Speling op de stuurkogel (en stuurinrichting (?))

Lekke knalpot? Nieuwe schokdempers nodig? Vraag hier hoe je het oplost !
Evan_s

Re: Speling op de stuurkogel (en stuurinrichting (?))

Bericht door Evan_s » 25 mei 2011, 16:43

Een nieuw stuurhuis, nieuwe spoorstang en nieuwe stuurkogels later is de grootste speling gelukkig verdwenen.

Maar nog steeds kan ik het linkervoorwiel (indien opgekrikt) een heel klein beetje horizontaal bewegen. Vertikaal niet. Rechtsvoor is er niets aan de hand.

Silentbussen moet ik nog vervangen. Wiellager is niets aan te horen. Fusees zou ik nog kunnen vervangen, maar dan zou de speling vertikaal voelbaar moeten zijn.

Het rijdt nu iig weer stukken beter.

Evan_s

Bericht door Evan_s » 25 mei 2011, 17:52

Haiko schreef:Die silentbuchsen kun je zelf in een bankschroef ook wel eruit en erin persen hoor.
Erin persen lijkt me duidelijk, maar hoe pers je ze met een bankschroef eruit?

Haiko
moderator

Bericht door Haiko » 25 mei 2011, 17:57

Neem een dop die groter is dan de bus die er uit moet geperst worden, zet aan de andere kant een kleine dop die precies in het gat past.En dan alles in de bankschroef en de dop eruit persen. Als je het niet snapt, kan ik wel een tekening maken.
Trabant 601, HP750 anhänger
IFA Service Noord, onderhoud aan Trabant, Wartburg en Barkas B1000 in Friesland en omgeving

Evan_s

Bericht door Evan_s » 25 mei 2011, 18:03

Ok, duidelijk. Hopelijk volgende week mee aan de slag.

Evan_s

Bericht door Evan_s » 25 mei 2011, 20:51

Ik wil eigenlijk toch de fusee wat beter controleren op speling. Tot nu toe heb ik dat gedaan door vertikaal aan het wiel te wrikken. Is hier ook een 'bandenlichter methode' oid voor?

mel

Bericht door mel » 26 mei 2011, 09:50

Nee !

Maar je mag 1/100 speling hebben...

Dus is het simpel: je moet gewoon de 6 bussen, 2 stuurkogels en 10 silentbussen vervangen !

Evan_s

Bericht door Evan_s » 02 jun 2011, 22:53

Haiko schreef:Neem een dop die groter is dan de bus die er uit moet geperst worden, zet aan de andere kant een kleine dop die precies in het gat past.En dan alles in de bankschroef en de dop eruit persen. Als je het niet snapt, kan ik wel een tekening maken.
Vanmiddag mee aan de slag geweest, met bovenstaande truc. Was exact nul beweging in te krijgen. Toen warm gestookt en ging het heel eenvoudig eruit. Meteen de nieuwe erin geperst, terwijl de draagarm nog een beetje warm was.

Vreemd genoeg pastte de bout F11-14 niet heel goed in de nieuwe bussen..

Tijdens het los hebben van de draagarm werd iig wel duidelijk dat de rest van de speling uit de bovenste fusee komt. Morgen krijg ik hopelijk de nieuwe binnen.

Plaats reactie