan 2017, 14:03
door oldschool
Ik werk nu bij een andere baas. Heb je de bussen besteld?

Re: Sturzkorrektur

Geplaatst: 30 jan 2017, 14:14
door rondjerijder
oldschool schreef:Ik werk nu bij een andere baas. Heb je de bussen besteld?
Ja, voor een knaak stuk en wat verzendkosten wil ik toch wel wat experimenteren :mrgreen:

Re: Sturzkorrektur

Geplaatst: 30 jan 2017, 14:18
door eeuwige_student
oldschool schreef:Ik werk nu bij een andere baas. Heb je de bussen besteld?

Bij de Atu weg?

Re: Sturzkorrektur

Geplaatst: 30 jan 2017, 14:24
door rondjerijder
Tja, als er geen bouten meer in je laatje liggen,........zoek je toch een andere baas ? :lol: :lol: :lol:

Re: Sturzkorrektur

Geplaatst: 30 jan 2017, 14:43
door oldschool
rondjerijder schreef:
oldschool schreef:Ik werk nu bij een andere baas. Heb je de bussen besteld?
Ja, voor een knaak stuk en wat verzendkosten wil ik toch wel wat experimenteren :mrgreen:
Een knaakstuk??
https://www.trabantwelt.de/Trabant-Tuni ... ::699.html
Of heb je deze niet besteld?

Re: Sturzkorrektur

Geplaatst: 30 jan 2017, 14:44
door oldschool
rondjerijder schreef:Tja, als er geen bouten meer in je laatje liggen,........zoek je toch een andere baas ? :lol: :lol: :lol:
Bij de huidige baas liggen ook bouten in de la :D :D