eeuwige_student schreef:Ik heb de laatste keer met hetzelfde probleem gekozen voor remschoenen van até. Onder het motto, duur zal wel goed zijn. En blijkbaar klopt dat, want die remschoenen doen het prima. Geen gepiep bij lang stilstaan en ze "happen" ook niet als ik de eerste keer rem.
eeuwige_student schreef:Ik heb de laatste keer met hetzelfde probleem gekozen voor remschoenen van até. Onder het motto, duur zal wel goed zijn. En blijkbaar klopt dat, want die remschoenen doen het prima. Geen gepiep bij lang stilstaan en ze "happen" ook niet als ik de eerste keer rem.
De goedkoopste zijn van PEX. Iemand hier ervaring mee? Of zijn dit juist de piepremmen (geen idee wat ik zelf eigenlijk in de remtrommels heb)?
Volgens ebay 32 euro voor 4 remschoenen excl verzend. Met PEX producten (remcilinders) heb ik wel goede ervaring. Met remschoenen heb ik veel verschillende merken gehad. Sommige waren goed en sommige niet. Tegen de tijd dat ik wist dat ze goed waren, was ik het merk echter al vergeten. Vandaar dat ik nu maar voor duurkoop ben gegaan. Mogelijk worden dezelfde remschoenen ook onder een andere naam verkocht, maar dat weet ik niet.
Ik heb op zo'n 6 trabanten Pex remmen gemonteerd zonder problemen tot nu toe, de meesten rijden er toch al wel zo'n 5 jaar mee
Van mijn eigen Trabant heb ik ze naar 6 jaar maar eens vervangen afgelopen jaar voor de APK.
Omdat in de huidige remschoenen geen asbest meer in mag zitten piepen de meeste remmen tegenwoordig heb ik me ooit eens laten vertellen.
Beter een gast die actief is op dit forum, dan een gebruiker welke niet actief is op dit forum.
Als je neus loopt en je voeten ruiken, dan ben je verkeerd om gebouwd.
Rij er nu een tijdje mee, maar nu ze goed ingewerkt zijn piepen ze weer net zo hard als de vorige set remmen.
Vreemd, ik rij gewoon met originele Trabant remvoeringen (voorzijde Wartburg) en heb alleen last van piepen als ik de auto na langere stilstand uit de garage rij. Dan staat ie (alsof hij rembekrachtiging heeft) meteen stil na het aantikken van het pedaal. Na enkele meters is het piepen ook voorbij!
Moet wel zeggen, ik gebruik voor de remmen speciale remmenbeschermer voor alle delen (uiteraard niet op het remoppervlak zelf). Zo'n grijs kleverig goedje. Zit in een spuitbus. Merk weet ik zo niet zeker, meende van Würth.
Als ik weer bij mijn ouders ben zal ik er ff een foto van maken.
Trabant 601, HP750 anhänger IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving