Remlicht snoertje los

Werken je lampjes niet meer? Doet je ruitenwisser het niet? Vraag hier hulp !
Plaats reactie
AJE

Remlicht snoertje los

Bericht door AJE »

Hi
Op mijn zoektocht waarom mijn remlichten het ineens niet meer doen, kwam ik een los bruin snoertje tegen links van mijn linker remlicht.
Hoe en waar moet deze weer vast?
Ik zou graag een foto toevoegen maar kom er niet meer uit hoe dat moet op dit forum... Afbeelding :o
Wie helpt?
Hartelijke groet, Antonette
ruton
moderator

Re: Remlicht snoertje los

Bericht door ruton »

Bruin is massa en het heeft doorgaans nummer 31 bij de contacten. Best kijk je waar dat draadje qua richting, lengte en vorm het beste wil passen. Af fabriek zijn ze nooit te kort, en zelden te lang. Hoe eindigt dat draadje? Een kaal einde, een schuifcontact, een oogje of gebroken? In dat laatste geval zit er elders iets vast, zonder draad...
Het is wel zaak dat het massacontact ook goed contact maakt.

Plaatjes invoegen:
-Tussen de img-tags zet je het webadres waar het jpg bestand op het web te vinden is.
-Of je gaat even naar de volledige bewerker onder het invulveld, daar de tab Bijlagen en dan kun je een of meer Bestanden toevoegen (max 1MB). Dat kun je op de plaats van de cursor in de tekst zetten of onderaan het bericht laten bungelen.

Ik begrijp dat je jouw 88er Limo niet verkocht hebt? De koper kreeg die drie vrolijke dames die in hun dagje-uit-stemming op de foto's de show stalen er natuurlijk niet bij.
AJE

Bericht door AJE »

Hoi Ruton,
Heel scherp van jou! Er was één geïnteresseerde jongeman die een bod deed waarin hij de emotionele waarde vergat mee te nemen.... dus besloot ik de auto eerst weer van de markt te halen en aan de praat te ( laten) krijgen. Gelukkig met hulp.

Het bruine draadje loopt geplet af , met wat rode verkleuring alsof het met een rood draadje klem heeft gezeten. Ik probeerde achter het remlicht te kijken maar trok daarbij het lampje stuk...

Toen een ander deel aangepakt, maar ook daar liep ik vast, dus in overleg met broerlief eerst maar geschorst.
Mocht je nog een liefhebber in de buurt hebben die ik een plezier doe met mijn klusjes, mag hij zich hier helemaal uitleven. 😄
Zo eerst weer aan t werk....
Hartelijke groet
ruton
moderator

Bericht door ruton »

Oei, dat lampje klinkt van kwaad tot erger. Misschien kun je met een klein make-upspiegeltje om het hoekje kijken. Ik heb er ooit een tandartsspiegeltje voor gekocht, dat mijn lief heeft ingepikt om de draden in de lockmachine te rijgen...

Volgens het schema achterin WHIMS gaat er een zwart/rode draad van de HBZ (Hoofdremcilinder) naar je 'Stopplicht' achter. Zowel links als rechts. En dat is die onderste van 21W. Je gewone achterlicht (tevens parklicht) is dat 5W buislampje.
Dat geplet zijn kan erop wijzen dat het uit zijn stekker is gegleden. Lijkt me sterk, het zou toch eerder afbreken, maar zonder foto's sluit ik niets uit.

Tja, "daar boven" ken ik actueel Andries in Drachten en Haiko in Oudenhorne als actieve Trabantrijders/sleutelaars. De TCN noemt nog Dedemsvaart.
Plaats reactie